הסופר האמריקני-יהודי פול אוסטר מת בגיל 77

נודע בשורת ספריו על העיר ניו-יורק, ביניהם "ארמון הירח" ו-"הטרילוגיה הניו יורקית" • אוסטר נולד בשנת 1947 בניו ג'רזי • ספרו הראשון היה הממואר "המצאת הבדידות" והאחרון באומגרטנר שיצא בארה"ב בשנת 2023

הסופר האמריקני פול אוסטר. צילום: שחר עזרן

הסופר האמריקני-יהודי החשוב, פול אוסטר מת בגיל 77, בעקבות סיבוכים ממחלה קשה. אוסטר כתב 34 ספרים, ביניהם "ארמון הירח" ו"הטרילוגיה הניו יורקית".

אוסטר נולד בשנת 1947 בניו ג'רזי. ספרו הראשון היה הממואר "המצאת הבדידות" והאחרון "באומגרטנר", שיצא לאור בשנת 2023 בארה"ב (תרגום שלו ראה אור גם בישראל, בהוצאת עם עובד).

במאמר שיצא בשנת 1995 הוא סיפר שקריירת הכתיבה שלו החלה בגיל 8, כשגיבור ילדותו, שחקן הבייסבול ווילי מייז, לא העניק לו חתימה. זאת משום שאוסטר והוריו לא השכילו להביא איתם עט למשחק. מאז, כך סיפר, הוא נושא איתו עט לכל מקום. "אם יש עט בכיס שלך", כך כתב, "יש סיכוי טוב שיום אחד תתפתה להשתמש בו". 

ספריו של אוסטר, ששייכים לז'אנר הפוסטמודרניסטי, סובבים סביב חיי היומיום של דמויות אורבניות ברחבי ניו־יורק, לא מעט מהן עוסקות בכתיבה בעצמן. בספריו, אוסטר הרבה לעסוק בשאלות של צירופי מקרים ומזל, ולחקור את מקריות החיים. בראיון שנתן ל-BBC בשנת 2012 הוא סיפר על אירוע לו היה עד, בו ילד בן 14 נפגע ממכת ברק ומת. אוסטר סיפר שהוא חושב על כך מדיי יום, על הדרך בה כהרף עין, בשניה, עולמו של אדם יכול להשתנות מקצה לקצה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר