ביקוש גבוה לפרויקט החדש בשדרות

שדרות מביטה אל היום שאחרי. יותר מ־15% מיחידות הדיור המוצעות בפרויקט "המושבה העירונית בשדרות" נמכרו במהלך חודשי המלחמה והשכונה צפויה להתאכלס ב־2026

פרויקט המושבה העירונית. צילום: (הדמיה): 3d design

הפרויקט מבטיח לשים במרכז את חיי הקהילה באמצעות מודל תכנון ייחודי בשם "שכונת חיים", ששם דגש על מרחבים קהילתיים מגוונים, בטחון אישי ובנייה ירוקה ומקיימת, לצד מגוון אזורי תעסוקה ופנאי.

שדרות היא אחת מהערים שספגו את נזקי המלחמה באופן המובהק ביותר ויחד עם זאת, הפרויקט החדש זוכה לביקוש רב. יותר מ־40 אחוזים מבין אלו שרכשו דירות עד כה (40 יחידות דיור מתוך 258 יחידות בפרויקט) כלל אינם תושבי שדרות או העוטף, ויש להניח כי הביקוש הרב מגיע על רקע אידיאולוגי. בנוסף, ההבטחה לחיי קהילה משגשגים מושכת גם היא את המתעניינים.

המודל הייחודי נועד להבטיח כי השכונה החדשה לא תהיה כזו שרק ישנים בה אלא גם שחיים בה, עם מוקדי תעסוקה, תרבות, פנאי, חינוך ותמהיל אנושי מגוון. מאחורי היוזמה עומדת חברת מצודות, שהחלה את דרכה לפני עשרים שנה כזרוע הביצוע של תנועת אור (מלכ"ר).

במרכז השכונה ייבנו קליניקות וחללי עבודה משותפים לצד חדר כושר, פעוטון, מרכז קהילתי, מרחבים ירוקים, משתלה אורבנית ובית קפה שכונתי שמבטיחים נגישות ללא צורך בשימוש בכלי רכב. כדי להבטיח את תחושת הקהילתיות, הקימה מצודות מרחב קהילתי בסמוך לפרויקט, שבו התושבים העתידיים נפגשים כבר בימים אלו במפגשי היכרות ייעודים, למשך השנתיים הקרובות ועד המעבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר