מיצובישי אקליפס קרוס החדש – היהלום של רכבי הקרוסאובר

הקרוסאובר המשפחתי המוביל והמתקדם בשוק הרכב

טכנולוגיית בטיחות מובילה בשילוב עם בשורה עיצובית. מיצובישי אקליפס קרוס , צילום: מיצובישי

בשיתוף מיצובישי

בתוך מספר שנים כבשו רכבי הקרוסאובר את ליבם של הנהגים בישראל, שמצאו בהם תחליף אופנתי ושימושי למשפחתיות המסורתיות ששלטו בשוק הרכב מזה עשורים. בהתאם לדרישה ההולכת וגוברת, שוק הרכב עמוס כיום ברכבי קרוסאובר קומפקטיים. אלו, מנסים לקרוץ ללקוח המשפחתי בישראל עם תצורות וגימיקים שונים. אל מול השפע הזה, מתייצבת שוב הענקית היפנית מיצובישי ומוכיחה פעם נוספת כי היא מבינה הכי טוב את הצרכים של הנהג הישראלי כשהיא מציעה עבורו את אקליפס קרוס החדש – רכב הקרוסאובר המעוצב, השימושי והמתקדם מסוגו. אקליפס קרוס החדש, משלב בתוכו את כל התכונות המוכרות שהפכו את מיצובישי לסיפור הצלחה עולמי, ולאחד ממותגי הרכב המובילים בישראל במשך יותר מ-30 שנה. הדגש אותו נתנו במיצובישי על מאפיינים כמו שימושיות מרבית, איכות בניה גבוהה, חיסכון בדלק ואמינות מוחלטת מושג באמצעות פתרונות טכנולוגים ועיצוביים מתקדמים. לצד אלו, אקליפס קרוס החדש הוא הדגם החלוץ בקפיצת הדרך הטכנולוגית של מיצובישי במערכות הנעה ירוקות ובבטיחות האקטיבית, לצד קו העיצוב המרשים. כל אלו יהוו את הבסיס לדגמי העתיד של החברה שצפויים להביא בשורה של קדמה לעולם הרכב.

בשורת העיצוב המלוטש

הייחודיות של מיצובישי אקליפס קרוס באה לידי ביטוי בראש ובראשונה בשפת עיצוב הבלעדית, שהיא שילוב של דינמיות המשדרת תחושה של עוצמה מתפרצת לצד הרמוניה עיצובית בזכות ירידה לפרטים. את ההשראה לעיצובה של אקליפס קרוס קיבלו מעצבי מיצובישי מסדרת מכוניות הקופה הספורטיבית "אקליפס" שהייתה גולת הכותרת של החברה בשנות ה-90' ותחילת שנות ה-2000. השראה זו באה לידי ביטוי בגג המשתפל בחדות, יחד עם קו המותניים וחלונות הצד העולים כלפי מעלה. אלו מתמזגים אל תוך הקורה האחורית של אקליפס קרוס ומעניקים לו צללית קופה מרשימה ואלגנטית.
צילום: מיצובישי,
לצד הצללית הייחודית, משלב אקליפס קרוס את שפת העיצוב העדכנית של מיצובישי עם חזית "המגן הדינאמי" אותה ניתן למצוא בכל דגמי החברה, מהספייס סטאר הקטנה, דרך ה-ASX המשפחתי ועד לאאוטלנדר המסוקס. באקליפס קרוס החדש החזית קיבלה פרשנות רעננה ונועזת ליחידות התאורה הנפרדות ולמגן הכרום העוטף אותה, כשיחד עם פיסולי מכסה המנוע וכנפיים משלימים מראה מובלט ונוסך ביטחון. את אקליפס קרוס ניתן לקבל גם בצבעי היהלום הבלעדיים של מיצובישי הכוללים 4 שכבות של צבע בתהליך צביעה הדרגתי היוצרים עומק ובוהק יוצאי דופן. שפת העיצוב של מיצובישי תורמת גם לשיפורים פונקציונליים ובטיחותיים מעבר להדגשת המראה הייחודי. כך למשל, עיצוב הפגושים החדש באקליפס קרוס שהוסיף 14 ס"מ לאורך המרכב תורם לאווירודינמיות ולזרימת אוויר חלקה הבאים לידי ביטוי בשיפור צריכת הדלק, בנוסף להגדלת אזורי ספיגת האנרגיה המשפרים את ההגנה על תא הנוסעים במקרה של תאונה. תא המטען באקליפס קרוס החדש גדל ב-19%, כשכעת עם נפח של 405 ליטר ורצפת תא מטען שטוחה וארוכה יותר גדל מגוון האפשרויות להובלת ציוד. שמשה אחורית חדשה בעלת שטח גדול יותר יוצרת שדה ראיה רחב משמעותית, ומצדדיה יחידות תאורת ה-LED התלת ממדיות מעניקות חתימת אור הבולטת למרחק גם בתנאי מזג אוויר קשים.

נוחות וחוויית משתמש עתידנית

בהתאם ליעודו כקרוסאובר משפחתי, שמו במיצובישי את הדגש בתכנון תא הנוסעים של אקליפס קרוס על נוחות ושימושיות מרבית, הנדסת אנוש גבוהה וחוויית תפעול אינטואיטיבית. עיקרה של חוויית המשתמש באקליפס קרוס החדש היא מערכת המולטימדיה החדשנית עם קישורית אינטרנט מלאה 4G LTE העושה שימוש במסך מגע 9 אינטש ברזולוציה גבוהה, עם ממשק מלא בעברית ובתאימות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. למערכת אפליקציות שימושיות מובנות כמו Waze ורדיו אינטרנטי, יחד עם יישומיים בלעדיים המקשרים את הרכב עם מרכזי השירות במידת הצורך, ספר רכב מובנה ועוד. מפרט האבזור כולל בהתאם לרמת הגימור פיצ'רים טכנולוגים מעולם מכוניות היוקרה כמו למשל מערכת תצוגת נתונים עילית משתנה על השמשה הקדמית (HUD) בדומה לנהוג במטוסי קרב, מפתח חכם KOS מלא לכניסה והנעה, בלם יד חשמלי עם פונקציית מניעת הדרדרות בזינוק בעליה, מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום וריפוד עור יוקרתי, איכותי ומוקפד. גג שמש פנורמי גדול מעצים את תחושת המרחב בתא הנוסעים ומשלים את חוויית הנסיעה האוורירית.

טכנולוגיית בטיחות מובילה

הבטיחות לנהג ולנוסעים היא תחום נוסף בו המסורת והטכנולוגיה המתקדמת של מיצובישי באים לידי ביטוי. אקליפס קרוס מצויד במגוון מערכות העזר והבטיחות המתקדמות ביותר כיום, המבוססות על שילוב של מכ"ם לייזר, מצלמה ורדאר. אלו קוראים את הנעשה בסביבת הרכב ומספקים לנהג התרעות על סכנת התנגשות, סטיה מנתיב או תנועה מסוכנת בשטחים מתים בצידי הרכב או בעת נסיעה לאחור. בנוסף משולבות מערכות בלימת חירום אוטונומיות עד למהירות של 180 קמ"ש ובקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בפקקים. שילוב מערכות אלו, יחד עם מרכב קשיח במיוחד ו-7 כריות אוויר כסטנדרט אפשר לאקליפס קרוס להשיג ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות במבחנים המחמירים של המנהל הפדרלי לבטיחות בדרכים בארה"ב NHTSA שהופכים אותו לקרוסאובר הבטוח מסוגו כיום.

ביצועים מירביים בעידן הירוק

החוויה של מיצובישי אקליפס קרוס החדש היא גם בתנועה. יחידת ההנעה של אקליפס קרוס החדש מביאה לידי ביטוי את המסורת והניסיון של מיצובישי בייצור מנועים עתירי ביצועים וחסכוניים במיוחד הודות לפתרונות טכנולוגיים מבריקים. טכנולוגיית MIVEC לתזמון שסתומים משתנה אלקטרונית, מגדש טורבו ושילוב הזרקת דלק ישירה ועקיפה משולבת, הופכים את מנוע ה-1.5 ליטר של אקליפס קרוס ליהלום טכנולוגי עוצמתי. תיבת הילוכים CVT בעלת בינה מלאכותית, שומרת על המנוע בטווח התפוקה האידיאלי שלו ומייצרת תאוצות וביצועים מרשימים, בכל תוואי דרך במאמץ אפסי, תוך צריכת דלק נמוכה. יעילות יחידת ההנעה משתלבת עם כיול השלדה המדויק ובידוד רעשים ברמה גבוהה, אלו הופכים את חוויית הנהיגה באקליפס קרוס לשילוב הנכון בין ספורטיביות ונינוחות. במקביל, המחויבות להפחתת זיהום אוויר ויצירת עתיד טוב יותר מנחה את מיצובישי בפיתוח טכנולוגיות הנעה חליפיות וירוקה, כשהיא היצרנית המובילה בעולם בייצור מערכות הנעה היברידיות נטענות PHEV. טכנולוגיה זו תהיה הבשורה שתוביל את מיצובישי בשנים הקרובות לצד פתרונות ההנעה החשמלית, כשהחזון הוא שעד 2030 כל מכוניות מיצובישי יהיו מונעות חשמל. כבר בחודשים הקרובים תוצע בישראל לראשונה אקליפס קרוס PHEV שהיא הסנונית לקראת דור חדש של דגמים היברידים נטענים, בהם גם אאוטלנדר PHEV החדש. מערכת ההנעה ההיברידית במיצובישי אקליפס קרוס PHEV משלבת בין מנוע בנזין חסכני לשני מנועים חשמליים עוצמתיים היוצרים יחד הספק משולב של 224 כ"ס המחולקים בין ארבעת הגלגלים באופן משתנה בהתאם לתנאי הדרך, זאת כדי להבטיח אחיזה מרבית לצד חיסכון מיטבי באנרגיה. סוללה נטענת בקיבולת של 13.8 קילוואט מאפשרת לאקליפס קרוס PHEV טווח נסיעה חשמלי מלא של כ-45 ק"מ. המשמעות היא שניתן לבצע את רוב הנסיעות היום יומיות באמצעות חשמל בלבד, כאשר לאחר מכן מתפקדת מערכת ההנעה כמערכת היברידית מלאה, מה שמביא לחיסכון ניכר בהוצאות השוטפות על דלק. שילוב כל התכונות הללו הוא תמצית סיפור ההצלחה של מיצובישי בישראל ובעולם. גם כיום ממשיכה מיצובישי להתייצב בחזית הטכנולוגית של תעשיית הרכב בכל תחום. אקליפס קרוס החדש מבטא את המובילות, הייחודיות והחדשנות של המותג. כך, הוא מתבלט מעל כל רכבי הקרוסאובר בקבוצתו, כשהוא סולל את הדרך לדור המוצרים העתידי עם סמל שלושת היהלומים.

בשיתוף מיצובישי

כדאי להכיר