X

גזעי הכלבים המכוערים ביותר שעדיין אי אפשר שלא לאהוב

פרופורציות לא ‘נכונות’ בין גודל הראש לגודל העיניים, קמטים בפנים, חוסר בפרווה – כל אלה הופכים כלבים ל’מכוערים’ בעיני רוב האנשים – אבל לגזעים בעלי המאפיינים הללו יש בד"כ אישיות שמפצה על המראה הזה בענק

כלב בול טרייר אנגלי משחק עם בולדוג בפארק. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

נפתח בהבהרה: כלבים הם חמודים, נקודה. לא חשוב איך הם נראים או מתנהגים, הם תמיד חמודים – גם אם לא קל להודות בזה. ובכל זאת, לכולנו יש העדפות לגבי גזעים שונים של כלבים שהם לכאורה חמודים ויפים יותר מאחרים – וכאלה שפחות. הנה רשימה של 7 גזעים של כלבים שאין איתם שום בעיה מלבד העובדה שמשום מה, בני אדם קבעו שהם מכוערים:

1. סיני מצויץ
הכלב המוזר הזה נוצר בשל פעילות אנושית מכוונת, שהפכה אותו לחסר פרווה ברוב חלקי גופו – מלבד בחלק התחתון של הרגליים וסביב הראש. אבל הנטייה שלו לאישיות קסומה ושובבה וחיבה אינסופית לבעליו כבשה לבבות רבים.

2. פאג
העיניים הבולטות, הגבות המקומטות והפרצופים הפחוסים העניקו לפאגים מוניטין של גזע מכוער מאוד. אבל גם הם מצטיינים באישיות שובבה ואהבה אינסופית לבני אדם, שהפכו אותם לגזע ה-29 הפופולרי ביותר בארה"ב, למרות המראה המגוחך שלהם.

3. בול טרייר אנגלי
בניגוד גמור לפאג, הזן הזה מתאפיין בראש גדול בצורת ביצה ועיניים קטנות, שגורמים לו להיראות כמו תאו שהתכווץ בכביסה ואיבד את קרניו. למרות זאת, הגזע הזה מתאפיין באישיות שובבה וידידותית.

4. אפנפינשר
הכלבים הפרוותיים-מאוד האלה, בעלי הפנים המוזרים, הגבות העבות והשפמים העבותים שהקנו להם את הכינוי "כלבי קופים" הם קטנים יחסית, אבל מלאים מרץ בלתי נדלה וביטחון עצמי גבוה.

5. מקסיקני קירח (שוֹלוֹ)
שולו (בלועזית: Xolo, על שם האל האצטקי שוֹלוֹטְל, שיצר לכאורה את הגזע הזה), הכלב הלאומי של מקסיקו, אולי לא נראה הכי חמוד, עם הקמטים סביב העיניים והצורה הקרבית שלו, אבל הנטיות הרגועות שלו ותוחלת החיים המדהימה של עד 18 שנה מפצים על זה.

6. בולדוג
זהו כנראה הגזע המכוער המפורסם ביותר, למרות גודלו הקטן והלסתות הרופפות שגורמות לו להזיל ריר לכל הכיוונים, אבל האישיות העדינה והידידותית למשפחה הופכת אותו לאהוב למדי.

7. מסטיף נפוליטני
הגזע הזה מכוער אפילו יותר מהאחרים פה, בשל הראש המקומט הענק, הלסתות הכמעט בלתי נראות מאחורי כפלי הבשר והעור והמראה השמנדריק והעצלן באופן כללי. אבל למרות המראה והגודל, הוא כלב ידידותי מאוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר