X

חיים בסרט: לצופים נמאס מהסרטים הארוכים של הוליווד

בשנים האחרונות האורך הממוצע של סרטי מיינסטרים הולך ועולה, עם אפוסים של שעתיים ושלוש שמעייפים את הקהל. כעת נחשף שהאורך האידיאלי לסרט הוא הרבה, הרבה יותר קצר

בחור ובחורה ישנים באולם קולנוע. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

“אופנהיימר", “שומרי הגלקסיה 3” ו"חולית" (1 ו-2, לא משנה) היו ארוכים לכם מדי? אתם ממש לא לבד. סקר חדש שנערך בארה"ב גילה שהאורך הממוצע העולה של סרטים לא מתקבל בברכה על ידי הצופים. צללנו אל הממצאים בעזרת Claude.

למרות שהצליחו לשבור קופות, נראה שהצפייה באפוסים דוגמת "אופנהיימר" (3 שעות) ו"אווטאר: דרך המים" (3 שעות ו-12 דקות) מתחו את גבולות הסבלנות של המבקרים האמריקאים בקולנוע עד הקצה. הסקר, שנערך על ידי Talker Research בקרב 2,000 מבוגרים, מצביע על כך שהקהל מצפה מהוליווד לבצע ‘תיקון מסלול’ בכל הנוגע לאורכי הסרטים שהיא מוציאה, כאשר המגבלה האידיאלית לדעתם היא 92 דקות.

רק 2% מהמשתתפים חושבים שסרטים צריכים לחרוג מרף 2.5 השעות, ורק 15% מוכנים לצפות ביצירה באורך של שעתיים ומעלה. רוב הנסקרים אמרו שב-60 הימים האחרונים יצא להם לצפות בסרטים שהרגישו כי היו ארוכים מדי, ו-23% מהם דיווחו שצפו בחוסר רצון בולט בלפחות שלושה סרטים כאלה בתקופה המדוברת.

אלו חדשות קשות עבור זכיונות כמו היקום הקולנועי של מארוול, שבו אורכים של שעתיים ושלוש הפכו לנורמה בעשרות סרטים לאורך עשור. נראה שהקהל מתחיל למאוס בסרטים שצפייה בהם לוקחת ערב שלם, ולא משאירה זמן לבילויים נוספים – במיוחד בקולנוע. בסטרימינג לפחות יש אפשרות לעצור ולהמשיך את הצפייה מספר פעמים.

הסקר משמש קריאת השכמה לתעשיית הקולנוע. כבודם של אפוסים ארוכים במקומם מונח, אך ההפיכה שלהם למיינסטרים אינה מבורכת בעיני הקהל, שמתחיל לרמוז לתעשייה בעדינות להפסיק להניח שכל הפקה רצינית צריכה להשתרע על פני כמה שעות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר