X

סין על הגובה: 11 הבניינים הגבוהים בעולם

כולם יודעים שהבניין הגבוה בעולם הוא הבורג’ חליפה – אבל אילו עוד בניינים נמצאים איתו ברשימת המבנים הגבוהים בעולם? קבלו את 10 המקומות הראשונים, שכוללים 11 בניינים – וכמעט כולם בסין

בורג' חליפה. לא לבד. צילום: אי.פי

עם כל הכבוד לבורג’ חליפה ולפרויקטים ענקיים אחרים במדינות המפרץ, רוב הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים בסין. ביקשנו מ-Claude לקחת אותנו למבנים הגבוהים בעולם.

1. בורג' ח'ליפה (דובאי, איחוד האמירויות הערביות) – 828 מטר
כידוע, הבניין שנחנך בשנת 2010 לאחר 5 שנים ושבועיים של עבודות בנייה, ונראה כמו צריח מחודד המכוון לשמים, הוא כיום הבניין הגבוה בעולם – אם כי בשנים הקרובות מתוכננת להסתיים בג’דה שבסעודיה בניית "מגדל ג’דה", שיעקוף אותו בהפרש ניכר ויתנשא לגובה של קילומטר שלם.

2. מֶרְדֶקַה (“עצמאות") 118 (קואלה לומפור, מלזיה) – 679 מטר
הבניין, שהושלם לפני כשנה לאחר כשמונה שנות בנייה ונקרא על שם איצטדיון סמוך ומספר הקומות בו, הוא הבניין הגבוה בדרום-מזרח אסיה.

3. מגדל שנגחאי (שנגחאי, סין) – 632 מטר
המגדל, שתוכנן על ידי מעצב סיני שעבד בחברה אמריקאית ונפתח בתחילת 2015, כ-6 שנים לאחר תחילת בנייתו, מעוצב כספירלה, שלפי דיווחים רבים נועדה להיראות כמו דרקון סיני העולה לשמים – אם כי הארכיטקט מעולם לא הגדיר זאת בצורה הזו. בתוך הספירלה מחולק המתחם ל-9 בניינים שונים.

4. אבראג' אל-בית (מכה, סעודיה) – 601 מטר
מגדל השעון המלכותי של מקה נחנך ב-2012 לאחר כ-8 שנות בנייה, ונועד להיראות כמו הביג-בן בלונדון. השעון שבראש בית המלון המרכזי במתחם, הכולל 7 גורדי שחקים, הוא הגדול בעולם. המתחם כולו הוא בית מלון ממשלתי המיועד בעיקר לעולים לרגל.

5. מרכז הפיננסים פּינג-אן (שנג'ן, סין) – 599 מטר
נפתח בשנת 2017 לאחר כ-7 שנות בנייה, העיצוב שלו מיועד להתאים לנוף העיר שסביבו תוך הדגשת עוצמתה של חברת הביטוח שעל שמה הוא נקרא.

6. מגדל העולם לוֹטֶה (סיאול, קוריאה הדרומית) – 554.5 מטר
הבניין שתוכנן במשך 13 שנים ונבנה במשך 7 שנים, נחנך ב-2017. החזית המעוקלת, צורתו המחודדת ועיצוב הקירות החיצוניים שלו נועדו להוות מחווה לאמנות הקרמיקה הקוריאנית המסורתית.

7. מרכז הסחר העולמי אחת (ניו-יורק, ארה"ב) – 541 מטר
הבניין שנבנה במקור תחת השם "מגדל החירות", ונועד לרשת את מגדלי התאומים שהופלו בפיגועי ה-11 בספטמבר 2001, נחנך ב-2014 לאחר שנים של ויכוחים על העיצובים שהוצעו עבורו. הוא הבניין הגבוה בארה"ב והשני בגובהו ב-OECD (אחרי מגדל לוטה).

8. מרכזי הפיננסים של CTF (גוּאַנְגְג'וֹאוּ, סין וטְייֵנְגִ'ין, סין) - 530 מטר
שני הבניינים של תאגיד צ’וֹאוּ טאי פוּק, למרות הבעלות הזהה והגובה הזהה, אינם "תאומים". כל אחד מהם מעוצב אחרת לחלוטין, כאשר זה שבגואנגג’ואו מלבני בעוד זה שבטיינג’ין מקומר מאוד. הם הושלמו ב-2016 ו-2019, בהתאמה.

9. מגדל CITIC / “זוּן סין" (בייג'ינג, סין) – 528 מטר
הבניין, שנקרא על שם החברה שתכננה אותו וכלי יין מסורתי עשוי ארד, אמור להיראות כמו בקבוק יין מסורתי. בנייתו הושלמה ב-2018 והוא הבניין הגבוה בעולם בעל מנחת מסוקים על הגג.

10. טאיפיי 101 (טאיפיי, טייוואן) – 508 מטר
המגדל שנראה כמו סדרה של פגודות אחת על גבי השנייה היה הגבוה בעולם מהשלמתו ב-2004 ועד שפרויקט הבורג’ חליפה עבר אותו ב-2009.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר