X

6 השאלות שאתם צריכים להיות מוכנים אליהן בראיון עבודה

הוזמנתם לראיון עבודה? מעולה. עכשיו אתם צריכים לא רק להוכיח שאתם נחמדים ומוכשרים, אלא גם מתאימים לתפקיד ולאופי המעסיק. הנה כמה שאלות נפוצות והדרך הנכונה לענות עליהן

אילוסטרציה. צילום: iStock

קבלה לעבודה היא לא בדיוק פיקניק: קודם צריך לשלוח קו"ח, אח"כ להגיע לראיון ולענות תשובות טובות לכל מיני שאלות, שלא לכולן יש תשובות נכונות או לא נכונות. השאלות הללו משמשות כדרך לתייג מועמדים מסוגים שונים, וכדאי לדעת את המטרות שלהן ולהיות מוכנים לענות עליהן תשובות טובות. הסתייענו ב-Claude כדי לעזור לכם להתכונן לראיון ולעבור אותו בהצלחה.

1. שאלות רקע
"ספר לי קצת על עצמך", "מה מעניין אותך בתפקיד הזה?" או "מה אתה שואף להשיג אצלנו?" מהוות כולן הזמנה לתאר את הרקע האישי וכיצד חוויות עבר שלכם רלוונטיות לתפקיד. הדגישו מיומנויות הניתנות להעברה לעובדים נוספים, ומניעים פנימיים על פני חיצוניים כדי להביע עניין אותנטי בעבודה. ציינו גם ערכים שאתם שואפים להגשים בארגון ואיך הם מתיישרים עם התפקיד.

2. פתרון בעיות
שאלות אודות התמודדות עם בעיות מחייבות התוויית גישות מתודיות למצבי עבודה דומים לאלה הצפויים בתפקיד שאליו אתם מתראיינים. אפשר להתכונן לשאלה הזו על ידי לימוד הקריטריונים לתפקיד או למקום העבודה המסוים לצורך הדגשת נקודות תואמות. אם אין לכם דוגמה מתאימה, תארו מקרה תיאורטי וכיצד הייתם מטפלים בו.

3. חולשות
"מה החיסרון הכי גדול שלך?" ושאלות דומות – כולל השאלה ההפוכה על יתרון – הן הזדמנות להציג כישורים שבהם אתם חזקים, וכאן כדאי לבחור כאלה שרלוונטיים לתפקיד, לעומת כישורים שבהם אתם חלשים, וכאן כדאי לבחור כישורים שאינם הכרחיים לתפקיד אך מהווים ערך מוסף. אל תתארו חסרונות מולדים – אין בכך כל ערך. שדרו פתיחות לצמיחה באמצעות לימוד ואימון.

4. ציפיות שכר
שאפו לדעת מראש את טווח השכר המוקצב לתפקיד. אם הוא לא מופיע בהצעה – שאלו על כך את המראיין.נסו לחקור לפני הראיון מהו השכר המקובל לתפקיד דומה בגופים אחרים בהתאם לרמת הניסיון שלכם. היזהרו לא לחשוף את שכרכם הנוכחי – המעסיק הפוטנציאלי ינסה להציע לכם את השכר המינימלי שמהווה העלאה.

5. שאלות לא ראויות
לעתים תיתקלו בשאלות שאינן ראויות, או אף אסורות לפי חוקי יחסי העבודה – כגון מצב משפחתי או תכנון משפחה. נסו להחזיר את השאלה למראיין על ידי בקשת הבהרה מדוע היא נשאלת, ולהתחמק מלענות עליה.

6. שאלות הפוכות
בד"כ, לקראת סיום הראיון תקבלו הזדמנות לשאול את המראיין שאלות. נסו לשאול שאלות המראות את הבנתכם לגבי התפקיד ואת החפיפה בין תחומי העניין והמומחיות שלכם לדרישות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר