X

“אי אפשר לסמוך על אמזון לשלוח מוצרים מקוריים"

גולש בפורום צרכנות גדול חשף כי אמזון מתעלמת בכוונה תחילה מבעיה חמורה של מכירת זיופים דרך האתר שלה – ואף מגדילה בכוונה את הסיכוי של קונים לקבל את המוצרים המזויפים גם אם הזמינו מקוריים

האם זה מוצר מקורי ומזויף? אמזון לא רוצה שתדעו. צילום: רויטרס

רבים מכם ודאי הזמינו היום, או מתכוונים להזמין בשעות שנותרו ליום הזה, מוצרים באמזון. אחרי הכל, אחת מחברות האשראי הגדולות מציעה לכם 10% הנחה על כל הזמנה מהאתר בסכום של 50-100 דולר ב-10 בחודש. אבל מתברר שהזמנה מאתר הקניות הוותיק מגיעה עם סיכון לא מבוטל לקבל מוצר מזויף במקום זה שהזמנתם – ואין לכם שום דרך למנוע את זה. נעזרנו ב-ChatGPT כדי להבין איך זה קורה.

בקהילת Buy It For Life (בתרגום חופשי למדי: "מוצרים לכל החיים") באתר הפורומים Reddit חשף אחד הגולשים כיצד מנהלת אמזון את מלאי המוצרים שלה. לדבריו, אמזון מחזיקה בכל אחד מהמחסנים שלה מלאים של מוצרים פופולאריים ממוכרים שונים, מורשים או לא (או, במילים אחרות, כאלה שמספקים מוצרים מקוריים או מזויפים). הגישה של אמזון מניחה שכל המוצרים הם מקוריים ושכל המוכרים מספקים פריטים לגיטימיים וזהים. כתוצאה מכך, גם אם חלק מהמוכרים מציעים מוצרים מזויפים, כולם מוחזקים יחד.

אם ניקח כדוגמה מטענים לסמארטפונים שמגיעים היום בלי מטען בקופסה, אם יש מספר מוכרים של מטענים מהירים באמזון, כולם חולקים את אותו סל מוצרים במחסני החברה. המשמעות היא שאם ארבע חברות מספקות מטענים מהירים אמיתיים של סמסונג, ואחת מספקת מטענים מזויפים שעלולים להיות מסוכנים, כאשר גולש מזמין מטען – בין אם הוא הזמין מהעמוד של החברות הלגיטימיות ובין אם מזה של החברה הזייפנית – הסיכוי שלו לקבל מטען מקורי הוא 80%, והסיכוי לקבל מטען מזויף הוא 20%. כך, החברות הלגיטימיות יסבלו מביקורות רבות על סחורה מזויפת שהן כלל לא סיפקו, והזייפנית תיהנה מביקורות חיוביות על כך שרוב המטענים שמגיעים למזמינים ממנה אמיתיים.

לדברי הגולש, אמזון מודעת לבעיה, אך במקום לנסות לטפל בה היא רק מחמירה אותה: תיבת ההמלצות באתר נותנת עדיפות למוכר שמוכר את אותו מוצר במחיר הנמוך ביותר – כלומר, פעמים רבות הזייפנים מקבלים חשיפה חינם; מעבר לכך, היא מציעה לספקי המוצרים להחזיק את המלאי שלהם בנפרד כך שיוכלו להבטיח למזמינים שהמוצרים שיקבלו יהיו מהספק הלגיטימי – אך זהו "שירות" של אמזון לחברות, שעולה להן כסף, ומאלץ אותן להעלות את מחירי המוצרים, מה שמעניק יתרון גדול עוד יותר לזייפנים.

הגולש סיים בכך שמי שרוצה מוצר מקורי, יכול להשתמש באמזון כדי לברר מחירים בין מוכרים מורשים – ולבסוף לעבור לאתר של המוכר המועדף עליו ולהזמין ישירות ממנו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר