כאוס בנתב"ג: בעקבות המתקפה - עשרות אלפים ממתינים לטיסה

"אל על", שנאלצה לבטל לא מעט טיסות מנסה למצוא פתרונות לכל הנוסעים שנתקעו בחו"ל ולאלו שהיו אמורים לטוס • ישנן חברות תעופה זרות שלא יוצאות בהכרזות רשמיות ומשאירות נוסעים ישראלים רבים באוויר - ללא מענה באשר לטיסותיהן בימים הקרובים

נוסעים ממתינים בשדה התעופה (למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: קוקו

אחרי סגירת השמיים בלילה שבין שבת לראשון וביטול טיסותיהן של חברות תעופה רבות - לנוכח המתקפה האיראנית על ישראל חזרו אתמול רבות מהן לפעול בנמל התעופה בן־גוריון. בין החברות: "אתיחאד" ו"פליי דובאי" מאיחוד האמירויות, "אייר אירופה" הספרדית, "אתיופיאן", "טוס איירווייז", "בלו בירד" וחברות נוספות, לצד חברות התעופה הישראליות.

מפקד חיל האוויר מנהל את המערכה הגננתית מול התקיפה האיראנית | דובר צה"ל

עם זאת, יש חברות תעופה זרות שלא יוצאות בהכרזות רשמיות ומשאירות נוסעים ישראלים רבים באוויר - ללא מענה באשר לטיסותיהן בימים הקרובים. בהן ניתן למנות את "אייר אינדיה" שעדיין מוכרת טיסות ל־21 באפריל, אך לא יצאה בהצהרה בנוגע לתאריך חזרה ודאי לישראל. חברת הלואו־קוסט "איזיג'ט", שחזרה לפני פחות מחודש לישראל, הסירה תחילה את הטיסות מהארץ וממנה ממערכת ההזמנות שלה עד סוף חודש אפריל, ולאחר כמה שעות כל הטיסות לישראל, מכל ולכל היעדים שהפעילה החברה, הופיעו כסולד־אאוט ולא ניתן היה לקנות אליהן כרטיסי טיסה. ניסינו לברר מול נציגות חברת התעופה מה המשמעות, והאם החברה לא תחזור לישראל עד חודש אוקטובר, אך עד כה לא התקבלה תגובתה.

מטוס אל על (ארכיון), צילום: משה שי

חברת תעופה נוספת שעדיין לא ברור באופן ודאי מתי תחזור לפעול בארץ היא KLM. חברת התעופה ההולנדית, שחזרה לישראל רק לפני כמה שבועות, הסירה גם היא את הטיסות לישראל ממערכת ההזמנות באתר הרשמי שלה עד לתחילת השבוע הבא, אך כרגע אין הודעה רשמית על חזרה בתאריך מסוים.

חברת תעופה נוספת שהודיעה אמש על ביטול טיסותיה לישראל ומישראל לפחות עד יום רביעי היא יונייטד האמריקנית. גם במקרה הזה בחברה לא הודיעו על תאריך חזרה ודאי, ונוסעים רבים שאמורים לחזור לטוס עם החברה בימים הקרובים נותרו מבולבלים.

טיסות באפלה

היום אמורות לחזור לישראל שורה של חברות תעופה וביניהן קבוצת לופטהנזה, שהודיעה על חזרה באופן רשמי וכוללת את "אוסטריאן", "סוויס" ו"לופטהנזה". גם "בריטיש איירווייז" צפויה לחזור היום ולצידן חברות תעופה נוספות.

במקביל, ב"אל על", שנאלצה אף היא לבטל טיסות, מנסים למצוא פתרונות לכל הנוסעים שנתקעו בחו"ל ולאלו שהיו אמורים לטוס. שירות הלקוחות בחברה עמוס ובשיחת כתבים שנערכה השבוע הם הבהירו שמדובר בעומסים חריגים מאוד שהם מתקשים לעמוד בהם. לדבריהם עדיף שרק מי שטיסתו צפויה להמריא ב־48 השעות הקרובות ומקרים דחופים, יתקשר לשירות הלקוחות.

בואינג 747-400 של חברת לופטהנזה בנתב"ג, צילום: משה שי

על פי ההערכות היו אמורים לעבור בנמל התעופה בן גוריון כ־50 אלף נוסעים בכל יום, אך נכון לעכשיו לא ברור אילו טיסות יבוטלו וכמה."אנחנו אמורים לטוס בעוד יומיים ולא מבינים למה לא יוצאות הודעות חד־משמעיות מה עם הטיסה - מבוטלת או ממריאה?", תוהה אחד הנוסעים. "למה להשאיר אותנו ככה? חיכינו הרבה מאוד זמן לחופשה הזאת וכלום לא ברור. יש רק כאוס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר