לא מוותרים: בני הנוער מקרית שמונה שנלחמים להפוך להייטקיסטים

למרות שכבר מעל לחמישה חודשים תושבי הצפון לא בבתיהם, בני הנוער של עמותת "יוניסטרים" מתעקשים להמשיך ולפתח את הרעיונות שלהם • "למרות הקושי - המשכנו לפעול כי זה חשוב לנו, מחזק ונותן לנו כוח להמשיך"

התלמידים מציגים את האפליקציה שלהם בפאנל ההשקעות. צילום: יוניסטרים

כבר מעל לחמישה חודשים שתושבי הצפון נאלצים להיות פליטים בארצם, זאת לאחר שנדרשו להתפנות מבתיהם לאור ירי הטילים והתקיפות הבלתי פוסקות של ארגון הטרור חיזבאללה הלבנוני.

אבל אם תשאלו את קבוצת בני ובנות הנוער ממרכז יוניסטרים בקריית שמונה והגליל המזרחי, בתמיכת קבוצת תנובה והפדרציה היהודית של ונקובר, על אף המצב ולמרות שלא נפגשו פיזית באופן סדיר - הם ממשיכים בפעילות הפיתוח שלהם ואפילו הציגו לאחרונה את הסטרטאפים שלהם לפאנל מומחים: אפליקציה לחינוך פיננסי עבור בני ובנות נוער ואפליקציה למניעת בזבוז מזון.

מטח כבד ליישובי הגליל. כבר מעל חמישה חודשים שתושבי הצפון מפונים מבתיהם // צילום: השימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

פאנל ההשקעות של יוניסטרים התקיים בראשות יו"ר ומייסד העמותה רוני צארום והמנכ"לית יפעת בכור, במשרדי חברת אמדוקס (Amdocs) ברעננה, איתם מקיימת העמותה שיתוף פעולה אסטרטגי בשדרות והעוטף.

לדמות תהליך של גיוס הון

מטרת הפאנל הייתה לדמות תהליך גיוס הון ועמידה בפני משקיעים ומשקיעות פוטנציאלים, כפי שחווים מרבית היזמים והיזמיות בתהליך הקמת חברת סטארט-אפ. במהלך הפאנל שהתקיים בסימן יזמות, חוסן ותקווה, קבוצות חניכי וחניכות יוניסטרים מכל רחבי ישראל – מקרית שמונה ועד אילת, מהחברה היהודית והערבית, הציגו את המיזמים אותם הם מפתחים במסגרת התכנית בפני אנשי ונשות עסקים והייטק בכירים.

השנה לראשונה, נפתחה קרן השקעות ייעודית של העמותה, המורכבת בין היתר מתרומות של משתתפי הפאנל, כאשר לאחר הפרזנטציות הם התבקשו לבחור איזה סכום להשקיע בכל קבוצה. כל סכומי ההשקעה בקבוצות יועברו אליהן למטרת המשך פיתוח אב הטיפוס והתכנית העסקית, דבר אשר יוביל את המיזמים לכדי דחיפה משמעותית ומימוש.

הקבוצה של ירדן מקרית שמונה בפאנל ההשקעות, צילום: יוניסטרים

הללי פרידברג, חניכה בעמותה, בת 16 וחצי מקרית שמונה, משתפת כי "את הפעילויות עשינו במלונות וגם בזום. אבא שלי עובד חיוני אז הוא נשאר בקרית שמונה ואנחנו מתראים בסופי השבוע, זה באמת לא פשוט".

"למרות המרחק ולמרות שאנחנו מפוזרים כל הקבוצה ברחבי הארץ, המשכנו לפעול ולעבוד על האבטיפוס כי זה חשוב לנו מאד ועצם המפגש בפאנל ההשקעות והמשך הפעילות בעמותה, מחזקת ונותנת כוח להמשיך", כך לדבריה.

היא הוסיפה כי "האפליקציה שאנחנו מפתחים נועדה לחסוך זריקת מזון. היא תעבוד כך שרשתות או מרכולים שרואים שהתוקף עומד לפוג, יעלו את המוצרים לאפליקציה וימכרו אותם במחירים נגישים. אנחנו פונים לאנשים שרוצים לקנות מהרגע להרגע במחירים נגישים".

יפעת בכו, מנכ"לית יוניסטרים, עם חניכות העמותה מקרית שמונה, צילום: יוניסטרים

ירדן חרמוני בן ה-16, חניך בעמותה מקרית שמונה שפונה לחיפה, מספר על האפליקציה שפיתח עם חבריו לחינוך פיננסי לבני נוער: "לתלמידי תיכון ואפילו בשלב מאוחר יותר כחיילים וחיילים משוחררים, אין בעצם מושג איך להתנהל נכון כלכלית בעולם של המבוגרים".

לדבריו, "להתנהלות כלכלית נכונה יש חשיבות עצומה, בטח בימים כאלה של יוקר מחייה. בניגוד לעבר, אז היו צריכים להסתמך על ההורים, היום כבר כמעט לכל בני ובנות הנוער בישראל יש חשבון בנק משלהם. לכן חשבנו יחד איך נגיש כלים פיננסיים לבני הנוער? מה יגרום להם באמת להשתמש בהם ויותר חשוב - לרצות ללמוד איך להתנהל נכון פיננסית? עם הרעיון הזה הקמנו את FO".

יפעת בכור, מנכ"לית עמותת יוניסטרים: "בעקבות המלחמה והיום יותר מתמיד, היזמות מאפשרת לבני ובנות הנוער לשקם את החוסן שלהם ולהחזיר את תחושת השליטה והתקווה לחייהם, במעבר ממעגלי דאגה למעגלי השפעה".

"לכן חשוב לנו להמשיך את הפעילות עבורם ולחזק אותם ככל הניתן, והדבר נכון במיוחד עבור חניכי וחניכות קרית שמונה והסביבה המקסימים אשר פונו מבתיהם. השקעה בדור העתיד תעניק להם חוסן ותניב את העובדים הבאים של ההייטק הישראלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר