על ההתרסקות של הטניסאי דומיניק תים

פציעה קשה בכף היד, היעדרות ממושכת ואיבוד ביטחון מוחלט • כך צנח דומיניק תים מצמרת הטניס העולמי למקום ה־190 בדירוג

היה נראה כיורש של נדאל, צילום: רויטרס

קאמבק יכול להיות דבר נפלא והרואי כשהוא מצליח. ישנם לא מעט סיפורים מעוררי השראה על ספורטאים שנפצעו, שיקמו את עצמם, נלחמו והאמינו, ובזכות עבודה קשה שבו לאותה הנקודה שבה היו ולעיתים אף התקדמו ממנה.

לעומת זאת, קאמבקים שלא הצליחו הם כבר עניין אחר לגמרי. מדובר בסיפורים נטולי גבורה, לעיתים לא נעימים לצפייה, שאין שום אפשרות להוציא מהם את הפאתוס הספורטיבי שמגיע עם הקאמבקים המוצלחים. תשאלו את דומיניק תים.

היתה תקופה, בין 2016 ל־2020, שבה האוסטרי היה הטניסאי הטוב ביותר מבין בני האנוש שאינם נמנים עם השלישייה ההיסטורית. השיא הגיע עם הזכייה באליפות ארה"ב הפתוחה ב־2020 אחרי ניצחון בחמש מערכות על אלכסנדר זברב, כשחזר מפיגור 2:0 (הראשון שעשה זאת בעידן הפתוח), אך קודם לכן היו גם גמר באוסטרליה, ובעיקר תחושה שברגע שרפאל נדאל יפנה את החימר - דומיניק תים יהיה זה שישתלט עליו. באותן שנים האוסטרי הגיע לשני חצאי גמר ברולאן גארוס ואז לשני גמרים שבהם הפסיד לספרדי, מטפס למקום השלישי בדירוג העולמי ומעמיד מאזנים מכובדים מאוד מול נדאל, ג'וקוביץ' ופדרר.

EPA, צילום: הפציעה ביד מקשה

תים היה אז חיית קו אחורי, כזה שמסוגל להעביר כדורים עם כף היד וגב היד באותם דיוק ועוצמה. היו בו אתלטיות, דינמיות וגמישות שהיו מרשימות מאוד לצפייה.

מי שצפו בתים במשחק הסיבוב הראשון ברולאן גארוס בתחילת השבוע, לבטח לא התרשמו באותה מידה. מול הוגו דליין הבוליביאני, המדורג 87, ביצע האוסטרי 42 טעויות לא מחויבות, כמעט ולא הכניס הגשות ראשונות והפסיד 6:3, 6:2, 6:4. היה זה הטורניר השביעי שבו הוא משתתף ב־2022, ובכולם הפסיד בסיבוב הראשון.

יחד עם סוף 2021, היה זה ההפסד העשירי ברציפות של מי שפעם היה חבר קבוע בשלבים האחרונים של כל טורניר. "ברור לגמרי שאני הרבה יותר לחוץ ומתוח וזה משפיע על החבטות שלי, כי אני לא מרגיש בנוח ומחטיא הרבה כדורים", סיכם תים בן ה־29. "כנראה ייקח הרבה זמן עד שאוכל להתמודד שוב עם השחקנים הטובים".

הרגע הגדול בקריירה, צילום: טוויטר

התפנית בסיפור של תים הגיעה בשנה שעברה. תחילה הופיעו כאבים בכף יד ימין, אחר כך הדחה בסיבוב הראשון של הרולאן גארוס ואז פרישה מטורניר מיורקה כשהגוף לא מסוגל להמשיך. בחודש יוני הודיע האוסטרי שהוא לוקח פסק זמן קצר כדי לטפל בבעיה, ללא ניתוח, אבל תהליך ההחלמה נמתח ונמרח הרבה יותר מהמצופה.

רק בחודש מארס, אחרי תשעה חודשים בחוץ, תים חזר למגרשים. מאז היה במרבייה, בלגרד, אשטוריל, מדריד, רומא, ג'נבה ועכשיו ברולאן גארוס: שבעה טורנירים, שבעה הפסדים, ניצחון במערכה אחת בלבד. ניכר שהכאבים משפיעים בעיקר על חבטת כף היד, סימן ההיכר של תים, וכשהטעויות נערמות - גם הביטחון העצמי נסדק. "באף משחק לא הרגשתי שאני קרוב אפילו לנצח", הודה לאחרונה.

ינסה להתחיל מחדש, צילום: AFP

כעת, כשצנח למקום ה־190 בעולם, תים מבין שכרגע סיפור הקאמבק שלו רחוק ממחוזות הרואיים או מעוררי השראה. כדי שיהפוך לכזה, התוכנית היא לשחק כמה צ'אלנג'רים מול שחקנים בתחתית הדירוג, לגרד כמה ניצחונות ולהתחיל משם. "אני צריך סבלנות", קבע, ונדמה שיצטרך הרבה ממנה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אתמול: האלופה המכהנת ברבורה קרייצ'יקובה (2) לא התאוששה מהפציעה שהשביתה אותה השנה, והודחה כשהפסידה בשלוש מערכות לדיאן פארי בת ה־19 מצרפת. גם נאומי אוסקה סיימה את דרכה, בעוד המדורגת ראשונה איגה שווינטק עלתה בקלות לסיבוב השני. אצל הגברים, רפאל נדאל ניצח בשלוש מערכות את ג'ורדן תומפסון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר