על הגבול: העימות של פיטר פלצ'יק עם המפגינים הפרו פלשתינים ביפן כמעט הפך לקטטה

הג'ודוקא הצטרף לחברו שגיא מוקי וניסה להידבר עם תומכי החמאס • מאמנו אורן סמדג'ה בלם את האפשרות לעימות פיזי • " לעולם לא אעמוד מהצד כשעושים הפגנות חרפה נגד המדינה שלי"

הג'ודוקא פיטר פלצ'יק מתעמת עם מפגינים פרו פלשתינים ביפן

נבחרת הגברים של ישראל בג'ודו, עברה היום (שבת) חוויה לא נעימה, לאחר שחזרו מאימון בטוקיו, בירת יפן לבית המלון ונתקלו בהפגנה פרו פלשתינים. אלפי מפגינים, הניפו שלטים וצעקו "לשחרר את פלשתין" , "להפסיק את רצח העם" ו"אנחנו לצד פלשתין".,

אנשי הנבחרת לא נותרו חייבים, וניסו לדבר עם המפגינים כדי להסביר להם את מה שקרה בישראל ב-7באוקטובר, אך ללא הצלחה. תחילה היה זה שגיא מוקי, שבמהלך העימות חליפת הג'ודו שלו נגנבה. בתקרית אחרת, פיטר פלצ'יק ניגש לאחד המפגינים כדי לשוחח איתו, אך המפגין לקח מגפון והחל לצעוק בקריאות נגד ישראל.

בשלב מסוים לפלצ'יק היה קשה להבליג, אך את המצב הרגיע מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה, שהדף את הג'ודוקא לאחור ובכך מנע קטטה. פלצ'יק סיפר: "אנחנו בעיצומו של מחנה אימונים אולימפי בטוקיו יפן, והבוקר ראינו דגלים מרחוק. החלטנו שאנחנו הולכים לייצג את ישראל בתוך ההפגנה. בשלב מסוים הוצאתי חליפת ג׳ודו עם דגל ישראל ולבשתי אותה. לעולם לא אעמוד מהצד כשעושים הפגנות חרפה נגד המדינה שלי.

"על הדרך מצאתי בחור עזתי שרצה לשמוע את דעתי והתחלנו שיח מכבד אחד עם השני ובו נתתי את כל הטענות וההסברה על 7 באוקטובר ולמה כל ההפגנה שלהם מיותרת, בטח כשמדובר ביפנים שבכלל לא מבינים כלום ושום דבר".

האירוע כבר זוכה לתגובות רבות ברשתות החברתיות כולל ביפן, ששם העלו שתי תמונות של פלצ'יק ורשמו ביפנית: "היום הוא יום האדמה הפלשתינית, והפגנה גדולה נגד רצח העם על ידי ישראל התקיימה בטוקיו. הציונים שהופיעו שם היו נבחרת ישראל בג'ודו האולימפית. הם ניסו להפריע ונהדפו על ידי המפגינים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר