חדשות טובות לטראמפ: יוכל להתמודד בפריימריז הרפובליקניים במישיגן

בית המשפט העליון במדינה התיר לנשיא לשעבר להתמודד • בית המשפט בקולורדו קיבל לפני ימים אחדים החלטה הפוכה

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. צילום: אי.פי

חדשות טובות לדונלד טראמפ: בית המשפט העליון במישיגן פסק כי הנשיא לשעבר יוכל להתמודד בפריימריז המפלגה הרפובליקנית במדינה. ברקע – החלטה הפוכה של בית המשפט העליון בקולורדו, שפסק לפני ימים אחדים כי טראמפ מנוע מלהתמודד בגלל המרדה.

שאלת הכשירות החוקתית של טראמפ להתמודד במרוץ לנשיאות הפכה לאחרונה לנושא חם, לאחר שתביעות נגד השתתפותו במרוץ הוגשו ביותר מ-30 ממדינות ארה"ב. רבות מהן כבר נדחו, זו שבקולורדו דווקא התקבלה, וכעת הצפי הוא שבית המשפט העליון של ארה"ב בוושינגטון עצמו ייתן את דעתו בסוגיה.

התובעים טוענים כי אין לאפשר לטראמפ להתמודד על סמך סעיף 3 בתיקון ה-14 לחוקת ארה"ב. הסעיף פוסל ממילוי תפקיד פדרלי כל מי שהיה "מעורב בהתקוממות או במרד" נגד החוקה לאחר שנשבע לתמוך בה ולקיימה. הסעיף נחקק לאחר מלחמת האזרחים בארה"ב ונועד למנוע מהקונפדרטים (נציגי מדינות הדרום) לחזור לשלטון.

החלטת בית המשפט העליון בלנסינג, מישיגן, מאמצת את החלטות הערכאות הנמוכות יותר במדינה, שקבעו כי פסילת מועמד על סמך התיקון ה-14 היא סוגיה פוליטית, ולכן לא תידון בבית המשפט. גם בקולורדו פסקה הערכאה הנמוכה יותר לטובת טראמפ, אולם העליון במדינה החליט אחרת.

בית המשפט העליון בדנבר, קולורדו, צילום: אי.פי

הפריימריז הרפובליקניים במישיגן ייערכו ב-27 בפברואר. בבחירות לנשיאות ב-2016, טראמפ ניצח במישיגן. ארבע שנים אחרי, הפסיד בה לג'ו ביידן.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר