משרד הביטחון קבע: שוטר שהיה עד להתאבדות יוכר כנכה פוסט טראומה

בתביעה נטען כי השוטר לא הצליח לחזור לעצמו, מצבו הנפשי הידרדר ומאז ועד היום הוא סובל מקשיי שינה, כשפלאשבקים מאירוע ההתאבדות חוזרים אליו • ועדה רפואית של משרד הביטחון קבעה כי השוטר סובל מנכות בשיעור של 50 אחוזים

האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון , צילום: גדעון מרקוביץ'

שוטר במשטרת נהריה הוכר כנכה פוסט טראומה, לאחר שהוזעק במסגרת תפקידו לאירוע שבו איים אדם להתאבד. השוטר טען כי האדם שקפץ מקומה חמישית אל מותו, בזמן שהוא מנסה להניא אותו מלהתאבד גרם לו לסיוטים שמלווים אותו. בתביעה שהגיש באמצעות עו"ד מיכאל פסקל, תבע  את משרד הביטחון בנכות בגובה 50 אחוז לצמיתות.

מהתביעה עולה כי בחודש אוקטובר לפני כשלוש שנים, השוטר ששירת באחת מתחנות המשטרה בצפון הוזעק לטפל באירוע של מתאבד פוטנציאלי. ברחוב אליו הוזעקו עמד גבר בקומה החמישית ואיים להתאבד. במקרים מסוג זה על השוטרים למשוך זמן עד הגעת צוות משא ומתן. השוטר החל לשוחח עם המתאבד, וכעבר דקה וחצי, תוך ניסיון מלהניא אותו לבצע את המעשה קפץ האיש מהקומה החמישית אל מותו כשהוא נוחת מטרים ספורים מהשוטר. האירוע הטראגי אף הונצח במצלמת הגוף של השוטר, שנחשף למראה הקשה של המוות.

עו"ד מיכאל פסקל,

"ביום אירוע ומספר ימים אחר כך, השוטר היה מאוד נסער ולמרות שמראהו של המתאבד לא מש מזכרונו", נכתב בכתב התביעה. השוטר הצליח להמשיך ולתפקד בצורה סבירה, בזכות סיוע של קצין בריאות הנפש של המשטרה ופסיכולוג. כשנה אחר כך, השוטר חווה מיקרה טראומטי נוסף שהעמיק את החוויה הקשה של המתאבד שנפל לרגליו.

בעת שחצה בשעת לילה במעבר חציה ברחוב הגעתון בנהריה הוא נדרס. מעוצמת הפגיעה השוטר עף באוויר ונחת על הכביש. הוא פונה באמבולנס לחדר המיון בית החולים בנהריה כשהוא סובל מפגיעת גב.

בתביעה נטען כי מאז אירוע הדריסה, השוטר לא הצליח לחזור לעצמו, מצבו הנפשי הידרדר ומאז ועד היום הוא סובל מקשיי שינה, כשפלאשבקים מאירוע ההתאבדות חוזרים אליו שוב ושוב והוא אובחן כסובל מפוסט טראומה.

לאחר שעו"ד מיכאל פסקל ביקש להכיר בשוטר כחולה מפוסט טראומה, עקב שירותי במשטרה ומתוקף תפקידו, משרד הביטחון קיבל את התביעה וקבע כי הפרעת הפוסט טראומה שממנה סובל השוטר, אירעה בתקופת שירותו במשטרה ועקב שירותו. ועדה רפואית של משרד הביטחון קבעה כי השוטר סובל מנכות בשיעור 50 אחוזים על רקע פוסט טראומה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר