"אנו בנקודה קריטית לפני אובדן המשילות בגליל"

במערכת הפוליטית מגיבים לתחקיר "ישראל השבוע" על אובדן הרוב היהודי בגליל • ח"כ האוזר: "האירועים באוקראינה מוכיחים לנו שבדלנות אתנית מקצינה כשהתנאים מאפשרים"

אובדן הרוב היהודי בגליל, צילום: משה שי

תגובות רבות במערכת הפוליטית לתחקיר "ישראל השבוע" על אודות אובדן הרוב היהודי ביישובי הגליל.

ח"כ אופיר סופר, תושב טפחות, אמר כי "רוב יהודי זה לא עניין של ימין ושמאל. מדיניות רמ"י היא נטו כלכלית, ורואה בקרקעות המדינה כמקור הכנסה בלבד, נטולת כל חזון ציוני. בעת הזו אנחנו נמצאים בנקודה קריטית בהתייחס לשילוב בין הדמוגרפיה ואובדן המשילות. על אף המציאות הפוליטית המורכבת אדרוש כי ועדת הפנים תקיים דיון בעניין ביום הגליל בכנסת, שאותו אנחנו יוזמים ראשי שדולת הגליל". סופר ציין כי יחד עם שלושה מעמיתיו כבר הודיע כי ביום שלישי הבא יתקיים בכנסת "יום הגליל".

אופיר שיק, סגן ראש המועצה האזורית הגליל התחתון ויו"ר ארגון לב בגליל, אמר כי "הפעם האחרונה שבה היה רוב יהודי בגליל היתה בסוף שנות ה־70. מאז, התמורות הדמוגרפיות נעות כך שעל פי הקצב הנוכחי, ביום ההולדת ה־100 למדינה נשוב ליחס הדמוגרפי של 1948".

ח"כ אופיר סופר, צילום: אורן בן חקון

ח"כ יום טוב כלפון אמר כי "יש חשיבות גורלית בחיזוק ההתיישבות הקהילתית במרחב הכפרי ובמיוחד באזור הצפון. לכן הגשתי במושב החורף האחרון את ההצעה לתיקון 'חוק ועדות הקבלה', שיאפשר ליישובים הקהילתיים תוספת של 50% בנייה. הצעת החוק טרם אושרה ע"י ועדת השרים לענייני חקיקה בשל התנגדות של חלק מחברי הכנסת והשרים באגף השמאלי של הקואליציה".

מתנועת רגבים נמסר כי "מדינת ישראל מפלה לרעה את ההתיישבות היהודית בגליל במחירי הקרקע, בתכנון, בפיתוח ובהערמת קשיים על הרשויות, וכל זאת במקביל למתן הטבות מרחיקות לכת למגזר הערבי".

ח"כ צבי האוזר הוסיף כי "ישראל ניהלה בגליל במשך שנים אסטרטגיה, שבאה להבטיח שלא ייווצרו תנאים שיאפשרו תביעות עתידיות לאוטונומיה ערבית בדלנית בגליל. האירועים באוקראינה מוכיחים לנו שגם היום, בדלנות אתנית מקצינה במקומות שבהם התנאים הגיאוגרפיים מעודדים אותה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר