כתב אישום הוגש נגד חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי

בנוסף לזועבי הואשמו 12 בכירים לשעבר במפלגת בל"ד, בגין עבירות של ניסיון לקבל דבר במרמה וזיוף

חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי, צילום: צילום: אורן בן חקון

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי ו-12 בכירים במפלגה באשמת קבלת דבר במרמה וזיוף, במסגרת עסקת טיעון.

בהמשך להודעת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, על החלטתו להעמיד לדין את חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי, הגישה הבוקר (רביעי) המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד חברת הכנסת לשעבר זועבי ונגד 12 נאשמים נוספים, חלקם נושאי משרה בכירים לשעבר במפלגת בל"ד, בגין עבירות של ניסיון לקבל דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר - כל אחד לפי חלקו.

כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד עמרי קופלר, בן עמי כהן ומיכל מזרחי, הינו חלק מהסדר טיעון, שבמסגרתו הנאשמים יודו ויורשעו בעבירות המיוחסות להם, ויעתרו להטלת עונשים מוסכמים בין היתר עונשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, עבודות לתועלת הציבור, מאסרים על תנאי וקנסות הנעים בין 25,000-75,000 שקלים.

כזכור, זועבי נחקרה יחד עם כ-35 חשודים נוספים, ובהם נושאי משרה בכירים בשעתו במפלגת בל"ד, בחשד לביצוע עבירות זיוף ומרמה בקשר למסמכי דיווח של מפלגת בל"ד שהוגשו למבקר המדינה, בשתי מערכות בחירות, הכלליות והמקומיות, שהתקיימו בשנת 2013.

לפי כתב האישום, הנאשמים זייפו אלפי קבלות, אותן העבירו למבקר המדינה, והפקידו סכומים גדולים של כסף - שנתקבלו שלא כדין.

תגובת בל״ד לאחר שנחתם הסדר הטיעון: "בל"ד מברכת על הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לבין חלק מחברי והנהגת המפלגה, לאחר שהפרקליטות נסוגה מהרוב המוחלט מסעיפי כתב החשדות שהוגש לפני שנתיים כנגד 36 מחברי המפלגה".

"ההר הוליד עכבר. חתימת הסדר הטיעון עם 13 מחברי המפלגה לצד החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק הפלילי כנגד המפלגה בניגוד לדעת הפרקליטות, מוכיח את זעקותינו מהיום הראשון שמדובר ברדיפה פוליטית של המפלגה וחבריה, מאחר ומקומם של הטענות לגבי אי סדרים בניהול כספי מימון הבחירות, להתברר מול מבקר במדינה ולא באמצעות חקירות פליליות של מאות חברי מפלגה ומעצרים של אנשים מכובדים ונורמטיביים ונקיי כפיים מבתיהם באישון לילה במבצע משטרתי אכזרי. אין מפלגה בישראל שלא היה בה ביקורת בעניין התנהלות כספית, אך רק את בל״ד רדפו, מסיבות פוליטיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר