דירוג 100 המותגים המובילים בעולם לשנת 2013 מתפרסם היום ובמקום הראשון זו השנה השלישית ניצבת חברת אפל, עם שווי מותג של 185 מיליארד דולר.
אפל הציגה גידול של אחוז אחד בלבד בהשוואה למתחרתה הגדולה ביותר, סמסונג, שמציגה גידול מרשים של 51% ועלייה של 25 מקומות למקום ה-30 בדירוג.
למקום השני חוזרת גוגל, שבשנה שעברה ירדה למקום השלישי. גוגל מציגה גידול של חמישה אחוזים בערכה ושווי של 114 מיליארד דולר. במקום השלישי מדורגת יבמ, שירדה שלב אחד, עם ירידה של שלושה אחוזים ושווי מותג של 112 מיליארד דולר. פייסבוק, שהציגה בשנה שעברה את אחוז הצמיחה הגבוה ביותר (74%) במחקר, יורדת השנה ב- 36% ו-12 מקומות בדירוג.
"לחדשנות יש מחיר"
בתגובה לתוצאות הדירוג אומר איתי אולניק, משנה למנכ"ל שילוב Millward Brown: "אחד הדברים המעניינים שניתן ללמוד מהמחקר הוא שלחדשנות יש מחיר והשפעה על חוזק המותג. כך לדוגמא סמסונג, הנתפסת כעת כחברה החדשנית בתחום הסמארטפונים והציגה גידול בנתח השוק שלה, תוגמלה בענק עם צמיחה משמעותית של 51% בערך המותג, בעוד שאפל, שלא הציגה חידושים משמעותיים, עומדת במקום עם גידול של אחוז אחד בלבד".
דירוג 100 המותגים המובילים – BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands – שפותח על ידי Millward Brown Optimor עבור חברות WPP, הוא המחקר היחיד שמודד את ערך המותג בהתבסס על ראיונות עם למעלה משני מיליון צרכנים ברחבי העולם באשר לאלפי מותגים צרכניים ו- B2B, ומשלב אותם יחד עם ניתוחים קפדניים של הביצועים הפיננסיים והעסקיים של כל חברה.
תפיסת הצרכן את המותג היא מרכיב מרכזי בקביעת ערך המותג מאחר והמותגים הם שילוב של ביצוע עסקי, אספקת מוצר, בהירות המיצוב ומנהיגות. בנוסף הדירוג לוקח בחשבון שונות אזורית מאחר וגם כשמדובר במותגים עולמיים, המדד של תרומת המותג עשוי להיות שונה מהותית ממדינה למדינה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו