אבקת חלבון מומלצת 2023 – איזו הכי טובה ?

אחת הטעויות היותר נפוצות בקרב מתאמנים היא שהם משקיעים את כל כולם באימונים, שומרים על שגרת אימונים מסודרת וקפדנית, אבל לא משקיעים באותה מידה בתזונה שלהם. במאמר הזה נסביר לכם כמה חשוב להקפיד על מה שאתם אוכלים, ולא רק כמה אתם מניפים, על מנת להעלות מסת שריר ולשפר את הביצועים שלכם

freepik

בשיתוף Nody

אם אתם כבר יודעים מה זה אבקת חלבון ולמה היא שימושית כל כך ורק מחפשים אבקת חלבון מומלצת בשבילכם, אנחנו ממליצים על המוצרים של זה בריא. האבקות חלבון שלהם מיוצרות כחול לבן אבל לגמרי ברמה בינלאומית מבחינת איכות, מחירים ושירות.

לחץ כאן לאבקות חלבון של זה בריא

מדוע שרירים צריכים חלבון?

התזונה שלנו מורכבת משלושת אבות המזון – פחמימה, חלבון ושומן. לעתים מתאמנים המתמקדים בהעלאת מסת שריר מתקשים לצרוך את כמות החלבון הנדרשת. מדוע נדרשת כמות גדולה של חלבון? משום שלאחר אימון קשה ואינטנסיבי, מערכת השריר שעבדה נפגעת, ולמעשה נוצרים המון קרעים קטנים בשרירים עליהם הופעל העומס. הגוף החכם, מבין את השגרה שהכנסנו אותו אליו, משקם את אותם שרירים ויוצר שכבת שריר נוספת על מנת להקל על הגוף לקראת המאמץ הבא. החלבון חיוני לשיקום של השריר ובנייתו מחדש. לכן מי שמתאמן יותר, זקוק ליותר חלבון.

בנוסף, בעקבות האימונים והמאמץ המוגבר, הגוף שורף יותר קלוריות, מה שגורם לתחושת רעב מוגברת בקרב המתאמנים. החלבון הוא פיתרון מעולה, משום שהוא משרה תחושת שובע לאורך זמן רב יותר לעומת הפחמימה.

מהי כמות החלבון הדרושה לי?

מתאמן בגודל ממוצע ומעלה שירצה לצרוך את כמות החלבון היומית המומלצת, שהיא עד 2 גרם חלבון לכל קילוגרם ממשקל הגוף, כנראה שיצטרך לאכול כמות עוף כפולה או תוספת חלבון ממקור אחר כמו ביצים, אגוזים, או עדשים. לא רק שזה מאתגר לבשל ולאכול כל כך הרבה, זה גם לא זול בכלל לשמור על אורח חיים שכזה.

למזלכם, היום השוק מודע לאתגרים הללו יותר מתמיד, וכמות מוצרי החלבון היא בלתי נגמרת, אפילו אם נתמקד רק באבקות החלבון, גם אז נראה שפע בלתי נתפס של מוצרים, עד כדי כך שהאתגר החדש היום הוא לזהות את אבקת החלבון הכי טובה על המדף.

ולמה אנחנו מתמקדים באבקת חלבון? זה פשוט – כי הרבה יותר קל לשתות שייק מרוכז וטעים אחרי אימון מאשר להתחיל להכין סטייק שיושב כבד בבטן, או לאכול כמות גדולה של ביצים – במיוחד אם אתם מאלה שמפרידים את החלבון מהחלמון וצורכים 5 ביצים בכל חביתה.

לכן אבקות החלבון הן פיתרון קל יותר, מהיר יותר, ולעתים זול יותר בשביל להשיג את התוצאות שאתם עובדים כל כך קשה בשבילן.

מי צריך אבקת חלבון?

לא משנה כמה פעילות גופנית אתם עושים, אם אתם מקפידים על מאזן קלורי נכון, מקפידים לצרוך את כל הויטמינים והמינרליים החיוניים, שומרים על תזונה עשירה איכותית ומגוונת, אין סיבה שתצרכו אבקת חלבון, שכן היא תוסף תזונה ומטרת התוסף הוא להשלים לכם את הפערים הנוצרים לכם במהלך היום. חלק גדול מהאוכלוסיה לא מצליח לצרוך את כל חומרי ההזנה הנדרשים לגוף, בין אם כי אינם מצליחים לאכול מספיק ולהגיע למכסת הקלוריות היומית, ובין אם כי תזונתם אינה עשירה ואיכותית מספיק.

במיוחד אם אתם מתאמנים באופן שגרתי ומסודר, כמות החלבון שאתם צריכים היא מעבר להמלצה המקובלת לאדם ממוצע, ובנוסף, ישנן אבקות חלבון המועשרות בויטמינים ובמינרליים שאתם צריכים.

למי לא קורה שלא מתחשק לו לבשל ארוחה, במיוחד אחרי אימון קשה כשהגוף מלא בחומצת חלב. במקרה כזה זו אפשרות מעולה להכין שייק חלבון ולדעת שהזנתם את הגוף בארוחה מזינה עשירה וטובה.

אפשר לערבב את אבקת החלבון באיזשהו נוזל כמו מים, חלב או חלב מהצומח, ואפשר גם להוסיף פירות קפואים או טריים ולהכין שייק מזין. דוגמה נוספת לדרך בה אפשר לצרוך את האבקה היא להוסיף אותה למאפים בייתיים פשוטים כמו עוגות, פשטידות או פנקייקים.

כמה אבקת חלבון כדאי לצרוך כל פעם?

מחקרים הוכיחו ש-25-30 גרם של אבקת חלבון זו הכמות האידיאלית למנה אחת. כמות זו מספיקה על מנת לאפשר לגוף לשקם שריר וליצור רקמות שריר חדשות, כלומר להתחיל את תהליך סינתזת החלבון. בנוסף הוכח שבאמצעות תזונה עשירה בחלבון ניתן לא רק להעלות מסה אלא גם להוריד את אחוזי השומן בגוף ולהתחטב.

מתי צריך לקחת את אבקת החלבון?

אפשר לצרוך את אבקת החלבון בכל זמן במהלך היום, למשל לשלב את אבקת החלבון עם ארוחת הבוקר ולתגבר אותה בחלבון, בין אם בשייק פירות לצד החביתה או להכניס את האבקה לפנקייקים, או למשל אם אתם כל היום מחוץ לבית ואין לכם זמן להתארגן על ארוחה מסודרת, במצב כזה שייק חלבון יכול להיות פיתרון מצויין. אבל הזמן הכי טוב לצרוך את אבקת החלבון היא תוך 30 דקות מתום האימון, כי זה חלון הזמן בו הגוף מתחיל לבצע את תהליך ההתאוששות מהאימון על ידי הצפת זרם הדם בחומצות אמינו לתוך תאי השריר, ולכן זה מעולה לנצל את הרגע הזה שבו השרירים שלכם הכי זקוקים לאנרגיה חדשה ולאספקה של חומצות אמינו.

אילו רכיבים נוספים יש באבקת חלבון?

פרט לחלבון עצמו האבקות מועשרות ברכיבי מפתח התורמים לשיפור הביצועים וההתאוששות.

להלן 3 רכיבים שנהוג למצוא באבקות החלבון:

  •   קריאטין: תרכובת אורגנית זו אחראית על הנעת תאים לפעולה והוכחה כמשפרת את יכולת המאמץ במהלך אימון בעצימות גבוהה כמו הרמת משקולות.
  •   LCarnitine : מוספת לעתים קרובות למוצרי מי גבינה “דיאטטיים”, חומצת אמינו זו מגייסת חומצות שומן מתאי שומן כך שניתן יהיה להשתמש בהן כדי לספק אנרגיה.
  •   אנזימים: אנזימים או פרוביוטיקה עוזרים לקיבה שלכם לפרק תרכובות ספציפיות לעיכול טוב יותר וספיגת חומרים מזינים.

לחץ כאן לאבקות חלבון של זה בריא

בשיתוף Nody

כדאי להכיר