עורך דין במיקור חוץ – הדרך היעילה ביותר!

ישנם לא מעט תחומים בהם הפך מיקור החוץ (אאוטסורסינג) לצורת התקשרות נפוצה בין חברות וארגונים לבין אנשי מקצוע. כבר מעל לעשור בערך, שאנחנו רגילים לראות מוקדנים, מתכנתים, גרפיקאים (או, אפילו, טכנאים בתחומים השונים כשהם מתגברים את שורות כוח האדם בארגון, על פי הצורך ועל פי הדרישה. אולם, עד לא מזמן, מיקור החוץ היה, בעיקר, שמור לתחומים שדרשו פחות התמחות מקצועית, בעוד אנשי מקצוע בתחומים מסוימים (כדוגמת הנהלת חשבונות או משפטים) היוו חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מכוח האדם אין-האוס של הארגון

תמונה: יח"צ קרנפון מדיה

בשיתוף עו"ד רונן אדר

באופן פרדוקסאלי למדי, לעיתים קרובות, דווקא עובדת היותו של איש המקצוע חלק אינטגראלי מהארגון, פגעה ביכולתו של איש המקצוע לשרת את מטרות הארגון בדרך הטובה ביותר.

עורך דין אין-האוס מול עורך דין באאוטסורסינג

ברור למדי, כי רשתות עסקיות וארגונים גדולים מבצעים פעילויות המחייבות ייעוץ משפטי צמוד – הן נכנסות לשותפויות עסקיות ויוצאות מהן, חותמות חוזים מול לקוחות, מתקשרות בקשרים עסקיים עם לקוחות, ומשתדלות (מרביתן, לפחות) להיות בצד ה”נכון” של החוק בכל צעד ומהלך שהן עושות. הפעילות ה”משפטית” השוטפת הנדרשת לגוף עסקי, לרוב, תתמקד בתחומי דיני החברות, בהסכמים, ואפילו, בעניין המסחר הבינלאומי (כשהמדובר בארגון או בחברה שיש לה קשרים עם גורמים בחו”ל). אולם, בעוד עו”ד אין-האוס כזה יהיה מסוגל, לכאורה, לספק מענה לכל הצרכים העסקיים של הארגון, ישנו תחום אחד חשוב לא פחות, תחום דיני העבודה (כלומר, הקשר בין המעסיק לעובדיו), שבו, גם עורך הדין הטוב ביותר בעולם, אם אינו מתמחה בתחום דיני העבודה, לא יוכל לשרת את האינטרסים של הארגון על הצד הטוב ביותר.

רגע, לשם מה זקוק ארגון דווקא לעורך דין לדיני עבודה?

בהתקשרות תעסוקתית, בדומה לכל סוג אחר של קשר, כשהכל הולך כמו שצריך, זה מעולה, כל הצדדים מרוצים, הכל מחויך, הכל חברי, הכל טוב. אבל, לעיתים, לא הכל הולך כמו שצריך, ואז – ההתקשרות עלולה לעלות על שרטון ולהגיע לבית המשפט על מנת שיכריע בעניינה.

אם, כמעסיקים, עדיין לא הגעתם לערכאה משפטית בגין תביעה של עובד או סכסוך עבודה, אין ספק כי התמזל מזלכם. אבל תנו לנו להציג לכם כמה “מספרים”, על מנת שתוכלו להבין טוב יותר את סדרי הגודל שעליהם אנחנו מדברים:

עיון בדו”ח השנתי של הרשות השופטת לשנת 2019, מעלה את הנתונים הבאים:

בשנת 2019, נפתחו בבתי הדין לעבודה 54,493 תיקים (9.5% מכלל התיקים שנפתחו בשנה זו – 853,154 תיקים סה”כ, בכל הערכאות המשפטיות), מהם:

4,179 תיקים מהם הם סכסוך עבודה בסמכות רשם, 18,009 תיקים מהם הם סכסוך עבודה בסמכות שופט, ו-204 מהתיקים מוגדרים כסכסוך קיבוצי.

וכאן, נעצור לרגע על מנת להזכיר לכם, כי סכסוך בין מעסיק לעובד יחיד אינו נחשב כ”סכסוך עבודה”, ולכן, כל תיק כזה פירושו סכסוך בין מעסיק למספר עובדים (או בינו לכלל העובדים המועסקים על ידו). כך שאנחנו כבר לא מדברים על התגוננות מפני תביעה המוגשת על ידי עובד יחיד לתשלום שכר העבודה, פיצויי הפיטורים או הזכויות הסוציאליות שלו, אלא על הרבה יותר מכך, על תביעות בסדר גודל שמסוגל, בקלות, למוטט גם ארגון מבוסס ומצליח.

בתביעה כזו, מן הסתם, ברור שתרצו שייצג אתכם, אך ורק, איש מקצוע שדיני העבודה הם תחום התמחותו הבלעדי, לא?

 

תמונה: יח”צ קרנפון מדיה

על מה חשוב להקפיד בעת בחירת משרד עו”ד במיקור חוץ?

ישנם מספר דברים עליהם חשוב להקפיד בעת שאתם בוחרים משרד עו”ד במיקור חוץ:

הדבר הראשון, הוא כמובן, התמחותו של המשרד בתחום שבו אתם נזקקים לשירותיו. אם נמשיך בדוגמת דיני העבודה, חשוב שהמשרד יהיה מסוגל לעסוק בנושא על כל רבדיו והיבטיו השונים (למשל, יחסי עובד מעביד, ניסוח כל המסמכים, לרבות בעניין גיוס עובדים, תנאי העסקה, פיטורים סיום עבודה, נהלי חברה, העסקת קבלנים ויועצים, הסכמי סודיות ואי תחרות,

משפט העבודה הקיבוצי- יחסי עבודה מאורגנים והתארגנות ראשונית, ניהול מו”מ קיבוצי מול ועדים וארגוני עובדים, ניסוח, פרשנות ומתן ייעוץ בנושא הסכמים קיבוציים, ליווי משברים וסכסוכי עבודה וכד’).

דבר נוסף עליו רצוי להקפיד הוא שעל אף ההתמקצעות בדיני עבודה, עיסוקו של המשרד ישיק לתחומים רלוונטיים נוספים לגופים העסקיים, כדוגמת המשפט המסחרי (דרך ייעוץ, ניסוח וניהול משא ומתן בנוגע לכל ההסכמים המסחריים לסוגיהם השונים, לרבות סוכנות והפצה, מיזמים משותפים, הסכמים למיקור חוץ, הסכמי OEM, הסכמי מכר ורכש וכן הלאה). תחום נוסף חשוב מאד הוא הליטיגציה (הייצוג בערכאות המשפטיות). כאן, חשוב כי המשרד הנדון יתמחה בתחומי החברות והמסחר, בני”ע ובנקאות, בחוזים ובהגבלים עסקיים, בקניין הרוחני, ובעצם – בכל תחומי הליטיגציה הנוגעים לעסקים.

מובן למדי כי רצוי להעסיק משרד בוטיק ותיק ומנוסה, שלו ניסיון רב שנים בעיסוק בתחומי המשפט הרלוונטיים, אבל, חשוב לבחון גם אם היחס שאתם מקבלים בו הוא יחס אישי, והאם, מהבחינה הפרקטית, המשרד מסוגל לטפל בהליכים המתנהלים בבתי המשפט מתחילתם ועד סופם, תוך ההבנה המעשית (ולא רק התיאורטית) של ראיית התמונה המשפטית כולה.

בסיכומו של דבר

אחרי כל אלו, נותר לנו לחתום זאת באמירה, כי כאשר אתם שוכרים את שירותיו של עורך דין מומחה לדיני עבודה כמו גם במשפט מסחרי על מגוון היבטיו במיקור חוץ, אתם מקבלים שירותים מאדם ממוקד-מטרה, המתמחה בתחומו, ויעשה הכל על מנת להגן על האינטרסים שלכם!

תמונה: עו”ד רונן אדר, יח”צ משרד עו”ד רונן אדר

משרד עו”ד רונן אדר מתמחה במשפט מסחרי, דיני עבודה וייצוג בבתי המשפט במיקור חוץ.

לפרטים נוספים והשארת פרטים כנסו:

או התקשרו לבירורים: טל: 03-9702992

כתובת המשרד: מגדל אטריום ז’בוטינסקי 2 רמת גן

אתר המשרד: https://www.adar-law.com/

 

בשיתוף עו"ד רונן אדר

כדאי להכיר