freepik

מפיצי ריח ושיווק ריחות וכמה זה חשוב לעסק

החנויות הכי מושכות בקניון ובמרכזי קניות בכלל, הן אלו שיש בהן ריחות טובים. מכירים את החנויות שבהם פוסעים פנימה, ומיד האף מתמלא בריח מתקתק ורענן שנישא בחלל? אלו הם בדיוק הדברים שעשויים להזמין אנשים פנימה לעסק שלכם, ולגרום להם להרגיש שהם שוהים במקום יוקרתי, איכותי וממותג. גם אתם רוצים לגרום לעסק שלכם להריח במיטבו? הדרך לשם היא מפיצי ריח

בשיתוף תוכן שיווקי

מפיצי ריח ושיווק ריחות חשובים מאוד לעסק, שכן כולם מחפשים כיום לשהות במקומות שנעימים להם, וכן להריח טוב בעצמם. זה הזמן להבין כמה זה חשוב לעסק, ולמה חשוב להתעסק בכך כדי להבטיח את הצלחתו.

טכניקת השיווק שעוד לא הכרתם

את רזי השיווק החושי כבר לא חולקים רק אישי המכירות והשיווק, אלא גם בעלי עסקים שנחשפו לטכניקה הזו והחליטו לדבוק בה. אותם אנשי עסקים משקיעים משאבים רבים בשיווק הריחות, זאת במטרה לשפר את חוויית הלקוח ולהפוך אותה לנעימה ומזמינה. הבחירה בריח המתאים לבית העסק גם מייחדת את העסק על פני האחרים וגם, בשורת המעשה, מסייעת בהגדלת המכירות והרווחים בהתאמה, שכן הלקוח מייצר חיבור רגשי כלפי החלל הריחני ומשך השהייה שלו בו מושפע מכך באופן ישיר.

הטכניקה הזו עמוקה יותר משחושבים, משום שיש לבחור בריחות אסטרטגיים שמתקשרים במוצר או בשירות שאנו מבקשים לקדם. יש להסתכל על היבטים כמו קהל היעד אליו מכוונים, אזורי הפצת הריח ועוצמת ההפצה. לריח הנבחר יש השפעה מכרעת על שיקוף וייצוג התדמית של העסק.

קצת נתונים מדעיים..

חוקרים מעולם המדע והמחקר כבר חוקרים שנים רבות את מושא המשיכה של בני אדם לריחות, ואת ההשפעה שיש לכך עליהם. הממצאים הם שריח עוצמתי ונעים עשוי לעורר אצלנו תגובות, רגשיות ופיזיות כאחת, שלעתים מניעות אותנו לפעולה (למשל אם נחוש רעב ונריח ריח של מזון, זה יניע אותנו לפעולה של רכישת מזון). מה שעומד בבסיס ההצלחה העסקית, הוא היכולת ליצור תמהיל נרחב אך גם ספציפי, שיכול לעורר תגובות אישיות בכמה שיותר אנשים.

שימוש במפיצי ריח לעסק

כחלק מבניית אסטרטגיה שיווקית שסבה סביב נושא הריחות, הבינו כי הדרך המיטבית היא שימוש במפיצי ריח לעסק. הדבר רלוונטי כמעט לכל סוגי העסקים, וישנם מספר מגזרים עסקיים בהם נוטים להשתמש במפיצי ריחות יותר מכל:

  • בתי מלון ואירוח: בעלי עסקים בתחום המלונאות והאירוח כבר הבינו מזמן, שהשימוש במפיץ ריח לעסק משפר את חוויית האירוח פלאים. אלמנט הניחוחות חזק מאוד בקרב תיירים ומטיילים, וככל שחלל האירוח מריח טוב ואיכותי יותר, כך יוכל המקום לצבור יתרון מול מתחריו ולהיחרט בזיכרונם של המתארחים תוך הגדלת זיקתם לשם. מעבר לכך, בחירה בריח הנכון בחלל עשויה לגרום להם לשוב ולהתארח במקום.
  • קליניקות טיפוליות: כחלק מהרצון לייצר חלל בעל אווירה מכילה ונעימה, שתגרום לשוהים להרגיש נינוחים ורפויים, בעלי עסקים מסוג זה דואגים להשרות בו ניחוח מרגיע וטבעי. ידוע כי זה יכול למזער משמעותית תחושות של חרדה, וכן להגביר את רמת שיתוף הפעולה עם הדמות המטפלת.
  • מרכזי קניות: מפיצי ריח מביאים לשהייה ארוכה של לקוחות בחלל הריחני, מה שמגדיל את סיכויי המכירה בהתאם.
  • סטודיו וחדרי כושר: הדפת זיעה היא חלק בלתי נפרד מפעולת הכושר, ובעלי עסקים בענף משתמשים במפיצי ריח כדי להעלים עד כמה שניתן את הריחות הלא נעימים. כך מסייעים בהגברת המוטיבציה של המתאמנים, וכן משרים אווירה נוחה, ריחנית להפליא ונעימה לשוהים.

בשיתוף תוכן שיווקי