גמילה מהתמכרות, זה באמת אפשרי?

התמכרות הינה בעיה נפוצה והרסנית מאוד בקרב האוכלוסייה. ישנן סוגי התמכרויות שונות ומגוונות, כמו התמכרות לסמארטפונים או לרשתות חברתיות, התמכרות לסקס, המכרות לתרופות, והתמכרויות נפוצות והמוכרות יותר כמו התמכרות לסמים, התמכרות לאלכוהול והתמכרות להימורים.

מתי סמיונוב, מייסד ובעלי מרכז גמילה "סטפס" צילום: לאנט מדיה

בשיתוף מרכז גמילה "סטפס"

התמכרות לא מתרחשת ביום אחד, אלא זהו תהליך של התדרדרות, שבו הגוף שלנו, המוח שלנו, מתחיל לפתח תלות בחומרים או בפעולות פיזיות וקוגניטיביות, באופן יום יומי.

הגורמים המשפיעים על התמכרות הינם שונים מאדם לאדם ומסוג מסויים של התמכרות לסוג אחר, אך לרוב המכנה המשותף לכל המכורים הוא הרצון לברוח מהמציאות, וכך הם מוצאים נחמה בזרועותיה של ההתמכרות.

על פי מחקרים שנערכו לאחרונה, כל אדם שביעי במדינת ישראל מכור. כלומר, שכמעט בכל משפחה, בכל בניין, משרד או מחלקה, בכל מקום סביבנו, ישנו אדם מכור. זה יכול להיות כל אחד מהקרובים אלינו, שממש ברגעים אלה סובל מהתמכרות, או שעלול להתדרדר להתמכרות במהלך חייו.

“טיפלנו במורות שהתמכרו לכדורי שינה, מנהלי בנקים שהתמכרו לקוקאין במקרה אחר נער בן 22 שחייב 2.5 מיליון לשוק האפור” כך סיפר לנו מתי סמיונוב, מייסד מרכז גמילה מהתמכרויות “סטפס”.

אחד ממרכזי הגמילה המתקדמים והחדשניים לטיפול בהתמכרויות הינו מרכז גמילה “סטפס”, שנחשב למרכז גמילה מומלץ בקרב מכורים לשעבר וקרוביהם, עם רזומה של מאות סיפורי הצלחה. המרכז עובד בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה לטיפול בהתמכרויות וידוע כמוקד אליו מגיעים מכורים מכל סוגי ההתמכרויות, ובעיקר מכורים לאלכוהול, מכורים לסמים ומכורים להימורים.

את המרכז ייסד מתי סימיונוב, מכור לשעבר, שהצליח לצאת בעצמו ממעגל ההתמכרות, ולאורך 18 השנים האחרונות, עוזר, מסייע ומטפל במכורים מכל קצוות האוכלוסייה. מאז שהתחיל את דרכו ועד היום, מתי מלווה באופן אישי כל תהליך גמילה שעובר במרכז שהקים, ושותף מלא לכל שלב ושלב, על מנת שכל מכור שמגיע אליו יוכל להשתקם במהירות ובצורה הטובה ביותר.

מתי מאמין שלכל מכור מגיעה הזדמנות שניה, ויש לו את הרצון והיכולת להציל מכורים רבים מתוך זרועותיה של ההתמכרות, וזאת לאחר שנים של ניסיון ומאות מקרים של הצלחה.

מתי סמיונוב וצוותו מתמחים בטיפול וגמילה מהתמכרויות שונות, ומהווה מעין קורת גג אחת למרכז גמילה מסמים קלים (קנאביס), מרכז גמילה מסמים קשים (קוקאין, הרואין, דוסה), מרכז גמילה מאלכוהול, מרכז גמילה מתרופות ומרכז גמילה מהימורים. לכל התמכרות ישנו תהליך המותאם לסוג ההתמכרות, לאופי ומצב המכור, ולרמת ההתמכרות.

בשונה מדרכי טיפול מוכרות, למרכז גמילה “סטפס” ישנן שיטות שונות ומגוונות לטיפול התמכרות, ומכיוון ש”סטפס” הינו מרכז גמילה פרטי, ניתן לקבל בו שירות גמילה פרטי, אחד על אחד, גמילה מותאמת אישית וליווי בגמילה בייתית – הניתנת למטופלים באופן נקודתי, לאחר בדיקה של צוות מקצועי ומיומן שאכן המטופל יכול להגיע לתוצאות הרצויות. גמילה מסמים בבית מצריכה נכונות מצד המכור וסביבה תומכת ומכילה ולכן אינה מתאימה לכל אחד.

בנוסף, קיים מרכז יום, אשר נועד לספק למטופלים מסגרת תומכת, טיפולים קבוצתיים ואישיים על ידי מיטב אנשי המקצוע ומעניקה מקום שבוא הם יכולים לרכוש מיומנויות חברתיות ולעבור גמילה מהתמכרות על הצד הטוב ביותר.

מרכז גמילה “סטפס” מביא בנוסף תהליך גמילה ייחודי הנקרא “שיטת 12 הצעדים”. השיטה עוסקת בשינוי העמדה של המכור ביחס לאירועים ומצבים פנימיים וחיצוניים המקשים על התפקוד היומיומי והשתלטות על מחשבות. לשיטת 12 הצעדים הצלחות רבות המוכיחות כי ניתן לעזור לכל מכור להתגבר על ההתמכרות בעזרת שינוי תפיסת העולם ואימון רוחני.

לפי מתי סמיונוב, מייסד “סטפס”, אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך גמילה היא מסגרת המשך. קיימות מספר מסגרות המשך במרכז הגמילה:

הוסטל – תפקידו של ההוסטל הינו להעניק מענה למכורים בתהליך החלמה ראשוני, כדי לעזור להם להגיע לחיים נקיים ומועילים.

דירת מדרגה – דירת מדרגה היא סביבה תומכת עבור הדיירים שמתמודדים עם קשיי הסתגלות, קשיי תקשורת בין אישית וקשיים לניהול חיים תקינים.

בית שיקומי – בית שיקומי הוא בית לכל דבר ועניין המהווה עבור המטופלים הדמיה של משפחה. בית שיקומי הוא מודל הפועל במתכונת שיתופית על ידי המטופלים כאשר כל מטלות הבית מבוצעות על ידי המטופלים אשר חולקים ביניהם את התורנויות והסדר השוטף במסגרת.

מרכז גמילה “סטפס” כאן בשבילכם לכל שאלה ובכל זמן.

חייגו עכשיו לקבלת ייעוץ מקצועי ללא עלות – 052-970-7884

בשיתוף מרכז גמילה "סטפס"

כדאי להכיר