החברה הצעירה שטורפת את הקלפים בשוק הנדל״ן: מהון עצמי נמוך לדירת החלומות

חלומה הגדול של כל משפחה בישראל הוא להצליח לקנות בית. אחרי הכול, לנדוד בין שכירויות שונות זה מעייף, ובסופו של דבר, השאיפה היא להשאיר ירושה לילדים ולעזור להם כספית

צילום יח"צ, מימין לשמאל בן משה ביטון, ג'ורדן טלקר ואבי אברמוב

בשיתוף ישראטופ השקעות

לצערנו, המציאות כיום מקשה על אנשים להגיע לנחלה זו. כאן נכנסת לתמונה חברת ‘ישראטופ השקעות’ שעוזרת ללקוחותיה לקנות, להשביח ולמכור נכס ברווח שמוכיח שחלומות עדיין אפשר להגשים.

הגעתי לראיון עם מייסד חברת ‘ישראטופ השקעות’, ג’ורדן טלקר, עם המון שאלות. אחרי הכול, כמו כל אזרח בישראל גם אני מתעסקת עם התהייה “כיצד אפשר לקנות בית?” לא מעט. לשמחתי, ג’ורדן לגמרי הצליח להנחיל בי אופטימיות.

“אתה מזדהה עם הלחץ שאנשים מרגישים כשהם לא מצליחים לקנות דירה?”

“ברור, הרי הקמתי את העסק הזה ממקום של כאב. ההורים שלי ואני עלינו מהודו ולא היה לנו הרבה כסף. הם לא הצליחו לקנות בית עד שהם היו כמעט בני 45, ואני הייתי אז בן 11. אני זוכר כל הזמן לחץ, התלבטויות לגבי היכן נגור ושיחות על כך שכל הכסף הולך על שכירות. המטרה כל הזמן הייתה לחסוך אז חיינו בצניעות, וזה מאוד קשה לחיות ככה. מה שמטריד זה שהמחירים ממשיכים לעלות, וככל שעובר הזמן, זה הופך להיות יותר קשה.”

“וואו, נשמע מאוד לא פשוט. איך הצלחתם להסתדר עם משכנתא כה גבוהה בגיל כה מאוחר?”

“זה לא היה פשוט. רוב הזמן המשכנו לחסוך ולחיות חיים יחסית דלים. מה שכן, אני אומר על זה תודה כל יום, כי זה מה ששם אותי על המסלול שלי מגיל כל כך צעיר. אחרי שראיתי את ההורים שלי במצב כזה בגילם, הבנתי שאני רוצה ללמוד מהקשיים שעברתי ולפעול חכם יותר במסע החיים, לכן התחלתי לחסוך לדירה מהשנייה שיכולתי לעבוד.”

“ומתי קנית את הדירה הראשונה שלך?”

“לקח לי כמה שנים להצליח לגייס הון עצמי. אחרי שהתגייסתי, כמעט מיד יצאתי למסלול של קצונה, ובגיל 19 יכולתי להרשות לעצמי לקנות דירה ראשונה, יחד עם אחד משותפיי בחברת ‘ישראטופ’, בן משה ביטון.”

“היא ברשותכם גם היום?”

“לא, מכרנו אותה מזמן. עשינו איתה בדיוק את מה שאנחנו נותנים ללקוחות: שיפצנו אותה, אפילו חלק מהדברים עשינו בעצמנו, שיווקנו אותה נכון ומכרנו אותה עם רווח יפה. אחרי שראינו שאנחנו יכולים לעשות את זה, העתקנו את השיטה ומאז אנחנו עושים את זה כעשור.

כך נולד הרעיון להקמת ‘ישראטופ’.”

ליווי עד להשגת מטרה

משרדיה של חברת ‘ישראטופ השקעות’ נמצאים בנס ציונה (שביט 8) והם מעניקים שירותים מחדרה ועד קריית גת. מלבד ג’ורדן, שנמצא בתחום כבר 11 שנים, ישנם בחברה עוד שני שותפים – בן ביטון, מנכ״ל החברה, ואבי אברמוב, יועץ משכנתאות ומתווך.

“מה כולל השירות שלכם?”

“מדובר בליווי במהלכו הלקוח מעורב בכל הנעשה. מגיעים אלינו אנשים עם סכום מסוים, ואנחנו מוצאים להם נכס בהתאם לכך במחיר שווה, לוקחים משכנתא ודואגים לפליפ (כלומר שיפוץ, ניהול נכס ומכירה). אנחנו גם מספקים שירותי תכנון פיננסי, שעוזרים לייצר מצב שבו הוא גם ירכוש דירה בתקציב הוגן וגם יצליח לקבל משכנתא בתנאים טובים. אנחנו אפילו מנהלים את הנכס בשלב המושכר עד לשלב המכירה, והלקוח מקבל הכנסה פאסיבית. אנחנו חוסכים מהלקוחות את כל כאב הראש.”

“מה פוטנציאל הרווח?”

“אפשר להגיע לרווח של 200,000 ₪ תוך שנתיים, ואם מחלקים את זה בחודשים המשמעות היא 8,000 ₪ הכנסה פאסיבית בחודש בלי לעשות כלום.”

צילום יחצ

.

“באלו פרמטרים אדם שרוצה להשקיע צריך לעמוד?”

“רצון לקנות דירה וגם הבנה שהוא נכנס לתחום הנדל”ן, שיש בו כסף, אבל כדי להיכנס אליו, במיוחד בהתחלה, צריך להשקיע כסף. הסכום המומלץ הוא הון התחלתי של 300 או 400 אלף, אבל אפשר גם 200, פשוט הרווח יהיה קטן יותר וייקח יותר זמן.”

מוכרים נכס ברווח עצום – לאחר קבלת תשואה מרשימה משכירות

אחד היתרונות הבולטים בתהליך הוא העובדה שהלקוח נפגש עם חברת ‘ישראטופ השקעות’ שלוש פעמים בלבד, משלב בחירת הנכס ועד למכירה ולקבלת הרווח הסופי.

החברה דואגת לתפעל ולמצות כל שלב בתהליך, ומקפידה לעדכן את הלקוח בכל פעולה כל אורך הדרך, כאשר הוא מגיע רק לקריאה מעמיקה של נהלים וחוזים בשקיפות ואמינות מלאה, וחתימה רק לאחר שהוא סגור על כל הפרטים הקטנים. הכול מתחיל משיחת אפיון ראשונית.

צילום יח”צ, ג’ורדן ובן משפצים את הדירה הראשונה שלהם, 2012.

.

“איך מתנהלת שיחת אפיון?”

“אנחנו עושים תכנון פיננסי ובמהלכו מסבירים ללקוח על התהליך, ממליצים מה הכי משתלם לו לעשות, מגישים בקשה לאישור עקרוני למשכנתא ומתאימים השקעה שרלוונטית לפרמטרים שלו, כי יש הבדל בין חייל משוחרר למשפחה עם ילדים. בנוסף, אנחנו בודקים מה ההון הקיים, אם יש אישור למשכנתא ואם ניתן לבצע את ההשקעה.”

“מה קורה אחרי שמוצאים את הנכס המתאים?”

“השלב הבא הוא לחתום על הנכס, אבל לא לפני שהלקוח ראה את כל הנתונים, ביניהם נסח טאבו והערכת הון הלקוח כדי לקבוע תקציב ריאלי, כי אנחנו רוצים שהוא יבצע את העסקה בלב שלם. לאחר החתימה על הקנייה, הפעם הבאה שהוא צריך לבוא היא בעת החתימה על משכנתא וזהו. אנחנו חוסכים ללקוח זמן ומייצרים לו כסף. הלקוח לא מתעסק עם בירוקרטיה, משא ומתן, שיפוצים, תיווך וכדומה – הכול עלינו.”

“איך משביחים נכס? ומתי יודעים שהגיע הזמן למכור?”

“אחרי שהלקוח מקבל את המפתח, מתחילים את תהליך ההשבחה שבמהלכו עושים שיפוצים על פי הצורך, מסדרים את נסח הטאבו, מטפלים בחריגות בנייה, בירוקרטיות וגם בבעיות שונות אחרות. בשלב הבא ניתן להשכיר את הנכס, כאשר אנחנו אלה שמתנהלים מול השוכר. אנחנו ממשיכים במודל הזה עד שמשתלם למכור את הבית, בהתאם לעליית המחירים בשוק. בשלב זה, הלקוח רק מפקיד את השיקים, כשאנחנו מטפלים בכל השאר. השלב הסופי הוא כמובן מכירה בזמן הנכון, בכדי ליהנות מרווח נאה.”

 

צילום יחצ

.

“כמה זמן לוקח עד שכדאי למכור את הבית?”

“בעסקת פליפ, המכירה היא לרוב כשנה וחצי לאחר הרכישה – כדי להימנע מתשלום מיסים, שם מתקבל הרווח הגדול.”

משקיעים בלקוחות


הצלחת חברת ‘ישראטופ השקעות’ טמונה בין היתר בידע הרב ובהבנה הרחבה שג’ורדן ושותפיו מביאים אל השולחן.

“מה המסר שחשוב לך להעביר לקוראים?”

“אם אתם מתכננים לקנות בית יום אחד, עדיף שזה יקרה כמה שיותר מוקדם ובעזרת ליווי איכותי, שיחסוך מכם הרבה כאבי ראש ובירוקרטיה. משום שאנחנו מעניקים ליווי מקיף עם מקצועיות, ידע וניסיון של למעלה מעשור, הלקוח ממשקיע מתחיל ללא ידע נכנס לנעליים של משקיע מקצוען, שיודע לקבל את ההחלטות השקולות שמביאות לתשואה נאה. אל תבזבזו את הזמן בציפייה לקנות את נכס החלומות, כי מחירי הנדל”ן עולים כל הזמן ולא מחכים לאף אחד! תקנו את מה שאתם מסוגלים לקנות היום, כדי שעם הזמן תצליחו להגיע גם לנכס שתמיד חלמתם עליו. ממש כמו כל תהליך בחיים, מתחילים בקטן ומטפסים עד שמגיעים לפסגת ההצלחה.”

“התכנון שלך לעתיד?”

“כיום, אנחנו עובדים על פרויקטים גדולים שלימים ממשיכים להתרחב ולהתפתח. לדוגמא, אנחנו מתכננים לקנות בניינים גדולים עם עוד 30 משקיעים כחלק מתהליך אקסקלוסיבי, לבצע השבחה והשכרה עם מיסוי מופחת, ובסוף למכור ולעשות רווח משמעותי.”

“וואו, ומה ביחס ללקוחות?”

“המטרה שלנו היא להושיט ללקוחותינו את המפתח לדירת החלומות שלהם, במיוחד כשהמרחק בינם לבין הדירה הזו הוא על גבול הבלתי אפשרי. לכן אנחנו נמשיך לקיים את השליחות של החברה שהיא לנהל את ההשקעות של לקוחותינו על הצד הטוב ביותר, וללוות אותם יחד איתנו יד ביד מהעסקה הראשונה ועד לעסקאות הבאות במקצועיות.”

לפרטים נוספים על חברת ישראטופ השקעות ומגוון הפתרונות שהם מציעים בתחומי השקעות והשבחת נכסים, לחצו כאן.

***הכתבה נערכה על ידי עדן יצחק Eden-Ink

בשיתוף ישראטופ השקעות

כדאי להכיר