בשיתוף GAYA ZOHAR JM
הזליגה לערוצי און ליין בשנים האחרונות מקשה על השגת החשיפה המתאימה, מה שהופך את הפרסום ואת שידור החסויות בערוצי הנישה של המדיום הטלוויזיוני עבור העסקים הקטנים והבינוניים לאטרקטיבית מבחינת ROI. הדעה הרווחת היא כי פרסום בערוצי הטלוויזיה השונים להעלאת מודעות ומיתוג העסק מגיע לעלות של מאות אלפי שקלים, אך הדבר אינו בהכרח נכון.
תכירו את משרד הבוטיק GAYA ZOHAR JM, המתמחה בפרסום חסויות בטלוויזיה בתקציבים נמוכים וביצירתיות יוצאת דופן. עכשיו גם אתם יכולים להגשים את החלום ולפרסם את העסק שלכם בטלוויזיה בתקציב ריאלי.
אין ספק שעבור פרסום נכון בטלוויזיה כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע אשר מכירים היטב את הפלטפורמה ואת כל יתרונותיה. משרד הבוטיק GAYA ZOHAR JM, אשר הוקם ומנוהל ע”י ליאת וצחי מזרחי, חוגג בימים אלו עשר שנות פעילות ואחראי על מאות חסויות בטלוויזיה, ללקוחות גדולים ומוכרים כגון בנק מרכנתיל, קרדן נדל”ן, סוכנויות טויוטה, דלתות רשפים, יקב ירושלים, שלי גפני, קסיאס ועוד; וכן למאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים בתקציבים נמוכים.
משרד הפרסום הוותיק, הממוקם בתל אביב, מעניק שירות וליווי מלא מהפגישה הראשונה והוא כולל בניית אסטרטגיה שיווקית, תכנון מדיה להתאמת המוצר לקהל היעד, הפקת חסות וקריאיטיב, אישור רגולטורי מול הרשות השנייה ועוד.
“אנחנו יודעים לתת מחיר מאוד אטרקטיבי מסיבה אחת פשוטה” מסביר צחי מזרחי, “אנחנו משרד מקצועי קטן ללא הרבה הוצאות, ומצד שני, מרכזים כוח ברכש מדיה עבור לקוחות רבים, לכן אנחנו יכולים לגבות מחיר נמוך ביחס לחברות אחרות בשוק ובו זמנית גם להרוויח.”
העובדה שהרייטניג בפריים טיים בערוצים המרכזיים יורד לאורך השנים, מגבירה את הכדאיות לפרסם בערוצי נישה שונים כגון: פרסום בערוץ הספורט , פרסום בערוץ עכשיו 14 ופרסום בערוץ כאן 11, שזה בדיוק ‘האני מאמין’ שלנו – להתאים תקציב למדיה (מדיה פלנינג).
לדוגמא, ללקוח עם תקציב של 50 אלף ש”ח נמליץ להריץ קמפיין במשך חודש בערוצי הנישה המתאימים, במקום פרסום של יומיים בפריים טיים של הערוצים המרכזיים באותו הסכום. כן נייצר קמפיין מורגש יותר, עם רפטיציה גבוהה יותר (חזרה על המסר).
איך נכנסים לפרסם חסויות בטלוויזיה ומהו התהליך הנכון?
התהליך מאוד מסודר ונעשה על ידי צוות עובדים מיומן של אנשי קריאייטיב, קופירייטרים, תקציבאים, מעצבים גרפיים ועוד, ומורכב מהשלבים הבאים:
- בניית אסטרטגיה – אפיון מלא של הקמפיין לרבות מציאת הערך המוסף של המוצר או השירות ללקוחות הקצה.
- קונספט קריאטיבי – ארגון, ניסוח ועיצוב כל המסרים שהלקוח רוצה להעביר לקהל שלו וחידוד הקמפיין המלא ל-6 שניות חסות.
- תכנון מדיה לפי קהלים – בחירת הערוץ הרלוונטי ביותר במדיה לקהל הלקוחות, למיקסום אחוזי ההמרה על ידי פנייה לקהל הרלוונטי ביותר (כולל ערוצי נישה). הטלוויזיה מורכבת מערוצים רבים, כך שנדרש לבדוק ולהבין באיזה ערוץ ובאיזו רצועה יש את הלקוחות המתאימים ביותר. אנחנו עובדים עם כל הערוצים בארץ ויודעים לפרסם גם בערוצים בחו”ל.
לדוגמא, מותג שפונה בעיקר לגברים יכול לפרסם בערוצי הספורט, מותג שפונה רק לנשים יכול לפרסם בתוכניות לייף סטייל ובשעות הבוקר, מותג שפונה לקהל דובר רוסית יכול לפרסם בערוץ 9, מותג שפונה לקהל דובר ערבית יכול לפרסם בערוץ 30 וכן הלאה.
- קמפיינים משלימים בערוצים דיגיטליים – במקרים רבים, אנחנו מתגברים ומחזקים את החסויות בטלוויזיה על ידי קמפיינים ברשתות החברתיות (לדוגמא פייסבוק ואינסטגרם), בגוגל ובאתרים בעלי טראפיק רב ברשת המדיה. המטרה במקרים אלו ליצור שפה אחידה, סינרגיה בין ערוצי המדיה השונים ואחדות במסרים.
- אישורים רגולטוריים – טיפול בבירוקרטיה וקבלת אישור סופי לשידור (לשוני ומשפטי) מהרשות השניה.
האם לכל עסק מתאים לפרסם חסויות בטלוויזיה?
ישנם מקרים, בהם הלקוחות פונים אלינו לגבי פרסום בטלוויזיה ובשלב התכנון האסטרטגי אנו מבינים שהם לא יקבלו אחוזי המרה טובים או שהפרסום פחות יצליח בטלוויזיה. במקרים כאלה אנו מוצאים פתרונות מתאימים וממליצים על ערוצי מדיה אחרים כמו שלטי חוצות, פרסום על גבי אוטובוסים, פרסום ברדיו, או קמפיינים בדיגיטל.
לדוגמא, לקוח שהקהל שלו רק מחולון, כי הוא ממוקם פיזית רק בעיר הזו, יבזבז כסף מיותר על פרסום ארצי בטלוויזיה. במקרה כזה קמפיין מקומי על שלטי חוצות ואוטובוסים בחולון או יח”צ מקומי יענה על המטרה, יפנה לקהל הנכון ובהחזר השקעה (ROI) מתאים.
זה בדיוק מה שעשינו כאשר סוכנות מורשית טויוטה, סניף חולון, פנו אלינו בבקשה לעשות קמפיין אודות דגמי טויוטה החדשים שהגיעו. במקרה זה דאגנו לפריסת פרסומים בחולון ובת-ים, במדיות בהן יש סיכוי מאוד גבוה שנמצא את הלקוחות הפוטנציאלים. יצרנו משחק מילים בקריאטיב, על מנת למשוך כמה שיותר חשיפה והתעניינות והקמפיין זכה להצלחה גדולה.

קידום סניפים אזוריים לרשתות גדולות
בשנים האחרונות פיתחנו גם התמחות בקידום סניפים מקומיים של רשתות ארציות.
כאשר רשת האופנה ‘תמנון’ פתחו סניף בקניון עזריאלי וביקשו מאיתנו לעזור במציאת פתרון ולהודיע למקסימום לקוחות על השקת הסניף החדש. לקידום הסניף החדש שהם פתחו היה תקציב מוגבל לפרסום ולקחנו על עצמנו את האתגר לעמוד בו ועדיין להיות אפקטיביים. בניתוח האסטרטגי הגענו למסקנה שקניון עזריאלי הוא למעשה תחנת רכבת ענקית, המרכזת תנועת מאות אלפי אנשים בחודש מכל רחבי הארץ. החלטנו לנצל את הטראפיק (תנועת ההמונים) הקיים של הקניון ובתקציב של אלפי שקלים בודדים הטסנו במשך 3 ימים בלון צ’פלין בתוך הקניון. מדובר במשהו שאינו מהווה חלק מהנוף ומושך את העין של העוברים והשבים. פרסום מדיה מקומית באזור עזר למשוך המון לקוחות חדשים שנחשפו לסניף החדש.

בין לקוחות המשרד נמצאת גם רשת חנויות פלדמן, שפתחה סניף חדש בתל אביב. הדרך הכי טובה לחזק את הפעילות בסניף, בתקציב של כמה אלפי שקלים, הייתה לדבר ממש עם הקהל סביב החנות, כי החלטת הקנייה ומימוש הפרסום הינו מיידי במקרה של מוצר מסוג זה. עיצבנו “תלי דלת” בולט בצורת ארטיק נוזל כדי למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים. על גבי תלי דלת פרסמנו גם מבצעים משתלמים, מה שהביא לאחוזי מימוש מאוד גבוהים בכל קנה מידה כבר באותו היום.

לסיכום, פרסום חסויות בטלוויזיה יכול לאפשר חשיפה גדולה ומשמעותית לעסקים קטנים ובינוניים ולעזור להפוך אותם למותג מוכר. המטרה היא למצוא את הערוצים הנכונים, בתקציב הנכון ובאפקטיביות המרבית ולעיתים אף להשתמש במדיות משלימות וקמפיינים בדיגיטל.
כמובן רצוי להיעזר באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום יצירת קמפיין פרסום לטלוויזיה, אשר יסייעו לעסק שלכם לממש במקסימום את מטרות הפרסום.
לצפייה בחסויות הרבות שהפיק משרד GAYA ZOHAR JM, למחירי חבילות ולפרטים נוספים היכנסו לאתר.
ליצירת קשר בווצאפ
בשיתוף GAYA ZOHAR JM
