שינוי מושלם: הפנטהאוז הצפוף שהפך לבית משפחתי וחמים

דירה במרכז הארץ עברה מהפך דרמטי • מחללים קטנים וחנוקים לדירה רחבת ידיים שאפשר לארח בה בקלות • ככה זה כשבעלת הבית היא גם המעצבת • צפו

הסלון אחרי השיפוץ, צילום: אלעד גונן

דירת פנטהאוז בת 15 שנים שלא שופצה מעולם, נמכרה לזוג עם שלושה ילדים (15,11,9). הבעל עוסק בתחום הפיננסים והאישה מעצבת פנים - בעלת הסטודיו שאחראי על עיצוב הדירה. החללים המקוריים לא תוכננו בצורה נכונה, ולמרות שמדובר בדירה רחבת ממדים, התקבלה תחושה חנוקה.

כשבעלת הדירה היא מעצבת פנים, כמובן שההחלטה שהתקבלה היא למצות את הפוטנציאל הטמון בדירה, ובשיפוץ הנרחב החללים המוזנחים והחנוקים הפכו לחללי מגורים רחבי ידיים ומזמינים. הבית עבר שיפוץ מלא מהיסוד, והוא הותאם לצרכים ולרצונות של הדיירים.

במהלך השיפוץ כל התשתיות בבית חודשו, נערכו שינויים מבנה שכללו שבירת רוב הקירות, למעט הקירות הקונסטרוקטיביים. חדר ההורים הועבר לאזור שבו היה במקור אחד מחדרי הילדים, חדר הרחצה של הילדים תוכנן מחדש במיקום חדש ומתאים יותר, קירות שהיו מעוגלים תוכננו מחדש בקווים ישרים, ואחרי תהליך שארך כחצי שנה, התקבל פנטהאוז בסגנון ביתי חמים ומחבק.

חלל המגורים לפני השיפוץ, צילום: ללא
חלל המגורים אחרי השיפוץ, צילום: אלעד גונן

 

תכנון ועיצוב: רחלי נוימן ונעמי בן ארי  מסטודיו נוימן בן ארי

הנכס: פנטהאוז

מיקום: מרכז הארץ

תקציב: כ-700 אלף שקל

שטח: דירה: 200 מ"ר, מרפסת: 60 מ"ר

צילום אחרי: אלעד גונן

ריצופים, חיפויים, כלים סניטריים וברזים: HeziBank

 

כך תוכנן המייקאובר

פלטת הגוונים והחומרים

המעצבות בחרו להשתמש בעץ בטקסטיל בצבעוניות מונוכרומטית של גוון עץ טבעי, שחור, שמנת ולבן, עם נגיעות מטאליות.

פלטת הצבעים שנבחרה נעימה, עדינה ועל זמנית, בעלת מאפיינים כפריים שקורצים לסגנון המודרני.

עץ, טקסטיל ונגיעות מטאליות, צילום: אלעד גונן

 

הסלון

במבנה המקורי היו בסלון שני חלונות ולא היה מקום לקיר טלוויזיה. כמו כן היה קושי במציאת מקום למזגן, משום שגובה התקרה לא אפשר הנמכה נוספת. במהלך השיפוץ שולבה מערכת מזגן אנכית, ובאופן הזה נוצר סלון רחב ידיים ונעים.

התכנון המחודש יצר בנוסף מקום לקיר טלוויזיה רחב, מאורגן ומעוצב. הסלון כולו הפך לחלל מרווח ונעים שמדגיש שימוש בטקסטיל ובעץ.

הסלון במהלך השיפוץ, צילום: ללא
הסלון אחרי השיפוץ, צילום: אלעד גונן

 

המטבח ופינת האוכל

פינת האוכל ממוקמת בין המטבח לסלון. הכיסאות שנבחרו מרופדים ומציעים ישיבה נוחה למשך זמן ממושך. לעומתם כסאות הבר סביב האי במטבח עשויים מעץ וצבועים בשחור. הפרט הזה אמנם לא נראה חשוב במיוחד, אבל הוא יוצר קשר מעניין בין שני סוגי הכיסאות ותורם לעניין בחלל.

המטבח בעת הקמתו במהלך השיפוץ, צילום: ללא

 

המטבח הורחב לאזור מרפסת הכביסה שהייתה סמוכה אליו במקור. הוא הוגדל משמעותית, וקיבל תוספת של חלון גדול שתחתיו מוקמו הכיריים. בתחילת השיפוץ התגלה צינור אויר במיקום מרכזי במטבח - דבר שהצריך עדכון של תכנית המטבח המקורית, ובסופו של דבר טרם להגדלת המזווה שמוקם על הקיר שבו עובר הצינור. המטבח מכיל  פתרונות אחסון נדיבים וגם אזור שירות נוח ומרכזי, שבו ממוקמים מתקן שתייה, ואזור שימושי לתפעול מכשירים יומיומיים.

מבט מפינת האוכל למטבח, צילום: אלעד גונן

 

האי הרחב מכיל שישה מקומות ישיבה והוא מהווה את  לב הבית. מדובר במקום מרכזי ונוח, שכיף לעבור דרכו, לשבת, לדבר, לאכול ולהכין שיעורים, כחלק משגרת היומיום בבית. כשמארחים ומשתמשים בפינת האוכל הרשמית, הופך הדלפק לפינת בופה נוחה.

המטבח אחרי השיפוץ, צילום: אלעד גונן

אי הישיבה במטבח, צילום: אלעד גונן

 

חדר המאסטר

חדר המאסטר מעוצב בגוונים רגועים, עם טקסטיל בצבעים בהירים, ומזמין לנוח בו. טפט לבן עם הדפס עדין נקבע על הקיר שבגב המיטה, ומכניס עניין לחלל במינון הנכון, ששומר על האווירה הרגועה של החדר. מערך הארונות תוכנן אף הוא בגוון בהיר, כך גם מגירות השירות שמתחת לכיורים בחלל הרחצה הצמוד. שילוב של נגיעות שחורות יוצר ניגוד שלא מתחרה בפלטת הגוונים הבהירה, אלא מדגיש ומעצים אותה. השימוש בעץ בפרקט, בשידות הצד ובגופי התאורה הדקורטיביים שמפיצים אור צהבהב, יוצר מעטפת חמימה ונעימה.

הריצוף בחלל הרחצה מורכב מריצוף מעוטר שמזכיר דוגמת פפיטה, שמגדיר את רוב החלל. בחדר הרחצה נבחר ריצוף במראה עץ טבעי. בעת התכנון יצרו המעצבות עיבוי בקיר כדי להטמיע בו את צנרת האינסטלציה, וכך נוצרה נישה למקלחון. חיפוי באריחים בגוון אפור בהיר יוצר רקע מאזן.

חדר המאסטר אחרי השיפוץ, צילום: אלעד גונן

חדר הרחצה בחדר המאסטר אחרי השיפוץ, צילום: אלעד גונן

 

חדרי הילדים וחדרי הרחצה

חדרי הילדים תוכננו בהתאמה לגיל ולאופי של כל אחד. חדר ההורים עבר למיקום שונה ממיקומו המקורי, ובמקומו פוצל החלל לחדר של המתבגר, ובצמוד לו פינת משפחה ועבודה. חדרי הרחצה הוגדלו, והם מייצרים עניין על ידי משחק עם סוגי אריחים שונים לריצוף ולחיפוי.

חדר הילדה לאחר השיפוץ, צילום: אלעד גונן
חדר הנער לאחר השיפוץ, צילום: אלעד גונן

חלל הרחצה לאחר השיפוץ, צילום: אלעד גונן

חלל רחצה נוסף לאחר השיפוץ, צילום: אלעד גונן

 

דבר המעצבות

השיפוץ נעשה בלוחות זמנים מהירים והייתה דרישה לעמוד במגבלת התקציב. מדובר במרוץ שמצד אחד היה מלחיץ וחווייתי, ומצד שני גרם לקבל החלטות מהירות ובלי היסוסים. היכולת לקבל החלטות ובתוך ימים לראות אותם מבוצעות בשטח הייתה מהנה.

השדרוג הגדול שנעשה בשיפוץ הוא החלל המרכזי המרווח, שמאפשר לארח משפחה וחברים. הכניסה לבית מלווה בהרגשה נעימה ונינוחה, ואנחנו מרוצות מאוד מהתוצאה הסופית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר