"למנהלי הסושיאל אחריות גדולה - הופכים ליד ימינם של הכוכבים"

"המדיה החברתית היא כלי לניקוי רעשים, שבירת מיתוסים, שיפור תדמית והשארות בתודעה. על כל סקנדל אפשר להגיב בזמן אמת, לשלוט בנרטיב ולסובב את הסיפור לטובת הכוכב": פלג לביא על מנהל הסושיאל של הסלבס

צפו: הטור של פלג לביא

ניהול סושיאל הוא המקצוע הכי חם ומדובר היום. אם פעם היינו רואים כוכבים רק דרך המסך הגדול או בראיונות מתוכננים. היום, לכל כוכב יש מאחוריו אדם שמנהל את הטיקטוק, האינסטגרם וכל שאר הפלטפורמות שלו, מישהו שהולך אחריו לכל מקום, מצלם, מתעד, משחרר סטוריז בשידור חי ועובד מסביב לשעון כדי להפוך רגעים רגילים בחיים שלו לתוכן מטורף, לויראלי.

אז למה התפקיד הזה הפך לכל כך מדובר ומבוקש? יש כמה סיבות: הסיבה הראשונה היא שהקהל היום רוצה לראות אל תוך החיים האמיתיים, את "מאחורי הקלעים" של החיים הנוצצים של הכוכבים שהוא אוהב, בלי דיסטנס. הקהל רוצה להרגיש שהוא מנהל מערכת יחסים עם האמן, לא דרך כתבת יח"צ או פרסומת מתוסרטת. את זה בדיוק מייצרים מנהלי הסושיאל. הם לוקחים את הדמות הנערצת והופכים אותה לאדם אנושי שאפשר להזדהות איתו, כזה שיש לו רגעים מצחיקים, מביכים ורגילים לגמרי.

מעבר לאותנטיות, המדיה החברתית היא כלי לניקוי רעשים, שבירת מיתוסים, שיפור תדמית והשארות בתודעה. על כל סקנדל אפשר להגיב בזמן אמת, לשלוט בנרטיב ולסובב את הסיפור לטובת הכוכב ולהציג את הצדדים החיוביים שלו. מנהלי הסושיאל מבינים שהדרך שבה הקהל תופס את הפרסונה של הכוכב נמצאת בידיים שלהם. העניין האחרון והכי חשוב הוא כמובן מכירות. כרטיסים להופעות, קידום של שיר חדש, סדרה חדשה, מוצרים נלווים, הכל עובר היום דרך הנכסים הדיגיטליים של האמנים.

רשתות חברתיות, אילוסטרציה, צילום: Getty Images

 

בכדי להעמיק בנושא, דיברתי עם מילי דיין, מנהלת סושיאל של אמנים כמו קרן פלס, שרית חדד ועוד שעזרה לי להבין טוב יותר את הסוגייה: 

כמה ממה שרואים באמת אמיתי ולא מפולטר? היכן עובר הגבול בין בניית תדמית אותנטית לבין הצגה?

"כשאומן מתראיין לתקשורת אין לו באמת שליטה מלאה על איך הוא יוצא ובסושיאל הוא יכול לבחור בעצמו איזה צדדים הוא בוחר. הוא יכול לפנות אל הקהל שלו בצורה הכי ישירה ואותנטית שיש והדבר הזה נותן ערך עצום, כי בסוף הקהל צמא לראות את האישיות ורבדים נוספים באופי של האמן שהוא אוהב. ככה בעצם יש לאמנים הזדמנות לעשות את זה בצורה הכי כנה והכי ישירה, עם שליטה מלאה שמירה על הפרטיות שלהם. זה כמובן עלול לשנות תדמית של בן אדם מקצה לקצה, כל עוד עושים את זה באותנטיות ובצורה נכונה".

כמה לדעתך התדמית הציבורית של סלב כיום מושפעת מהסושיאל, לעומת כלי התקשורת הגדולים?

"אני באמת מאמינה שסושיאל יכול לשנות תדמית של אמן מקצה לקצה במיוחד , בהשוואה לכלי התקשורת הגדולים ששם אין לאומן שום שליטה על איך הוא יוצא, מה עורכים ומה שמים. יש לו הזדמנות לבוא ולהראות מה שהוא בוחר איך שהוא רוצה הצדדיםואת הצדדים שהוא אוהב בעצמו תוך כדי שהוא שומר על הפרטיות שלו ועדיין נותן לקהל שלו הצצה מטורפת וחד פעמית לחיים שלו. בסוף זה ערף מטורף".

למנהלי הסושיאל אחריות גדולה שיחד איתה הם הופכים ליד ימינם של הכוכבים הגדולים וכיום, מנהלי הסושיאל מוכרים אפילו יותר מחלק מהסוכנים האישיים של הכוכבים. ההתעניינות במנהלי הסושיאל עצמם כדמויות מוכרות התחילה לגדול אחרי סבבי החלפה תכופים בצוות של נועה קירל שהפכו גם לאייטמים בעמודי הבידור.

קחו לדוגמה את החתונה של קירל. לאורך השנים היו לא מעט ביקורות על התכנים שהיא מעלה לרשתות, שלא תמיד "דיברו" את השפה של הקהל או הרגישו מספיק אותנטיים. יחד עם שינוי הצוות שלה פעם נוספת, העמודים שלה קיבלו רענון מעניין, עם נקודת שיר באירוע החתונה המצומצם. החתונה הייתה אירוע שיא לא רק בחיים האישיים שלה, גם בעמודי הסושיאל. כל התפעול של הרשתות באותו יום, הסרטונים שעלו ברצף מההתארגנות עד שיר הסיום, הכל הפך לויראלי בטירוף, עם מאות אלפי לייקים ומיליוני צפיות.

נועה קירל בשמלת כלה, צילום: ערן בארי

הקהל הישראלי לא אוהב שמנסים למכור לו "הצגה" או משהו שנראה מתאמץ מדי. הכל חייב להיות בגובה העיניים, פשוט, אפילו עממי. אם התוכן מרגיש מלוטש מדי או מתנשא, הקהל לא יקנה את זה וזה המפתח להצלחה ברשתות כאן.

לסיכום, ניהול סושיאל זה כבר מזמן לא רק כמה לייקים או עוקבים יש לך. זה מקצוע שקובע שפה, אסתטיקה וטרנדים של מדינה שלמה. הם אלה שיוצרים את התכנים של הכוכבים הכי גדולים, וכולם כולל כולם צופים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו