For Real, "הצינור" (רשת 13) ורנואר מאחדים כוחות בפרויקט חדש וראשון מסוגו: דירוג 25 המשפיענים המובילים של 2024 בישראל. בגיבוי נתוני חברת המחקר "סקופר" ובשקלול הצבעת גולשי האתר, ייבחרו מובילי דעת הקהל שהשפיעו על כולנו בשנה הקרובה.
לקראת הדירוג, נפגשו חברי צוות השיפוט המקצועי, הכולל נציגים מיוטיוב, טיקטוק, משרד הפרסום גואוט וצוות השיווק של רנואר, לדיון סוער על ההגדרה הבסיסית: "מיהו משפיען?". צפו 👆
הרעיון הוא לבחור רשימה מנומקת, מגוונת והוגנת ולמטרה הזאת גייסנו את מיטב המומחים, בהם בכירים מכל הפלטפורמות:
מעיין שריג -סמנכ"לית תקשורת ושותפויות ״מטא״, אלירן לוי דובר יוטיוב ישראל, נטלי זיו סמנכ"לית תקשורת מדינות צומחות אירופה של ״טיקטוק״, יפעת פסטרנק סמנכ״לית שיווק ״רנואר״, ליאת בקייר ושקד לרנר מנכ"לית ומשנה למנכ״לית (בהתאמה) גואוט תל אביב וכתבת ״הצינור״ רוני אבירם.
משפיען או קריאטור?
"האם מדובר בכמות העוקבים? במיליונים שהמשפיען מכניס? או באג'נדה?", זו השאלה שפתח איתה את הדיון ערן סויסה, העורך הראשי של For Real.
אלירן לוי, דובר יוטיוב ישראל: "אנחנו ביוטיוב לא קוראים להם משפיענים, אלא קריאייטורים. הם לא רק משפיעים, אלא יוצרים הכול – תוכן, קריאייטיב, תסריטים ואפילו משווקים את עצמם. הם הפלטפורמה בעצמם".
נטלי זיו, סמנכ"לית תקשורת בטיקטוק לאירופה: "היום זה לא רק לפתוח מצלמה ולעדכן איפה אתה ומה אתה אוכל. קריאייטור אמיתי יוצר תוכן שמחבר אותו לקהל בצורה אותנטית – וזה מה שמייצר השפעה אמיתית".
תוכן מול מכר: הדילמה הגדולה
רוני אבירם מ"הצינור" הביעה ספקנות בנוגע למשפיעני מכר: "אנחנו לעולם לא נזמין לטלוויזיה סתם מישהו שמוכר באינסטגרם, אלא אם יש לו סיפור או אג'נדה שמייחדים אותו".
יפעת פסטרנק, סמנכ"לית השיווק של רנואר: "לפעמים משפיענית שמוכרת קולקציה שלמה תוך שעות יכולה להיות הבחירה הנכונה. אם המטרה היא מכר – התוצאה מדברת בעד עצמה".
ליאת בקייר, מנכ"לית גואוט: "נחשקות היא המפתח. משפיענים שיודעים לייצר את הטרנד הבא – גם אם אין להם אג'נדה ברורה – שווים את ההשקעה".
איך מודדים השפעה?
שקד לרנר, משנה למנכ"לית גואוט: "הבעיה היא שאין דבר כזה 'משפיען אמיתי'. יש משפיעני מכר שמניעים כלכלה, ויש יוצרי תוכן שמביאים ערך יצירתי. השאלה היא מה הלקוח מחפש".
משפיענים שלא חוצים לפלטפורמות אחרות – כמו טלוויזיה – יכולים להיחשב סלבס?
"יש משפיענים שמגיעים להצלחה עולמית בלי להיות סלבס בישראל. תראה את רומי ספקטור, למשל, עם דה רוקוקו. היא התחילה ברשתות והיום יש לה חנויות בניו יורק ובאירופה".
רשימה אחת או שלוש?
יכול להיות שבעתיד נפריד את הרשימות: משפיעני תוכן, משפיעני מכר ויוצרים?
"יכול להיות שאפילו יהיו שלוש קטגוריות – וזה רק יחזק את המשמעות של כל אחת מהן".
הרשימה המלאה, הכוללת דירוג על בסיס נתוני מחקר ושיפוט קפדני, תפורסם בקרוב באתר For Real. בינתיים, אתם מוזמנים להצביע ולהשפיע על דירוג הרשימה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו




