צ'ארלי XCX לבשה את אותה השמלה על הבמה בפסטיבל ובאפטר פארטי של החתונה שלה והאינטרנט משתגע. מה שנתפס אצל כל אחת מאיתנו כ"סתם ללבוש את מה שאוהבים שוב", אצלה כמובן הפך לאייטם וזה בדיוק המקום שבו כדאי לעצור ולשאול: למה למחזר לוק נחשב לצעד כל כך רדיקלי אצל הכוכבות?
אצל רוב הסלבס הבגדים משרתים נרטיב, הם בדרך כלל מגיעים מהסטייליסט או מהמותגים וכפי שכתבה אליזבת פאטון ב"ניו-יורק טיימס" הסלב לא תמיד מחליטה מה ללבוש, אלא מה נכון למעמד התדמיתי שלה. בעולם שבו סלבס מתפקדות כ״פרסומת מהלכת״ כל לוק חייב להיות חדש, מייצר שיחה ומדויק לפריים וכשהן לובשות משהו שכבר ראינו, זה לא כאילו הן מצהירות: "אין לנו משהו חדש להציע" כי לצערי הסושיאל מדיה וכמובן חברות האופנה המהירה מעודדות עודף ומחשיבות את הקיימות ככישלון שיווקי. אבל לא עוד.
"ווג" ציינו לאחרונה את המסר החשוב שמעבירות כוכבות כמו קירסטן דאנסט או ג’יין פונדה, שבחרו לשחזר שמלות אייקוניות על שטיחים אדומים. אבל אלה עדיין יוצאות דופן. יוצאות מחוץ לכלל ולכן עושות רעש אבל דווקא הדור הצעיר, שמצופה ממנו להשתעמם מהר מחבק את הרעיון של לבוש חוזר. כחלק מתודעה חדשה: קיימות, זהות, חיבור רגשי לבגדים ואני רואה יותר ויותר בלוגריות (גם ישראליות) עם המסר לחגוג ולא "לחכות לאירוע מיוחד כדי ללבוש משהו". במגזין i-D נכתב ש"עבור בני דור ה־Z, ללבוש פריט פעמיים זו לא עצלנות זו אינטימיות. זו דרך לבנות נרטיב ואופי".
כשהדור ה-Z רואים את צ׳ארלי חוזרת לאותו לוק והם לא רואים חוסר גיוון או שעמום. אלא נאמנות לסגנון, בדיוק כמו שאנחנו נצמדים לסוודר שגורם לנו להרגיש בטוחים. גם לכוכבות מגיע להתאהב שוב באותו בגד. ובואו נפסיק לנרמל ללבוש בגד פעם אחת כי זה יותר פומו משוגע ופוגע בעיקר בנו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו



