האם מייגן מרקל או אנשים מטעמה באמת קונים בעצמם את המוצרים של מותג הלייף סטייל שלה כדי לייצר מצג שווא של "אזל מהמלאי"? השאלה הזו הפכה בשבועות האחרונים לנושא שיחה לוהט בתקשורת הבריטית והאמריקנית, ברשתות החברתיות ובקרב חובבי דרמות המלוכה.
המותג As Ever שמזוהה עם הדוכסית מסאסקס נהנה להציג בגאווה מכירות בזק שבהן כל מוצר בין אם מדובר בריבה, תערובת תה או יין רוזה נעלם מהמדפים הדיגיטליים תוך דקות ספורות. "אזל מהמלאי!" - כך משוויצים הפוסטים המלוטשים שהיא משתפת ברשת, עם חיוכים מושלמים ואימוג'ים שמחים, אבל מאחורי הקלעים מתחזקת ההערכה שמדובר במשחק שיווקי מתוחכם ואולי אפילו מעט מניפולטיבי.
באתר החדשות GB News לא חסכו בביקורת על מרקל (43) בתוכנית שדנה בסוגיה וגלגלו את העיניים: "אף אחד לא באמת יודע למה זה נמכר כל כך מהר. אולי היא הכינה רק 100 יחידות? אולי היא בעצמה קונה את כולן ואולי אימא שלה עוזרת לה?", תהו המגישים הציניים באולפן כשהם מוסיפים: "הרוזה חשוב לה כי יש לו רווחיות גבוהה. היא ראתה אנשים כמו קלוני ופיט עושים מיליונים מהמותגים שלהם והיא רוצה את אותו הדבר".
אין נתונים רשמיים
והמספרים? מסתוריים. למרות טענות להגדלת המלאי אין נתונים רשמיים. מומחי יחסי ציבור מזהירים: "אם היו בטוחים במוצר, היו מגדילים את הייצור משמעותית. כל מי שמבין בכלכלה היה מופתע מההצלחה הזו". הסכנה היא שיותר מדי "אזל מהמלאי" עלול לגרום לציבור לאבד אמון במה שמוצג כהצלחה.
תגובות הגולשים ברשתות החברתיות מתחלקות בין מעריצים של מרקל שמחבקים את המותג, משבחים את האריזות ואת הסיפור המשפחתי, לבין מבקרים שמרגישים שמדובר ב"משחק הייפ" מתוחכם: "אם זה נמכר כל פעם, מה הטעם?" ו"קניית הייפ זה כמו קניית עוקבים, רק יקר יותר", הם טוענים.
ואם נדמה לכם שכל זה חדש, כדאי לזכור שמרקל היא לא בדיוק טירונית בשערוריות. עוד לפני שהריבה הראשונה נמרחה על טוסט, המותג שלה הספיק להחליף שמות כמו שמחליפים כפפות. מ-American Riviera Orchard שזכה ללעג ולממים, ל-As Ever, שנשמע כאילו נבחר בישיבת חירום עם משרד עורכי דין. הלוגו? עץ דקל ושתי ציפורים, שבמקרה (או שלא) מזכירים מאוד את הסמל של עיריית פוררס בספרד, מה שגרם לעירייה לאיים בבדיקה משפטית.
מאחורי הקלעים, גם הסוכנות WME כבר הספיקה להיפרד מהדוכסית אחרי שמועות על דרישות מוגזמות והתנהלות תובענית. נטפליקס, שהייתה אמורה להרים את המותג לגבהים חדשים, גילתה שהבאזז נגמר מהר יותר מהריבה וציננה את היחסים. אפילו בעלה, הנסיך הארי, כך מדווחים, לא מתלהב מהשימוש בילדים שלהם לצורכי קידום, אבל בינתיים נכנע לאשתו כי כשיש צורך ל"מכור משפחתיות", כל אמצעי כשר.
אז האם מרקל היא גאון שיווקי או פשוט מלכת ההייפ של עצמה? בינתיים, כל צנצנת וכל בקבוק הם עוד פרק בדרמה שמייגן היא המלכה שלה, וכל שלט "אזל מהמלאי" הוא עוד סיבה להרים גבה ולצקצק.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו




