נא להכיר- מדיניות הפרסום של פייסבוק | ישראל היום

נא להכיר- מדיניות הפרסום של פייסבוק

כל המפרסמים בפייסבוק ואינסטגרם מודעים לעובדה שיש מדיניות פרסום ברורה. אבל כמה מתוך אותם מפרסמים מכירים באמת את אותה מדיניות ומפרסמים לפיה? התשובה הנכונה צריכה להיות כולם אך התשובה בפועל היא אף לא אחד
פורסם ב:
0
  • צילום freepik

ישנם אולי עסקים שמכירים חלק מהחוקים במדיניות הפרסום ועובדים לפיהם אבל נכון לכתיבת שורות אלה יש רק עסק אחד בארץ שמכיר לעומק ומבסס את שירותיו על בסיס מדיניות הפרסום של פייסבוק.


לעסק הזה קוראים White Collar והעסק מלמד בעלי עסקים בארץ ובעולם איך לתכנן מראש ולפרסם נכון את התכנים שלהם ברשת כך שיתאימו למדיניות הפרסום של פייסבוק ולא ייחסמו. את העסק הקים תמיר פרקש יזם ויועץ עסקי ושיווקי שלו ניסיון רב שנים בעולם השיווק בפייסבוק בניהול של קמפיינים בתקציבים של מיליוני דולרים. תוך כדי עבודה נוכח תמיר שרוב בעלי העסקים לא מכירים כלל את מדיניות הפרסום של פייסבוק שלא לדבר על לפעול לפיה ולא מודעים בכלל לסיבות שבגינן החשבונות שלהם נחסמים, מה שמבטיח חסימה חוזרת. ב2017 הקים תמיר את סוכנות White Collar והחל לחקור לעומק את מדיניות הפרסום של פייסבוק ולהציע לעסקים שונים פתרונות עסקיים ופרסומיים שעומדים באותה מדיניות כדי למנוע מהם חסימות יקרות מאוד בהמשך הדרך.


כחלק מהשירות של תמיר לבעלי עסקים המעוניינים לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם בצורה נכונה, תמיר הקים בלוג שנותן מידע מקיף על מדיניות הפרסום של פייסבוק בבלוג ניתן למצוא: כללים חשובים, שבירת מיתוסים, טיפים ועצות שכל מי שמפרסם בפלטפורמה לא רק צריך אלא חייב לקרוא.


נא להכיר- מדיניות הפרסום של פייסבוק:


מדיניות הפרסום של פייסבוק מכילה מאות חוקים שלרובם גם תתי חוקים. רוב אם לא כל סוכנויות הסושיאל והדיגיטל משקיעות רבות בקופירייטינג של המודעה והתאמת קריאייטיב שיגרום ללקוחות פוטנציאליים לפנות למפרסם אך לא מקדישות זמן בכדי לוודא שאותה מודעה לא עוברת על כללי הפרסום.
במצב כזה כל ההשקעה של זמן וכסף בבניית המודעה יכול להיזרק ברגע במידה והמודעה תיחסם. גם כאן רוב העסקים המפרסמים טועים- כאשר הם בטוחים שחסימה של מודעה היא חד פעמית ושולית, ולא טורחים לבדוק מה היא אותה סיבה שבגינה נחסמה המודעה. הטעות פה היא כפולה ומכופלת שכן הפעילות בחשבון המודעות ובחשבון הביזנס נמדדת לפי מספר המודעות החסומות- ככל שתיחסמו יותר פעמים כך אתם מסתכנים יותר בפגיעה בתוצאות של הקמפיין, בהגבלה בשימוש בנכסים הדיגיטליים שלכם ובחסימה זמנית או קבועה של חשבון הפייסבוק העסקי וגם הפרטי שלכם.


הסיכוי להפר את מדיניות הפרסום עולה על הסיכוי שלא להפר אותה:


זו לא חוכמה גדולה להיחסם, לשנות במעט את המודעה ולהמשיך לפרסם. כל עוד המפרסם לא יודע מדוע בדיוק אותה מודעה נחסמה ולא יודע כיצד ומה לתקן- הוא מסומן על ידי מערכת הבדיקה של הפלטפורמה ומאותו רגע כל המודעות שלו חשופות לבדיקה ולחסימה וגם הפרסום האורגני שלו נמצא תחת זכוכית מגדלת. אז מה החוכמה? ללמוד ולהבין לעומק את מדיניות הפרסום של פייסבוק ולהכיר את כל הסעיפים ותתי הסעיפים שלה כדי לבנות תהליך עבודה נכון ונטול הפתעות בסוף הדרך.


האחריות על התוכן, התמונות והפרסום בפייסבוק היא אך ורק על המפרסם. תפקידו של פייסבוק היא לא לבצע את העבודה עבור בעל העסק וכאשר הפלטפורמה מזהה הפרת מדיניות בוטה – היא מסמנת את העסק ועוקבת אחריו. אם אותה הפרת מדיניות חוזרת, אפילו בדרך שונה- החשבון של אותו בעל עסק יכול להיחסם באופן מיידי וללא כל התראה, לעיתים רבות מדובר על חסימה לתקופה בלתי מוגבלת. לא חבל? חבל.


ועוד יותר חבל שניתן למנוע זאת. גם כאשר המודעה נראית מעולה מבחינה ויזואלית, והתוכן בה קורא לפעולה בצורה מכירתית- יכול מאוד להיות שהיא מפרה את אחד מהחוקים שנמצאים תחת מדיניות הפרסום של פייסבוק והחוק הידוע- אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש תקף גם פה. כך שגם אם בעל העסק מלא כוונות טובות ורצון לפרסם מבלי לפגוע , אם הוא עבר על מדיניות הפרסום הכוונות הטובות שלו לא ימנעו חסימה.


המשפט הסיכוי להפר את מדיניות הפרסום עולה על הסיכוי שלא להפר אותה לא נכתב או נאמר סתם, והנה דוגמאות של הפרות המדיניות של פייסבוק שסביר להניח שרוב המפרסמים בפייסבוק ובאינסטגרם לא מכירים:


  • אודות- כאשר פותחים פרופיל אישי ופרופיל עסקי יש למלא את כל פרטי האודות בכדי שיהיה ברור שמדובר באדם אמיתי ובעסק לגיטימי ושיהיה ברור מה אותו עסק מספק. פרטי התקשרות, שיוך לקטגוריה, שם לדף, הסבר ברור של שרותי העסק והכנסת נתונים רלוונטיים בכל הקטגוריות- כל אלה חשובים בכדי שהפלטפורמה תאשר את הדף ולא תחשוד בו.
  • הגרלות- הגרלות נוגדות את מדיניות הפרסום של פייסבוק. הרבה מפרסמים בטוחים שאם הם מבצעים את ההגרלה באורגני ללא קידום ממומן, אז לא יעלו עליהם אך כאשר הם יפרסמו ממומן העסק יסומן וייבדק- וריבוי ההגרלות בהחלט יביא לחסימה. גם עסקים שמפרסמים הגרלות באופן קבוע נחסמים בסופו של דבר ופייסבוק תמחוק את הדף שלהם.
  • אתר או דף נחיתה שנוגד את המדיניות- כאשר מקדמים כניסות לאתר או לחיצות על דף נחיתה יש לוודא שגם אותם נכסים דיגיטליים לא מפרים את מדיניות הפרסום של פייסבוק. ישנם במדיניות סעיפים רבים המסבירים למפרסם איך האתר שלו צריך להראות וממה עליו להימנע. במצב כזה הקמפיין ייחסם כאשר הסיבה לחסימה חיצונית לפייסבוק אך עדיין קשורה לקמפיין עצמו, מה שרוב המפרסמים כלל לא לוקחים בחשבון.
  • מסחר אלקטרוני -מפרסמים במסחר אלקטרוני, איקומרס, לעיתים טועים לחשוב שבגלל שאין הרבה טקסט במודעות ובאתרים שלהם, הסיכוי שהם יחסמו נמוך יותר. זה כלל לא נכון ומפרסמים באיקומרס נחסמים כל הזמן עקב אי הכרה של המדיניות.
  • אינסטגרם, וואטסאפ – גם לשתי הפלטפורמות האלו מדיניות משלהן ומי שלא ידע לעבוד לפיה יחסם במוקדם או במאוחר.

למרות ההבנה והידיעה שצריך להכיר את מדיניות הפרסום של פייסבוק ולפרסם אך ורק לפיה, רוב בעלי העסקים דורשים ממשרדי הסושיאל והדיגיטל שהם שוכרים להבין בכתיבת תוכן, עיצוב תמונות והתאמת קהל היעד אך הם אינם מוודאים שהם מכירים את מדיניות הפרסום ופועלים לפיה לא רק במודעה עצמה אלא בכל הנכסים הדיגיטליים של הלקוח- כולל אתר, דפי נחיתה ופוסטים אורגניים במדיה החברתית.


סביר להניח שיש לא מעט מפרסמים שבטוחים שכל עוד הם לא נחסמו הם פועלים כשורה והפרסום שלהם לא מפר את מדיניות הפרסום של פייסבוק אך כדאי לדעת שקמפיין שטרם נחסם זה רק עניין של זמן שכן פרסום ללא הכרה של מדיניות הפרסום של פייסבוק לפרטי פרטים מהווה את הדרך הבטוחה לחסימה בעתיד, דבר שניתן למנוע בפעולה פשוט של עבודה עם סוכנות שפועלת לפי מדיניות הפרסום של פייסבוק.


תמיר פרקש אומר: “האלגוריתם של אכיפת המדיניות משתכלל כל הזמן ומפרסמים רבים עומדים במקום מבחינת הכרת המדיניות, זה יוביל למצב בלתי נמנע שבו מפרסמים רבים לא יוכלו לפרסם יותר בפייסבוק ובאינסטגרם אם הם לא יעשו שינוי מיידי בגישה העסקית שלהם וילמדו את המדיניות לעומק”.


בשיתוף White Collar

האמור בכתבה כולל תוכן ומידע מסחרי/שיווקי , ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו. פרסום התכנים והמידע המסחרי בכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה מצד מערכת ישראל היום לרכוש ו/או להשתמש בשירותים או המוצרים בכתבה.

 
 

outbrain-article-desktop-side