7 דברים שאתם חייבים להפסיק לעשות בבוקר

היום שלכם לא מסודר? הבעיה נעוצה בשגרת הבוקר שלכם • לקראת השנה החדשה, זה הזמן לקחת את עצמכם בידיים ולקבל החלטות שיטיבו עם בריאותכם

צילום: GettyImages // קומו ברגע שהשעון מצלצל

רבים חשים שרוב ימיהם מתבזבזים, שהם לא שולטים בחיים שלהם ושהם רצים סביב הזנב של עצמם. לדברי הבלוגרית שינם גונל, יזמית ומאמנת, הסיבה לכך היא התארגנות לא נכונה בשעת הקימה בבוקר, שמשליכה על כל היום שלנו. בהקשר לכך היא אספה שבע טעויות קריטיות שרובנו עושים, ושתיקון קל שלהם ישנה אצלנו לחלוטין את התחושה לאורך היום כולו.

תכננו בערב את היום הבא

תכנית מסודרת היא אחת הסיבות להצלחה בהכנסת סדר לחיים שלנו. אולם הכנה של תכנית דורשת אנרגיה מנטלית, חשיבה קדימה ועיסוק במטלות שאנו לא תמיד אוהבים. לכן, דחיית הכנת התכנית לבוקר תגזול מאתנו אנרגיה נפשית רבה בתחילת היום ותגרום לנו לעייפות. כמו כן, לעולם אל תכניסו ליום עבודה יותר משלוש עד חמש מטלות. כמות גדולה של מטלות היא בסיס לתחושת לחץ ולמעמסה על הנפש.

אל תקטרו על הבוקר

כשאנו קמים תמיד קר לנו, חם לנו, עייף לנו, הפוליטיקה מעצבנת אותנו, ובכללי יש לנו דברים להתלונן עליהם, אלא שצורת החשיבה הזו משפיעה על כל היום שלנו, היא מכניסה מלכתחילה עייפות רגשית וחוסר חשק. יש להתחיל את הבוקר בחשיבה חיובית, ולהודות על הדברים שטובים לנו בחיים. נכון, לא פעם זה מאולץ, אבל כדאי להכין ממש רשימה של דברים שכל בוקר כדאי להודות עליהם, הבריאות שלנו, הילדים, המשפחה, העבודה ודברים אחרים שנחשבים לאהובים ומרוממי נפש בחיים שלנו. מסתבר שחשיבה שמחה וחיובית משפיעה על כל התחושות שלנו במהלך כל היום.

תרגילי נשימה יעזרו לכם // צילום: GettyImages
תרגילי נשימה יעזרו לכם // צילום: GettyImages

קומו מיד ועשו דברים בריאים

כן, אנחנו אוהבים לנמנם עוד קצת במיטה, ואם בכל זאת קמנו מוקדם הרי שניסע מיד לעבודה ונבזבז את הזמן הפנוי שנותר בכבישים. זה מתיש אותנו ומעייף אותנו ולא פותח לנו את היום בצורה חיובית. כדאי במקום זאת לקום קצת מוקדם ולעשות משהו חיובי לנפש שלנו, למשל אימון קל, או תרגילי הרפיה ונשימה. המעשים האלו הרבה יותר אפקטיביים מדחיפה של קפאין בכמות עצומה לגוף, והם יחוללו שינוי בכל ההרגשה היומית שלכם.

הכינו את הבגדים והאוכל כבר בערב

אחת הסיבות לעייפות כבר בתחילת היום היא התעסקות נרחבת במה נלבש, במה נאכל, ובשאלות מהסוג הזה שאנחנו מקבלים בבית עוד לפני שבכלל התחלנו את היום שלנו. אלא שמדובר לא פעם בקבלת החלטות שמבזבזת לנו אנרגיה נפשית ומרוקנת אותנו עוד לפני שהיום מתחיל. לכן, סידור הדברים בערב, למשל הבגדים שנלבש, הנעליים שננעל, האוכל שלנו, כל הדברים הללו מקצרים את העיסוק המיותר בבוקר ומותירים אותנו ממוקדים וערניים לקראת היום.

בטלו את הנודניקים בשעונים המעוררים

מן הסתם הערכתם שהעצה הזו תגיע, והיא נכונה. כשהשעון המעורר מצלצל עליכם לקום מיד. שימו אותו הרחק בסלון כך שתצטרכו ללכת אליו. יש גם אפליקציות שלא מבטלות את הצלצול עד שאינכם מעלים תמונה מתוכננת מראש כמו שאתם במקלחת מצחצחים שיניים או מעשה אחר שמראה שאתם כבר ממש ערים.

אל תגלשו ברשת ברגע שאתם פוקחים עיניים // צילום: GettyImages
אל תגלשו ברשת ברגע שאתם פוקחים עיניים // צילום: GettyImages

אל תגלשו ברשת ואל תכנסו למדיות החברתיות

כן, כולנו חיות חדשות, כולנו רוצים לדעת מה קורה ומה הפסדנו כשישנו בלילה. אלא שתמיד מדובר בדברים רעים, בהסחת דעת על שטויות והכנסת מחשבות או אמירות שלא ייצרו שם תהליך חיובי בתוכנו. לכן חשוב מאד להיגמל מההרגל הזה. את מה שצריך לדעת תדעו כשתיסעו לעבודה ותקשיבו לרדיו.

אל תעמיסו על עצמכם סוכר

ארוחה מבוססת פחמימות וסוכר בבוקר מייצרת הצפה ועלייה בסוכר בגוף ואז צניחה שלו, מה שמייצר תחושה של עייפות בהמשך היום כשאנו צריכים להתחיל את העבודה שלנו. לכן הימנעות מדגני בוקר, ארוחות עם ממתקים או משקאות עתירי סוכר היא מאד חשובה לפתיחת היום. תכננו ארוחה שמבוססת על חלבונים ושומן במקום. חשבו על הארוחות האלו אפילו בערב קודם. השינוי הזה לבדו יכניס לבוקר שלכם עוצמה ועירנות שלא הכרתם לפני כן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר