פיתוח חדשני: רובוט "מתלבש" על כף יד משותקת ומפעיל אותה

חברת סטארט־אפ ישראלית פיתחה רובוט לביש לכף היד, המאפשר שליטה לאנשים עם מוגבלות וטיפול שיקומי על ידי דיבור

רובוט כף־היד // רובוט כף־היד

סטראט-אפ ישראלי חדש מאפשר לאנשים עם מוגבלות שליטה בכף היד וטיפול שיקומי על ידי דיבור. הפיתוח החדשני של חברת סקיילבל (Skelable), הוא רובוט לביש שמתאים לאנשים שעברו שבץ, כאלה שנפגעו בעמוד השדרה או חולי טרשת נפוצה שמתמודדים עם תנועה חלקית או שיתוק בכף היד. 

הרובוט מתלבש על היד הפגועה והאדם יכול לעשות שימוש בכף היד על ידי פקודות דיבור שמועברות באמצעות טלפון חכם להתקן - אשר מבצע את הפעולה. באמצעות הרובוט יכולים אנשים עם מוגבלות לעשות פעולות יומיומיות כמו להחזיק כוס קפה או קלפים ואפילו לכתוב, מה שעד כה נמנע מהם.

המיזם, שעתיד להיכנס כפיילוט בשני בתי חולים ובקופות החולים, פותח על ידי בכירי החברה בעקבות צורך משפחתי. מנכ"ל סקיילבל, אבי וורנר, מספר כי הרובוט נוצר לאחר שאימו, אורנה, איבדה את השליטה ביד ימין והוא החליט כי יפתח מוצר שיסייע לה לאכול. גם שותפו, גבע כץ, ביקש רובוט שכזה לאביו מאיר כץ ז"ל. 

"לפני שלוש שנים אימא איבדה את השליטה ביד ימין ובכל פעם שהיה נופל לה אוכל מהצלחת זה היה גורם לה לבכות", משתף וורנר. "גיליתי שהפתרונות הקיימים יקרים מאוד וללא מענה מוצלח והחלטתי לפתח מוצר שבעזרתו היא ואחרים יוכלו להפעיל את היד, ושהמחיר שלו יהיה נגיש לכל אדם. בסופו של דבר, גילינו שהרובוט שפיתחנו יעיל גם בתחום של שיקום". 

עד כה, החברה גייסה יותר ממיליון שקלים מרשות החדשנות הישראלית, ובשלב זה היא נמצאת במגעים מתקדמים לגיוס כספים נוספים על מנת שתוכל להשיק את הפיתוח. בינתיים, החברה קיבלה דחיפה משמעותית מתוכנית "8200 אימפקט", שהוקמה על ידי עמותת בוגרי 8200 ומקדמת מיזמים הפועלים לפתרון בעיות חברתיות באמצעים טכנולוגיים בתחומים כמו נגישות לאנשים עם מוגבלויות, הגיל השלישי, חינוך והורות. 

התוכנית אורכת חמישה חודשים, שבמהלכם הסטרטאפיסטים לוקחים בהרצאות, מנטורינג, שעות ייעוץ וחיבור למשקיעים ולרשת בוגרי 8200 - וכך הם מקבלים את הכלים כדי להוציא את הרעיון אל הפועל. ההרשמה למחזור השישי של תוכנית נמצא בעיצומו. 

השנה תפעל מגמת הנגישות בפעם השנייה, בשיתוף ובמימון המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, ותתמוך כספית בכמה סטארטאפים שפועלים לפיתוח פתרונות טכנולוגיים עבור אנשים עם מוגבלויות. 

נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים: "אנו נחושים להמשיך ולהוביל בישראל הכלה ושוויון לאנשים עם מוגבלות החל משירות מונגש ללקוח ועד תמיכה ופיתוח של טכנולוגיות מסייעות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר