מי עדן ספגה פגיעה ואיבדה עשרות אחוזים מנתח השוק

לפי נתוני "סטורנקסט", נתח השוק של החברה צנח מ־29% ל־18% • מי עדן: הפגיעה היתה בבקבוקי 1.5 ליטרים ואנחנו מזהים התאוששות

המכירות ירדו בגלל מחסור בבקבוקי 1.5 ליטר // צילום: יהושע יוסף

בעקבות מחסור בבקבוקי 1.5 ליטרים של מי עדן חלה ירידה בהיקף המכירות של החברה. לפני כשלושה שבועות פורסם כי נמצא זיהום במי המעיין שממנו נהגה החברה לשאוב מים. בעקבות כך מי עדן הפסיקה לשאוב מים, מה שגרם למחסור יוצא דופן של בקבוקים ברשתות המזון.

עד כה חברת מי עדן איבדה כשליש מנתח השוק בעקבות המשבר. מניתוח נתוני סטורנקסט עולה שהשיא בירידה במכירות נרשם בשבוע הרביעי של אוגוסט, ימי שיא הקיץ, בין 19 ל־24 בחודש. מאותו שבוע צנח נתח השוק של החברה לנתח שוק חסר תקדים של 18.2% משוק המים המבוקבקים. בימים רגילים מי עדן נהנתה מנתח שוק של 29%-28% משוק המים המבוקבקים. 

עם תחילת המשבר היא רשמה ירידה קלה של כ־3% מנתח השוק. הירידה בנתח השוק הובילה להסתערותן של השחקניות המתחרות, כך שכעת נביעות של "החברה המרכזית למשקאות" מהווה כשליש מהשוק - 31.9% מהמכירות, "עין גדי" מהווה שיעור דומה - 31% מהמכירות ו"אקווה נובה" מהווה 11.3% מהמכירות. כאמור, מי עדן מהווה כעת פחות מ־20% מהשוק.

נזכיר כי במחצית חודש אוגוסט נאלצה מי עדן לעצור את שאיבת המים מהמעיין והודיעה כי בעקבות החריגות הנמשכות מהתקן במי המעיין שממנו היא שואבת מים, היא עברה לקידוח "מי עדן 1", הסמוך למעיין הסלוקיה ולמפעל החברה בקצרין.

המהלך התבצע לאחר שחברת מי עדן קיבלה אישור להפקת מים מינרליים טבעיים ממקור "מי עדן 1" ממשרד הבריאות, מרשות המים ומחברת מקורות. 

מחברת מי עדן נמסר בתגובה כי "נתח השוק של מי עדן נפגע בתקופה המצוינת כתוצאה ממחסור בבקבוקי 1.5 ליטרים של החברה בשוק. ממעקב אחר מכירות הבקבוקים האישיים, שבהן לא היה חוסר, שמרה החברה על נתח השוק שלה, ואף גדלה במעט ביחס לתקופה המקבילה. החברה שבה לתפוקת ייצור ואספקה מלאים, ואנו צופים כי נתח השוק של החברה ישוב לקדמותו. עדות לכך אנו מוצאים במכירות המוגברות לשוק הקמעונאי בימים אלו, וכן במחקרי צרכנים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר