לביים את אבא בפעם הראשונה

במסגרת פסטיבל הצגות ילדים בחיפה בפסח תעלה ההצגה "סמיילבורגר" • תום ווליניץ (32), שכתב ומביים, נותן הפעם הוראות בימוי למישהו מאוד קרוב: אבא דליק ווליניץ

תום ודליק ווליניץ // צילום: מישל דוט קום // תום ודליק ווליניץ // צילום: מישל דוט קום

כשהיה ילד התארח תום ווליניץ בתוכניות הטלוויזיה של אבא דליק. לימים, משהתבגר, ליווה את אביו בהצגות שביים. עכשיו, בגיל 32, כשווליניץ ג'וניור הוא במאי בזכות עצמו, הוא מביים לראשונה את אביו. זה יקרה במסגרת ההצגה "סמיילבורגר" של תיאטרון הנפש, שתעלה בבכורה בפסטיבל חיפה להצגות ילדים בפסח.

במסגרת הפסטיבל, שיתקיים בחול המועד פסח (14-12 באפריל) בתיאטרון חיפה, יעלו שמונה הצגות ילדים ושתי הצגות לנוער, ובהן עיבוד לספר של מאיר שלו "הגשם של סבא אהרן", הצגה על לאה גולדברג על פי ספר של שהם סמיט, הצגה המבוססת על משלים עולמיים ועוד. 

ההצגה "סמיילבורגר", שתום כתב ומביים, מיועדת לנוער. "ההצגה מתקיימת בסניף של רשת סמיילבורגר בתחנת דלק נידחת בצפון הארץ", מספר תום, "קבוצת עובדים, יהודים וערבים, מחליטה להקים איגוד עובדים. מולם ניצב טייקון ענק ששולט בתקשורת ובמשטרה. זו בעצם הצגה על זכויות עובדים, על התארגנות של עובדים".

את הטייקון מגלם דווקא אבא דליק. "אני מגלם את מנכ"ל רשת סמיילבורגר", מספר דליק, "יש לי מניות בחברת סלולר, בכבלים, אני ספונסר של קבוצת כדורסל, והעניין של איגוד מפחיד אותי. הרעיון הזה שהנערים האלה יעמדו מולי עם דרישות גורם לי לצאת למלחמה נגדם בכלים הכי מלוכלכים".

לדברי תום, "ההצגה נכתבה בהשראת אירועים שאירעו בשנים האחרונות של התאגדויות עובדים. זו אמנם הצגה לנוער, אבל מבחינתי זו גם הצגה למבוגרים". 

איך זה לעבוד יחד? 

תום: בשנים האחרונות אני מסייע לאבא בזמן שהוא מביים, אבל זו פעם ראשונה שאני מביים אותו. כשכתבתי את התפקיד לא חשבתי שאבא יגלם אותו".

דליק: "עשיתי אודישן! אודישן מאוד קשה. בלי הנחת אבות או הנחת סלבס. עשיתי אודישן טוב (צוחק)".

איך זה לקבל הוראות מהבן שלך?

"צריך לעשות סוויץ' בראש. הבן שלי גאון ומוכשר, אז זה נורא קל. אני חושב שאני פחות מתערב כי אין מה, הוא מאוד מדויק ובינתיים אני מאוד נהנה".  

תום: "לצערו אני מפתיע בביקורי בית ובודק אם הוא יושב ולומד טקסט (צוחק). אני בודק עם אמא כמה הוא למד". 

העבודה יחד משפיעה על הדינמיקה המשפחתית?

תום: "להיות במאי זה תפקיד מאוד בודד, וכשאנחנו יוצאים מהחזרה אני יכול להתבכיין לאבא כמו שמתבכיינים לאבא, 'עשו לי, שתו לי, לא למדו טקסט' (צוחק)". 

דליק: "יעלי זוגתי אומרת לי כל בוקר, 'איזה כיף לך היום, תהיה כל היום עם תום' - והיא צודקת".  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר