אגף החינוך במועצה האזורית חוף אשקלון פיתח גישה חדשה ושוברת סטיגמות עבור תלמידי החינוך המיוחד. הגישה מתרכזת ב"מרחב פתוח" - חלל גדול, בלי קירות, בלי כיתות או שולחנות - שנועד לטפל בבעיות קשב וריכוז וקשיי למידה.
המרחב הפתוח מחולק לתחומים - מטבח, חדר עבודה, יצירה, חדר שלווה, ערכת קשב ועוד - וכל תלמיד בוחר לעצמו את סדר היום שלו על פי תכנית שבועית מותאמת בעזרת מחנכת הכיתה.
הילדים היו שותפים לבנייה ולתכנון החלל ואף כלל תלמידי בית ספר "מורשה" עתידים לבקר במרכז הפתוח לפחות שעתיים בשבוע.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
מנהלת אגף החינוך בחוף אשקלון, רחל אוחנה, העומדת מאחורי היוזמה החינוכית מספרת כי "המקום מדמה בית ומאפשר ללומדים לחוות למידה בתוך הקשר לחיים הממשיים ובאופן חברתי ובכך מאפשר לילדים להתנסות במגוון תפקודים חברתיים בלמידה: לעזור ולהיעזר, להעלות רעיון, לקדם דיון, להביא מקור השראה, או להפיק תוצר ממשי לרווחת הקבוצה". לדבריה, התלמידים יכולים ליצור "כתבה" משודרת, לצפות יחד בסלון ולקיים דיון, להכין ארוחת חג ולהתנסות בחלוקת מטלות ומיומנויות מגוונות וכן הלאה.
.jpg)
הילדים היו שותפים לבנייה ולתכנון // צילום: מועצה אזורית חוף אשקלון
עיצוב החלל החינוכי נעשה על ידי המעצבת עדי לוסטיג ומכוון לרכוש את המיומנויות התפקודיות תוך אוירה מחבקת וצבירת חוויות של הצלחה.
ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אמר "אנו גאים להוביל יוזמות חינוכיות ולהוות מודל בפיתוח מענים ייחודיים וגישה חדשנית עבור תלמידנו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו