דגם של מגדל אייפל בתוך בקבוק פלסטיק. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

לקראת האולימפיאדה: מגדל אייפל נבנה מחדש

פארק אולימפי חדש שמוקם במיוחד לכבוד האולימפיאדה בפריז יזכה ל"מגדל אייפל" משלו – אלא שהוא יהיה שונה מאוד מהדבר האמתי, לא רק בגודל אלא גם בחומר הגלם

בקיץ הקרוב יפקדו מיליוני ספורטאים וצופים את פריז כדי לצפות באולימפיאדת הקיץ שמתארחת בעיר. גם בערים אחרות רוצים להיכנס לאווירה, וחברה צ'כית אחת עושה זאת באופן מאוד ייחודי – על ידי בניית העתק של מגדל אייפל עבור אלה שיישארו בצ’כיה אבל ירצו לחוות קצת ספורט אולימפי. הנה הפרטים, כפי שמספרת אותם Claude.

3DDen, חברת הדפסה תלת-ממדית מצ’כיה ששמה לה למטרה להשתמש בחומרים ממוחזרים כמו פלסטיק, בונה בעיר מוֹסט, הסמוכה לגבול עם גרמניה, דגם של המגדל המפורסם בעולם בגובה 14 מטר, העשוי כולו מפסולת פלסטיק שנאספה מהאוקיינוס, ומהווה כמות מקבילה ל-800,000 בקבוקים. המגדל המוקטן יורכב מ-1,600 חלקים שכל אחד מהם הודפס בנפרד באחת מ-200 מדפסות התלת-ממד של החברה, והם יחוזקו במוטות פלדה, שיתמכו במכנה הפלסטיק שמשקלו 2 טונות.

החברה מציינת כי הפלסטיק נאסף על ידי דייגים בתאילנד, הועבר לתהליך מיון, ניקוי, התפלה וטחינה בשווייץ, ומשם נשלח לצ’כיה להזנה אל תוך מדפסות התלת-ממד שיוצקות אותו לקורות מבנה. מלבד העתק המגדל, החברה מייצרת מאותו חומר גלם גם רהיטים וקישוטים לבית, ובקרוב היא מתכוונת לנסות להדפיס בית שלם מפלסטיק ממוחזר, המציג עמידות גבוהה גם לטמפרטורות וגם לקרני אור על-סגול.

הדגם יוצג במעין לונה-פארק ספורטיבי שמוקם במוסט על ידי הוועד האולימפי של צ’כיה, ויפעל מה-26 ביולי ועד ה-11 באוגוסט. הפארק יציע למבקרים להתחרות ב-52 ענפי ספורט תוך כדי צפייה באולימפיאדה עצמה על מסכי ענק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו