20.04.2014
כ' בניסן תשע"ד
ישראל היום
ארכיון מהדורה מודפסת וידאו אזורי הפצה החזון אודות העיתון פרסום צור קשר
20.04.2014
> לניוזלטר בתאריך
שתף ב-facebook | שלח לחבר
ילדה רעה, ואוהבת את זה

אז איך האלבום החדש של ריהאנה? שונה מאוד מהקודם, בלי להיטי מועדונים, אבל עם אצבע משולשת למבקרים • ביקורת

דני לוזון

עטיפת האלבום החדש
אלבום שביעי בשבע שנים, ריהאנה
|
צילום: אי.פי

"Unapologetic", ריהאנה

אי אפשר לדבר על אלבום חדש של ריהאנה בלי לדבר על פרובוקציות, וכצפוי, באלבום החדש והשביעי שלה (בתוך שבע שנים) הכוכבת (24) מספקת לא מעט כאלה. אבל הכל מתגמד לעומת הדואט החדש שלה עם האקס המכה כריס בראון, "Nobody’s Business", שפשוט מרתיח את המעריצים ואת התקשורת. לא רק שהשניים חזרו לשתף פעולה מבחינה מוסיקלית, אלא שהזמרת הצעירה גם מדגמנת ידידות צמודה עם מי שתקף אותה באכזריות רגע לפני טקס פרסי הגראמי בשנת 2009.

בשנים האחרונות ביססה ריהאנה את המוניטין שלה כילדה הרעה של הפופ. היא גידלה דור שלם של נערות מתבגרות שמדקלמות טקסטים על S&M, התקעקעה והתערטלה בכל דרך אפשרית.

אם שם האלבום החדש, "Unapologetic", מלמד שלריהאנה אין כל כוונה להתנצל על הדרך שבה היא חיה, הדואט עם בראון הוא כבר תשובה מפורשת המופנית כלפי המבקרים. "תמיד אהיה הנערה שלך, זה לא עניין של אף אחד", היא מצהירה בפתיחת השיר. אלא שלאחר שמנטרלים את כל הרעש סביבו, "Nobody’s Business" מתגלה כהפך הגמור מהסיפור המתריס שמאחוריו. זהו שיר אהבה סתמי ומעייף - שילוב בין מקצב יורוטראש אייטיזי לעוס וחיוור לשירה מייקל-ג'קסונית (רק בלי הקסם של המקור), שעליהם מכסות מילים שחוקות וחסרות השראה.

"Unapologetic", שיצא בשבוע שעבר, הוא אלבום שונה מאוד מ"Talk That Talk", שיצא בדיוק שנה לפניו. מצד אחד, זהו אלבום מגוון מאוד, שמתרחק ממחוזות ההיפ הופ, R&B והדאבסטפ ומגיע לפרקים עד לרגעים של פופ ורוק קלאסיים, בלדות אפלות ואפילו רגאיי. מצד אחר, זה אלבום מיד-טמפו, שמרגיש ברגעים רבים קצת יותר מדי נינוח. אין בו שום סינגל חזק, כזה שיהפוך ללהיט מועדונים בלתי מעורער, להיט בסדר גודל של שיר הנושא מאלבומה הקודם - הדואט הנפלא שלה עם ג'יי זי "Talk That Talk".

נכון ש"Right Now" עם דיוויד גטה הוא בכל זאת להיט רחבות סביר. גם "Numb", הדואט עם אמינם, ו"Pour It Up" די מוצלחים ומזכירים עד כמה ריהאנה היא זמרת בעלת קול כובש ונדיר. ועדיין, יש משהו עייף ותבניתי כמעט בכל השירים.

האלבום החדש מגיע בתקופה שבה מי שהיתה רק לפני שנה בפיסגת הפופ העולמי, נדרשת פתאום להוכיח שעדיין יש לה מה להציע. מעבר לכך שהאלבום זוכה בינתיים לביקורות די פושרות בעולם, הפסידה לאחרונה ריהאנה את פרס "אמן השנה", הפרס המרכזי בטקס פרסי המוסיקה האמריקנית (AMA), לג'סטין ביבר. זאת לאחר שחזרה בידיים ריקות מטקס פרסי MTV אירופה.

גם סיבוב ההופעות החדש שלה, "777", שהסתיים בשבוע שעבר בניו יורק אחרי שבע הופעות בשבע ערים בעולם בשבעה ימים, הפך מחגיגה לציון שבע שנות קריירה פנומנלית לפיאסקו שהרגיז עשרות עיתונאים. 150 עיתונאים הוזמנו לבלות במסע עם ריהאנה במטוס בואינג 777. אלא שלזמרת הצעירה לא ממש התחשק לארח והיא בילתה את הטיסות מסתגרת במחלקה הראשונה. עם העובדה שזכו למעט מאוד שעות שינה או מזון עוד יכלו העיתונאים להשלים, אך העובדה שנסיכת הפופ לא טרחה לספק להם כותרות צבעוניות כבר היתה יותר מדי.

אמנם ריהאנה כבר הספיקה להתנצל בפני העיתונאים (לטענתה, "הטיסות היו הזמן שלי לישון") ויישבה איתם את ההדורים, אך המלחמה שלה על האהבה המחודשת של המבקרים רק החלה.

חזרה לדף ראשי | לניוזלטר מתאריך: