הבחירות יכריעו אם נממש הזדמנות היסטורית או נחמיץ אותה

החוק הישראלי יוחל ביישובי יהודה ושומרון לאחר תהליך המיפוי • לא תוקם מדינה פלשתינית תומכת טרור, אלא ישות דמוקרטית מפורזת • תוכנית המאה תגביר את הביטחון ותבטיח את עתידנו • ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרט במאמר מיוחד על התוכנית: אלו העובדות - ואלו השקרים

"הנשיא יעמוד במילתו". טראמפ ונתניהו בעת הצגת תוכנית המאה // צילום: אי.פי.איי

"עסקת המאה" של ידידי הנשיא דונלד טראמפ מציעה למדינת ישראל הזדמנות היסטורית שלא תחזור: לשמור ולהגן על מדינתנו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו. עלינו לעשות הכל כדי לנצל את ההזדמנות ולא להחמיץ אותה. 

מאז פרסום התוכנית לפני כשבועיים, פורסמו לגביה עיוותים רבים בתקשורת. הנה העובדות מול הטענות השקריות. 

טענה מספר 1: תוכנית השלום של טראמפ לא תוביל להחלת החוק הישראלי על הקהילות ועל היישובים היהודיים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

עובדה: היא כן תוביל! לראשונה מאז קום המדינה, תוכנית המאה תעניק הכרה אמריקנית לריבונותנו על מחוזות מולדת אלה. זהו מימוש החזון הציוני. 

כפי שהסביר שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, החלת החוק הישראלי על השטחים הללו מצריכה את השלמת תהליך המיפוי שייעשה על ידי ועדה משותפת ישראלית־אמריקנית - זאת בשל העובדה שצריך למפות את הקו באורך של כ־800 קילומטר, הכולל את השטח שבו תחול הריבונות הישראלית. נסיים תהליך זה מהר ככל האפשר. 

אני דוחה את הטענה שהנשיא טראמפ לא יעמוד בדיבורו. הוא הבטיח שייצא מעסקת הגרעין המסוכנת עם איראן - ועמד בדיבורו. הוא הבטיח להכיר בירושלים כבירת ישראל - ועמד בדיבורו. הוא הבטיח להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים - ועמד בדיבורו. הוא הבטיח להכיר בריבונותנו בגולן - ועמד בדיבורו. 

עוד בנושא:

• "יום היסטורי": טראמפ ונתניהו הציגו את תוכנית המאה

• הפלשתינים משכו את הבקשה לדון בתוכנית המאה במועצת הביטחון: "לא רצינו להתבזות"

• בכיר סעודי: "בתוכנית המאה יש דברים חיוביים"

גם בעניין הריבונות בשטחי מולדתנו הוא יעמוד בדיבורו. יחד עם הנשיא טראמפ, אחיל את החוק הישראלי על כל יישובינו ביהודה ושומרון, בקעת הירדן, צפון ים המלח ובשטחים נרחבים נוספים. 

טענה מספר 2: תוכנית השלום של טראמפ יוצרת מדינה פלשתינית תומכת טרור.

עובדה: התוכנית עושה בדיוק את ההפך. היא מטילה תנאים קפדניים ונוקשים על הפלשתינים תמורת עסקה עתידית. בין השאר, התוכנית מחייבת שינוי בסיסי של החברה הפלשתינית והפיכתה לישות דמוקרטית. 

ישראל וארה"ב הן שיקבעו אם הפלשתינים מקיימים כל תנאי, והתנאים הם רבים: 

כדי להיכנס למשא ומתן הפלשתינים חייבים:

• להפסיק מייד תשלום "משכורות" למחבלים ולמשפחותיהם. 
• להפסיק כל ניסיון להצטרף לארגונים בינלאומיים בלי אישור של ישראל.
• למשוך את התביעות שלהם נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי.

כל אלה הם תנאים מוקדמים שהפלשתינים נדרשים למלא אך ורק כדי להיכנס למשא ומתן מדיני. כדי לסיים את המשא ומתן המדיני, הם חייבים לעמוד בכל אחד מהתנאים הבאים:

• להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. 
• להכיר בירושלים המאוחדת כבירת ישראל. 
• להסכים לשליטה ביטחונית ישראלית על כל השטח ממערב לירדן - באוויר, בים וביבשה. 
• להפסיק את ההסתה נגד ישראל, כולל בתוכנית הלימודים, בספרי הלימוד ובכל מוסדות הרשות הפלשתינית. 
•  לפרז לחלוטין את עזה ואת כלל האוכלוסייה הפלשתינית.
• לוותר לחלוטין על "זכות השיבה". 
• לפרק מנשקם את חמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגוני טרור אחרים.
• לקיים בחירות חופשיות, להבטיח חופש עיתונות, להגן על זכויות אדם, לשמור על חופש הדת, להעניק שוויון זכויות למיעוטים דתיים. 

ושוב, ישראל וארה"ב הן אלה שיחליטו אם הפלשתינים אכן עומדים בכל התנאים הללו, לפני שניתן יהיה בכלל להגיע לעסקה כלשהי. יתר על כן, אם לאחר חתימת העסקה הפלשתינים לא יעמדו בתנאי הביטחון הנדרשים מהם, ישראל תהיה רשאית להפוך את התהליכים אשר הותוו בהסכם.

טענה מספר 3: תוכנית שלום זו אינה שונה מתוכניות אחרות בעבר.

עובדה: לא נכון! זוהי התוכנית הידידותית ביותר כלפי ישראל שהוצעה אי־פעם. זהו היפוך היסטורי בגורל עמנו. בפעם הראשונה, תוכניתו של טראמפ עושה בדיוק את ההפך מכל מה שהוצע בתוכניות מדיניות קודמות.

במקום לדרוש מישראל "מחוות" קונקרטיות (כמו שחרור מחבלים והקפאת בנייה ביישובים) רק כדי להיכנס למו"מ, מבלי לדרוש מהפלשתינים דבר - התוכנית עושה את ההפך הגמור. בלי קשר להסכמה או לאי־הסכמה של הפלשתינים, אנחנו מקבלים הכרה אמריקנית בשטחי מולדתנו, בעוד הפלשתינים נדרשים להעניק ויתורים גדולים רק כדי להיכנס לשיחות! תוכניות מדיניות קודמות פעלו מתוך התפיסה המעוותת שירושלים, יהודה ושומרון ובקעת הירדן מהוות כולן אדמות "כבושות" שעליהן יש לנהל משא ומתן. בפעם הראשונה ממשל אמריקני מציע תוכנית המכירה בקשר ההיסטורי ובזכויותינו הלאומיות על ארץ ישראל, מולדתנו המקראית העתיקה. 

התוכנית אף דורשת את הקמתו של מנגנון בינלאומי ליישוב סוגיית הפליטים היהודים שאולצו להימלט ממדינות ערביות ומוסלמיות. היא קוראת למדינות ערב לחדול מיוזמות נגד ישראל באו"ם ובמוסדות בינלאומיים אחרים. 

חבל בנימין. הכרה היסטורית בחיבור התנכ"י של עמנו לארץ ישראל // צילום: גדעון מרקוביץ'

טענה מספר 4: "תוכנית המאה" לא תשפיע באמת על אזרחים ישראלים.

עובדה: תוכנית זו תשפיע באופן דרמטי על כל אזרח ואזרחית במדינת ישראל. ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום - בייחוד בערים מרכזיות כמו תל אביב, ירושלים, פתח תקווה, נתניה, ראשון לציון ואחרות - תלוי בכך שנמשיך לשמור בידינו את השליטה הביטחונית על יהודה, שומרון ובקעת הירדן. 

תוכנית המאה מבטיחה זאת. היא תמנע את היכולת לתקוף את ערי ישראל ואת נתב"ג מהשטחים השולטים של הרי יהודה ושומרון. תוכנית המאה אינה עוסקת רק בהחלת החוק הישראלי על שטחי מולדת. זהו רגע היסטורי של הגדרת זהותנו והבטחת עתיד מולדתנו. זוהי המורשת שלנו, יסוד תרבותנו, החיבור התנ"כי העמוק של עמנו לארץ ישראל. 

הבחירה שנעשה בשבועות הקרובים תגדיר את האומה שלנו לנצח. לאחר 11 שנים שבהן פעלתי נגד מדיניות הנסיגות והעקירות של ממשלים אמריקניים, לאחר שלוש שנים שבהן פעלתי בצמידות עם הנשיא טראמפ וצוותו - יש לנו סוף־סוף הזדמנות לחזק את ביטחוננו, לקבוע את גבולנו ולהבטיח את עתידנו. 

טענה מספר 5: הבחירות הקרבות לא ישפיעו על תוכנית המאה.

עובדה: הבחירות האלו יקבעו אם ישראל תממש הזדמנות היסטורית או תחמיץ אותה. אני אממש את תוכנית המאה. יריבינו הפוליטיים יביאו את "פספוס המאה". למען מימוש ההזדמנות ההיסטורית, למען ארץ ישראל, אסור לנו להחמיץ את הרגע הזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר