לאחר שקרא לסירוב פקודה: הבן של משה פייגלין הודח מתפקיד לחימה

החייל, שמשרת בחטיפת כפיר, תקף את צה"ל בחריפות: "משתמש בחיילים כפיתיון – מפקיר את דמם בשם התקינות הפוליטית של המטכ"ל והממשלה" • צה"ל: "רואים את המקרה בחומרה ומגנים כל קריאה של חיילים לסירוב פקודה"

משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות. גיבה את הבן // צילום ארכיון: פיני סילוק

אבי פייגלין, הבן של ח"כ לשעבר משה פייגלין, הודח היום (שני) מתפקיד לחימה לאחר שהעלה פוסט בפייסבוק שבו קרא לחיילי צה"ל לסרב פקודה. החייל, שמשרת בחטיבת כפיר, טען שצה"ל "מפקיר את דם חבריו בשם התקינות הפוליטית וסולם הערכים העקום של המטכ"ל והממשלה".

בעקבות הדברים החליטו בצה"ל להעמיד את החייל למשפט אצל מח"ט כפיר בגין קריאה לסירוב פקודה. החייל, כאמור, הודח מלחימה, הורשע בהליך משמעתי ונדון למאסר צבאי על תנאי של 10 ימים.

בפוסט שהעלה הבן בפייסבוק הוא תקף בחריפות התנהלות מבצעית של מ"פ מגדוד חרוב שלטענתו, העידה על "אימפוטנטיות" של הצבא ש"משתמש בחיילים כפיתיון כדי לתפוס מחבלים – במקום להרוג אותם". עוד הוא הוסיף כי "עומד מולנו מ''פ של חרוב, אז גדוד היום סיירת ומציג את הדברים בתור מורשת קרב, בתור הצלחה מבצעית, אותו מ''פ מקומו בכלא אזרחי אחרי הדחה מצה''ל וכך גם כל שרשרת הפיקוד שאישרה את הפעילות הזאת".

האב, יו"ר מפלגת זהות, שיתף את הפוסט של בנו ואמר כי הוא גאה בהחלטתו. "הוא הולך לחטוף עכשיו את כל האש הידידותית - הבן שלי - אבל תדע כל אם עבריה, שיש חיילים אמיצים ואחראים, שפועלים כבר עכשיו בכדי להציל את בניה מפני הפיקוד הבכיר", אמר פייגלין.

תגובת דובר צה"ל על הפרשה:

"צה"ל רואה בחומרה ומגנה כל קריאה של חיילים לסירוב פקודה. לאחר בירור הנושא, החליטו מפקדיו של החייל להעמידו למשפט בגין קריאה לסירוב פקודה. כמו כן הוחלט שאין מקום להמשך שירותו כלוחם. החייל הודח מלחימה, הורשע בהליך משמעתי ונדון לעונש מחבוש על תנאי".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר