עושים עלייה: הישראלים שמוכרים אוכל אסייאתי לסינים

לפני פתיחתו של הסניף הישראלי הראשון, הצפוי להיפתח ברחוב רוטשילד, נסעתי להכיר מבפנים את רשת "ווק טו וואק"

wok to walk // צילום: גיורא הירש

עם היעלמותן ההדרגתית של מסעדות היוקרה בנוף הקולינריה הישראלית הגיע מבול דוכני אוכל הרחוב. טרנד הסטריט פוד הוא עולמי, הסוחף אחריו את הקהל וכן את השפים. אלה מתרגמים פנטזיות עיליות לאוכל יומיומי, זול, נגיש ולעיתים קרובות אף טעים ביותר. יתכן כי ההיפסטריות המאפיינת את הלך הרוח הכללי משפיעה גם על עולם האוכל והופכת אותו לאגבי ומרושל, אולי גם זה יוקר המחיה ששולח את קהל הסועדים לחפש פתרונות בילוי חסכוניים יותר.

תהא הסיבה אשר תהא, אוכל הרחוב כאן כדי להישאר ולא זאת בלבד אלא ממשיך להתרחב. צמיחתו של הטרנד באה לידי ביטוי עם כניסתה של הרשת הבינלאומית “Wok to Walk”. הרשת החלה דרכה בשנת 2004 כמסעדה אסייתית קטנה באמסטרדם שהוקמה על ידי האחים נחמן ודב מלוא והאחים בועז וליאור שוויצר, בעלי רשת "פלאפל מעוז" הידועה. הרעיון המנחה היה כבר אז, להקים מסעדת אוכל מהיר ואיכותי בו הסועד קובע את טעמה של הארוחה וכן את מחירה.

התפריט בנוי כמשוואה מתמטית פשוטה: בסיס המנה לבחירה, בתוספת חלבון לבחירה, עם ירקות, רוטב לטעמו האישי של כל אחד ולבסוף תוספות אופציונליות לשדרוג. לפי בחירתו וטעמו של כל סועד, נקבע גם מחיר הארוחה. הרשת מציעה מענה נרחב לכל דיאטה ספציפית כמו צמחונות, טבעונות, ללא גלוטן וללא לקטוז.

הרשת מונה כ-100 סניפים בפרישה בינלאומית ותכניותיה לצמיחה ענפים ביותר. מלבד כניסתה לשוק הישראלי, קיבלו היזמים הישראלים פניות לזכיינות גם באסיה, שכן ישראלים מסוגלים למכור קונספט של אוכל אסייתי גם לאסייתים.

לפני פתיחתו של הסניף הישראלי הראשון, הצפוי להיפתח בקרן הרחובות אלנבי רוטשילד, נסעתי להכיר מבפנים את אחד הסניפים הלונדונים העמוסים בסוהו.

צילום: גיורא הירש

מלבד הסניף התל אביבי הראשון שייפתח, צפויים להיפתח בארץ כ-40 סניפים נוספים בפריסה ארצית. לכולם תפריט זהה לסניפים הבינלאומיים.

בסיס הארוחה יעלה 21.90 שקלים ויהיה ניתן להרכיב מבחירה של: איטריות אורז, איטריות חיטה מלאה, איטריות אודון, איטריות אורז, אורז, אורז מלא, קינואה או מיקס ירקות. לבסיס מתווספים לקט ירקות המורכב ממקלוני גזר, כרוב ובצל וכן ביצה מקושקשת ולטבעונים ללא ביצה.

חלבונים לבחירה הם נתחי בקר ב-12 שקלים, עוף ב-10 שקלים, טופו ב-7.5 שקלים. 

ירקות לבחירה: תרד ב-4 שקלים, פטריות או ברוקולי ב4.5 שקלים, פלפלים ב-3.5 שקלים, עגבניות שרי או בצל סגול ב-2 שקלים.

רטבים לבחירה ללא תוספת מחיר: רוטב טריאקי, רוטב אסייתי חריף, רוטב שום ופלפל שחור, רוטב קארי וחלב קוקוס, רוטב בוטנים.

תוספות מעל כמו בוטנים קצוצים, שומשום, כוסברה וחלופיניו יעלו 1.5 שקלים, קשיו יעלה 4.5 שקלים.

המנה הפופלארית של הרשת, איטריות ביצים בתוספת עוף, ברוקולי, קשיו ובצל סגול ברוטב טריאקי תעלה: 42.9 שקלים למנה נדיבה ומכובדת. 

 

לא כשר

ווק טו וואק

נחלת בנימין 52, פינת רוטשילד תל אביב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר