נא להתלבש לפי החוק

לפני שנכנסים בשערי בית המחוקקים, כדאי לעצור בחנות בגדים: הכנסת חשפה קוד לבוש חדש לבאי המשכן • בהמלצות: חגורה בגוון של הנעליים לגברים, חצאיות באורך הברך לנשים

משכן הכנסת // צילום: ליאור מזרחי // משכן הכנסת

מתכננים להיכנס למשכנם של נציגי הציבור? כדאי לכם לזכור להקפיד על לבוש ייצוגי: הנהלת הכנסת החליטה לנקוט צעדי ענישה מעשיים נגד מבקרים בכנסת שלא יקפידו על לבושם. 

לפי הנחיות חדשות שפורסמו אתמול, אדם שיגיע למשכן שלא בהתאם לקוד הלבוש המחייב יקבל אזהרה בכתב. לאחר אזהרה שלישית ייאסר על מי שהפר את הנהלים להיכנס למשכן.

הקוד המחייב קובע כי יש להגיע לכנסת בלבוש הולם ומכובד. אין להגיע בלבוש של גופיות, חולצות בטן, מכנסיים קצרים, חצאיות ושמלות קצרות, אימוניות, כפכפים ודומיהם. כן נאסר להגיע בלבוש שעליו מתנוסס כיתוב פוליטי. 

הכללים הללו, שאינם שונים מאלה שהיו נהוגים עד כה, נקבעו על ידי צוות מיוחד בראשות מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ. 

הצוות הוקם בעקבות "מחאת החצאיות" של העוזרות הפרלמנטריות, שפרצה לאחר שמשמר הכנסת עיכב את כניסתן של כמה עוזרות שלבשו חצאיות קצרות מדי.

מחאת העוזרות הפרלמנטריות, בדצמבר האחרון  //  צילום: פלאש 90

לצד קוד הלבוש המחייב, פירסמה אתמול הנהלת הכנסת את קוד הלבוש המומלץ לבאי המשכן. 

ההמלצות לגברים כוללות את הפריטים הבאים: לבוש מוקפד, קלאסי ומחויט; חליפה מחויטת (ז'קט ומכנסיים) בגוונים סולידיים דוגמת אפור כהה, שחור ו"נייבי"; חלק עליון ותחתון של החליפה בגוון ובמרקם זהה, וכן חולצות אריג מכופתרות בעלות צווארון ושרוולים ארוכים. פריטים נוספים המומלצים לגברים הם עניבה המותאמת לחליפה ולחולצה, וכן נעליים סגורות (עם או בלי שרוכים) וחגורה בגוון של הנעליים.

ההמלצות לנשים דומות יחסית לאלו המופנות לגברים, אך אפשר להצביע על כמה שינויים: בין השאר, מומלץ לנשים כי קו המכפלת של חצאיות ושל שמלות יהיה באורך הברך או בגובה סביר מעליה. 

כן מומלץ ללבוש חולצות אריג מכופתרות בעלות צווארון ועם שרוולים, חולצות אריג בעלות שרוולים וחולצות בגוונים חלקים או עם הדפסים סולידיים. כן ממליצים לנשות הכנסת לנעול נעליים סגורות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר