גד נפצע במלחמה - והמדינה לא מאפשרת לו לבנות מעלית

גד שרלין, שנפצע אנושות בששת הימים, מתקשה להגיע למשרדו • המינהל האזרחי: המבנה לא חוקי • היום: שרלין ישתתף בדיון על יהודה הישראלי, שנפצע בצוק איתן

גד שרלין והמטפל שלו על גרם המדרגות המוביל למשרדו // צילום: מירי צחי // גד שרלין והמטפל שלו על גרם המדרגות המוביל למשרדו // צילום: מירי צחי

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת תדון היום באוזלת היד של המדינה בעניינו של לוחם גבעתי יהודה הישראלי, שנפצע בצוק איתן, לנוכח סירובה לממן את המבנה שלו הוא זקוק לשם חזרה לביתו הלא חוקי שבעופרה. כעת מסתבר כי לדיון יגיע גם גד שרלין (69), נכה צה"ל שנפצע באורח אנוש במלחמת ששת הימים, שהמדינה מסרבת לאשר לו בניית מעלית שתאפשר לו להגיע לעבודתו מדי בוקר.

שרלין, המוכר כנכה צה"ל ובעל נכות של 100 אחוזים פלוס, נפצע מרסיס שחדר לראשו ופגע במוחו בקרב בתל פאחר ברמת הגולן כשהיה קצין בסיירת גולני. למרות היותו פגוע מוח, משותק ולוקה באפזיה (קושי מסוים בדיבור) הקים שרלין משפחה, מצא פרנסה והיה ממייסדי מעלה אדומים. לאחר הקמת העיר קיבל שרלין אישור להקים בה תחנת תדלוק ולדבריו גם מבנה מסחרי. 

בשנים האחרונות החמיר מצבו של שרלין, והוא כמעט לא מסוגל ללכת ולכן מתנייד בקלנועית. משום שמשרדו מזה כ־25 שנה נמצא בקומה השנייה בבניין המסחרי של תחנת הדלק, הוא ומשפחתו פנו למועצה העליונה לתכנון ולבנייה ביו"ש, הכפופה למינהל האזרחי, בבקשה לקבל היתר לבניית מעלית שאליה יוכל להיכנס עם הקלנועית. 

לטענת בני המשפחה, ההיתר שניתן לפני כחצי יובל לבניית המבנה ניתן להם כדת וכדין, אך כעת, בעקבות בקשתם, החליטה המועצה לתכנון ולבנייה לבחון מחדש את היתר הבנייה המקורי לבניין. "אבא שלי ממשיך לנהל את תחנת הדלק, קם כל יום ומתייצב בשעה 07:00 בעבודה. זה עצוב לראות שאדם לא יכול פתאום להגיע למשרד שלו. אין לו סיבה לקום בבוקר בגלל פרט פעוט כמו מעלית ובגלל בעיה ביורוקרטית".

בנו השני של שרלין, רז, סיפר אתמול: "אבא שלי הפך לבן ערובה בגלל ויכוח על היתר בנייה. אבא שלי בן 69. הדיונים האלה יכולים לקחת שנים". לדברי המשפחה, כל פניותיהם לוועדת התכנון באיו"ש והעומדת בראשה נענו בחומה בצורה של אדישות והתעמרות, תוך שזו מסרבת להכיר בנכותו כשיקול. בעקבות זאת, פנתה המשפחה לבג"ץ. 

יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, שצפוי להשתתף היום בדיון, הוסיף כי "לא די בדיבורים על החוב המוסרי והערכי לנכי צה"ל, יש לפרוע אותו גם כאשר יש נסיבות יוצאות דופן או חריגות". בר הוסיף כי הארגון פועל למציאת פתרון בעניינו של שרלין.

מהמינהל האזרחי נמסר: "מדובר במבנה בלתי חוקי אשר נבנה ללא קבלת ההיתרים הנדרשים, תוך התעלמות מוחלטת מהיבטים תכנוניים ובטיחותיים. כפי שהוסבר למר שרלין מספר פעמים, עליו לבצע מספר הליכים על מנת שנוכל להמשיך את הטיפול בעניינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר