היסטוריה: בן ראשון מהעדה האתיופית במסיימי קורס מח"טים

סא"ל יצחק, המשמש כיום ראש ענף רפואה מבצעית בחיל הרפואה, יתמודד בקרוב על תפקיד בדרגת אלוף משנה

סא"ל אבי יצחק (במרכז), עם סא"ל קובי ולר (מימין) וסא"ל אבי רחמים // צילום: יוסי זליגר // סא"ל אבי יצחק (במרכז), עם סא"ל קובי ולר (מימין) וסא"ל אבי רחמים

היסטוריה בקורס מפקדי החטיבות של צה"ל, שהסתיים בשבוע שעבר. במסיימי הקורס היה גם סגן אלוף אבי יצחק, רופא ובן העדה האתיופית הראשון שסיים את הקורס היוקרתי. סא"ל יצחק, המשמש כיום ראש ענף רפואה מבצעית בחיל הרפואה, יתמודד בקרוב על תפקיד בדרגת אלוף משנה, וככל הנראה יהיה בן העדה האתיופית הראשון בתולדות צה"ל שיועלה לדרגה זו. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

יצחק החל את דרכו בצה"ל במסלול עתודה לרפואה, לאחר שעלה ארצה ב־1991 כשהיה בן 19 ולמד במשך שנה את השפה העברית במרכז קליטה. בתפקידיו הראשונים בצה"ל שימש רופא ביחידות שדה, בצנחנים ובמגלן, ולאחר מכן התמחה בכירורגיה. בהמשך היה רופא אוגדת עזה בזמן מבצע עמוד ענן, ובתפקיד זה הציל את חייו של קצין מילואים בדרגת סא"ל שנפצע בחזה מרסיסי פצצת מרגמה. 

"תמיד הרגשתי את האחריות הכרוכה בייצוג העדה האתיופית", אמר סא"ל יצחק ל"ישראל היום", "הייתי הסטודנט הראשון מהעדה שלמד רפואה בארץ, ואני סבור שבסוף, הכל תלוי בפרט והשמיים הם הגבול. בעדה שלי צריכים להבין זאת". בין מסיימי הקורס נמצאים גם סמח"ט הצנחנים, סא"ל קובי ולר, שעתיד לשמש מפקד חטיבה, וכן סא"ל אבי רחמים, שישמש מפקד חטיבת שגיא. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר