Newsflashes

  • 18:17 ראש תכנית הגרעין של איראן: "הושגה הסכמה בין אירן למעצמות על פעילות הכור באראק"
  • 17:09 רעידת אדמה שנייה ביממה בפפואה גיניאה החדשה, בעוצמה של 7.8 דרגות; הוצאה אזהרת צונאצי לתושבים
  • 17:05 כמאתיים יהודים תושבי ורשה ציינו היום 71 שנה למרד גטו ורשה: הניחו זרים והתפללו במצבת הזיכרון (אי.פי)
  • 16:09 קיבוץ ניר עם: בן 21 נעקץ על ידי עקרב, מצבו בינוני
  • 16:07 המפולת באוורסט: מניין ההרוגים עלה ל-13; נמצאה גופתו של מדריך טיפוס נוסף
  • 16:02 מזג האוויר השרבי צפוי להישבר בשעות אחה"צ: יהיו רוחות חזקות וייתכן אובך, בעיקר בדרום (דן לביא)
  • 14:00 אולגה לנסקי שברה שיא בריצת 100 מ': קבעה 11.42 שניות
  • 13:53 מניין ההרוגים באסון המעבורת בדרום קוריאה עלה ל-32 (אי.פי)
  • 12:59 דיווח: ארבעה עיתונאים צרפתים, שנחטפו בסוריה בשנת 2013, שוחררו (אי.פי)
  • 10:43 אחרי החג: מחירי החשמל צפויים לעלות עד חמישה אחוזים (זאב קליין)

גוגל משדרגת את מנוע החיפוש

האלגוריתם החדש יאפשר לכל גולש להיחשף למידע רב ורחב יותר בכל חיפוש • בגוגל מבהירים: "זו רק ההתחלה"
פורסם ב: עודכן ב:
3
  • משרדי גוגל באירופה, ארכיון
    צילום: 
    אי.פי
שוב חידושים בגוגל: מנוע החיפוש הענק שדרג השבוע את מנוע החיפוש, כך שכל חיפוש חדש חושף מפה שלמה של ידע, של קישורים, של דברים קשורים ושל תוצאות דומות – כל זאת באמצעות אלגוריתם מתוחכם.
לדברי מנהל הפרויקט בגוגל, אהרון בראון, "גרף הידע" הוא חלק ממאמציה של גוגל "להפוך את החיפוש לחכם יותר, מה שאנחנו רוצים שהחיפוש יעשה: כשאתה שואל שאלה, הוא מבין בדיוק מה אתה מתכוון ונותן לך בדיוק את המידע שאתה רוצה".
לדבריו, גוגל השקיעה כסף רב בחיפוש, "כשהיא מנסה לבנות את מנוע החיפוש המושלם. אבל לפני גראף הידע, יכולנו לתת מילים, אבל זה עלול לבלבל, כמו למשל במקרה כשלאותה מילה יש כמה משמעויות. בגלל זה לא תמיד השבנו את התשובות הרצויות. הבנו, שכדי להתחיל להבין את הדברים בעולם האמיתי, לא רק שמות של דברים, זה הניסיון שלנו למפות ישויות: אנשים, מקומות, דברים. בשנתיים האחרונות בנינו את גרף הידע ועשינו אותו רלוונטי בהרבה מאוד שפות. עכשיו הוא כולל יותר מ-570 מיליון בני אדם, מקומות ודברים, עם 18 מיליארד קישורים, ואנחנו רק בהתחלה".
אחד היתרונות של מנוע החיפוש החדש הוא הקישורים, שכבות של מידע, המופיעות בצד תוצאות החיפוש. הרוב מגיע מתוך האלגוריתם של גוגל, המקשר בין עובדות, מספרים, ומשלב גם תוצאות של חיפושים דומים שביצעו גולשים אחרים.