Newsflashes

גוגל משדרגת את מנוע החיפוש

האלגוריתם החדש יאפשר לכל גולש להיחשף למידע רב ורחב יותר בכל חיפוש • בגוגל מבהירים: "זו רק ההתחלה"
פורסם ב: עודכן ב:
3
  • משרדי גוגל באירופה, ארכיון
    צילום: 
    אי.פי
שוב חידושים בגוגל: מנוע החיפוש הענק שדרג השבוע את מנוע החיפוש, כך שכל חיפוש חדש חושף מפה שלמה של ידע, של קישורים, של דברים קשורים ושל תוצאות דומות – כל זאת באמצעות אלגוריתם מתוחכם.
לדברי מנהל הפרויקט בגוגל, אהרון בראון, "גרף הידע" הוא חלק ממאמציה של גוגל "להפוך את החיפוש לחכם יותר, מה שאנחנו רוצים שהחיפוש יעשה: כשאתה שואל שאלה, הוא מבין בדיוק מה אתה מתכוון ונותן לך בדיוק את המידע שאתה רוצה".
לדבריו, גוגל השקיעה כסף רב בחיפוש, "כשהיא מנסה לבנות את מנוע החיפוש המושלם. אבל לפני גראף הידע, יכולנו לתת מילים, אבל זה עלול לבלבל, כמו למשל במקרה כשלאותה מילה יש כמה משמעויות. בגלל זה לא תמיד השבנו את התשובות הרצויות. הבנו, שכדי להתחיל להבין את הדברים בעולם האמיתי, לא רק שמות של דברים, זה הניסיון שלנו למפות ישויות: אנשים, מקומות, דברים. בשנתיים האחרונות בנינו את גרף הידע ועשינו אותו רלוונטי בהרבה מאוד שפות. עכשיו הוא כולל יותר מ-570 מיליון בני אדם, מקומות ודברים, עם 18 מיליארד קישורים, ואנחנו רק בהתחלה".
אחד היתרונות של מנוע החיפוש החדש הוא הקישורים, שכבות של מידע, המופיעות בצד תוצאות החיפוש. הרוב מגיע מתוך האלגוריתם של גוגל, המקשר בין עובדות, מספרים, ומשלב גם תוצאות של חיפושים דומים שביצעו גולשים אחרים.